Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan jeg ta sol i solarium når jeg er gravid.har hørt at det ikke er noe verre en solen ut og noen sier at de strålene fra solariumet er farlig for barnet. noen som vet??? hilsen bleikis:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan du! Det er ikke de samme strålene som fra solen, men de stikker kun et lite stykke ned i huden og kommer ikke ned til babyen.

Det man skal være obs på er at noen gravide har lett for å få pigmentflekker, og enkelte ganger går ikke disse bort. Jeg har hatt en tendens til å få slike merker ellers, så jeg har tatt litt sol, men vært forsiktig, og det har gått bra.

Skrevet

Er det ikke sånn at man må vente til etter uke 12?

Skrevet

man burde ikke ta det før etter de 3mnd:) for de 3 første mnd mye kan gå galt.. så e ville ha venta:)

å i solarium er det mye uv stråler som er skdelig

Skrevet

Solarium er IKKE skadelig for noe annet enn huden din,så du trenger ikke bekymre deg,sol i vei om du føler for det! det eneste nan skal være forsiktig med,er å ikke bli overopphetet,men det løser man fint med å drikke litt og ha på vifte.(dette gjelder forrsten mest for de som er kommet noen mnd ut i sv.skapet)

Skrevet

som anonym skriver, er det ikke farlig, men det som kan være skummelt er å bli for varm på magen. gjelder også vanlig sol. fosteret kan få feber og det er ikke bra inni magen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...