Gå til innhold

Amming og sex :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg stillte spørsmålet på BIM for noe dager siden, men fikk lite svar...prøver igjen her jeg..

Jeg ammer en baby på 12 uker. Ikke fullamming, babyen får litt mme etter hvertmåltid. H*n sover hele natta: fra kl 21 til kl.0700 (eller senere).

Jeg hadde sex for 2 dager siden... uten prevensjon (dumt, jeg vet det) men men...og nå lurer jeg på hvor sannsynlig er det at jeg blir gravid. Og evt. når kan jeg ta en graviditets test...selv om jeg har ikke fårr mensen enda etter fødselen..

Takk takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er reglene for amming som prevensjon:

-barnet være under 1/2 år.

-du må ikke ha fått igjen mensen

-dette gjelder ved fullamming, også på natten (amming hver 4.time eller oftere)

Nå har man jo EL FØR mensen, så sånn er det ikke 100% sikkert, man kan jo bli gravid på første EL. Men når det er sagt, mange som ammer som deg, får likevel ikke tilbake mensen på mange mnd enda, mens andre som fullammer får tilbake mensen 4 uker etter fødsel. Så sånn sett kan man kanskje si at amming fungerer godt som prevensjon for noen, men ikke for alle. Jeg fikk tilbake mensen flere mnd etter at jeg sluttet med fullamming/amming om natten..

Ang. test; hvis du hadde EL og ble gravid, ble du jo det for 2 dager siden eller senere, hvis du har vanlig 28 dagers syklus, burde jo mensen komme om ca 12-14 dager. Og så kan man legge til noen dager for at gravid-hormonene skal bli litt flere, så hvis du tar en test om 2,5-3 uker, burde den fortelle sannheten. Lykke til:)

Skrevet

takk takk!

Snakket med helsesøster idag (var på kontroll på helsestasjon med mini) og hun mener at det very lite sannsynlig....men ikke umulig....Håper jeg ikke blir gravid... har tre skjønne barn...og that's enough :)

Skrevet

Berre eit tips: ifølge legen min e amming som prevensjon bare teori...han sie at både han og andre lega stadig ser eksempel på folk som stola på amminga (slik det blir beksrive her) men som blir gravide.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...