Gå til innhold

Hvor vanlig er det å måtte gi mme i tillegg til at man ammer? Lurer på om han får i seg nok...

Anbefalte innlegg

Jeg har en liten gutt på snart 5 uker og jeg er nemlig litt usikker på om han får i seg nok, for noen ganger når jeg ammer han blir han helt rebelsk etter han har ligget ved puppen en stund, akkurat som om han ikke får nok. Han roer seg når jeg løfter han opp og han får rapet og sånn, så derfor er jeg usikker på om han er mer sulten eller hva det er... Dette skjer ikke ved hver amming, bare noen ganger og oftere på kvelden enn om dagen. Så jeg lurer på om jeg må gi ham noe tillegg. Han har flere våte bleier om dagen og godt med avføring. Har ikke veid han på en stund nå, men vektoppgangen har vært fin tidligere.

Noen av dere kloke damer her som kan komme med råd?

Og en liten ting til, jeg tror jeg har mye mindre melk i den ene puppen enn i den andre. Den er mye mindre og tar fortere tid for lillegutt å spise av. Kan det være/bli et problem?

Fortsetter under...

Det skyldes nok bare behov for raping, at melka har sluttet å renne, eller at det kommer i for store mengder. Det er ellers vanlig at man ikke produserer så mye melk om kvelden, fordi den melka som produseres er tykkere og fetere så barnet får noe å sove på. Heller kvalitet enn kvantitet, altså!

Les denne linken om kveldsamming, der finner du "alle svar":

http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx

Helt vanlig med en stor og en mindre pupp - sportsdrikkpupp og fløtepupp, kalles det. Det trenger ikke være noe problem, som sagt helt vanlig, og behandle dem likt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...