Gå til innhold

Må bare spørre jeg..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser her at veldig mange tvilling-gravide blir sykemeldt fra ca halvveis i svangerskapet.. Dette selvsagt for å ta det med ro, slappe av pga at sjansen for for tidlig fødsel osv...

Hvordan ordner hjemmeværende dette da? Når man skal ta det med ro, hvordan får man slappet av om man har barn å ta seg av hjemme, kanskje fler enn ett eller to? Blir jo ganske vanskelig å kunne ta det med ro.. unger krever jo sitt..

Blir barnefar sykemeldt da, eller hvordan ordnes en sånn situasjon?

Fortsetter under...

jeg har jenta mi i barnehage to dager i uka, resten av dagene må jeg bare bite tenna sammen og gjøre så godt jeg kan, men hvis ryggen min blir mye verre nå så må jeg høre med legen om samboeren min kan få sykemelding..

jeg var i jobb, men har ikke jobbet siden uke 19-20 for jeg skulle være hjemme og slappe av og ta vare på meg selv. haha, liksom det er mulig med ei jente på snart ett og et halvt år!!!

Jeg gikk rett fra fødselspermisjon til sykemelding grunnet TV-graviditet. Så her i huset er jeg jo sykemeldt fra jobben, men

selvfølgelig ikke fra "jobben" som Mamma.. Jeg hadde et mye roligere svangerskap første gang enn nå som jeg bærer på 2(",) Nå har jeg liksom ikke noe valg...

Huset gjør seg heller ikke selv.. Men, jeg har lært meg å takle litt mer rot og støv - kan vel med hånden på hjertet si at det sjelden er strøkent i hjemmet vårt om dagen(",) Pappa er flink til å ta i et tak, men mye står fortsatt på meg.. Nå er jeg 34+6 og snuppa er 14 mnd. Kjenner at det er slitsomt når mannen jobber lange dager! Siden snuppa er såpass liten, må hun fortsatt bæres noe på - så det kjennes på kroppen. Men, jeg er fortsatt i god form så jeg skal ikke klage!!! (Selv om jeg noen dager syntes alt er litt trist og leit..) Nå har jeg maks 3 uker igjen til vi får treffe våre 2 gutter - gleder oss så utrolig mye!!!!! Hvis jeg hadde blitt lagt inn på sykehuset eller vært sengeliggende her hjemme - måtte vi jo funnet en annen løsning.Vil tro at Pappa kunne fått noe sykemelding, evt måtte vi hatt dagmamma/barnehage til snuppa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...