Gå til innhold

må jeg ha tvillingvogn

mamma til ei snart to

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg er i samme situasjon som deg. Barnet mitt vil være 2 år og 5 mnd da. Man kan jo ikke trill langt hvis man skal ha slik ståbrett. Kan jo ikke forvente at en toåring gidder å så på det brettet på lange turer. Søskensete vet jeg ikke om det går an å feste på vogna vi har (simo kombi).

Så jeg tror jeg kommer til å kjøpe meg en brukt tvillingvogn/søskenvogn som jeg jan bruke når jeg er hjemme alene med barna.

Vi får 22 mnd mellom vår og har ikke tenkt å kjøpe søskenvogn med det første.

Eldste mann går i barnehagen og der trenger han ikke vogn.

Men et sete eller brett må vi ha.

Og hvis vi skal på tur ut hele fam., så har vi en paraplytrille også. Så får vi se.

De fleste jeg har snakket med sier at når de er ca 3, så vil de ikke sitte i vognen lenger.

Så får vi se hvordan verden blir.

d blir akkurat 2 år mellom mine å jeg skal ha søskenvogn,funne ei fin ei på barnashus til 1500 kr.. grunnen er at jeg er hjemme me lillemann å han kommer til å være hjemme oxo når jeg får nestemann...vi er mye ut og går lengre turer så jeg må ha d rett å slett..sambo er oxo på sjøen 1 mnd i slengen så da blir jeg alene. å da syns jeg d er mest lettvint å ha d:)

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg har en gutt som nå er 3 og en som blir 2 om en mnd, har en gt safari tvillingvogn til lengre turer og en phil and teds til byturer, kunne ikke vært foruten. De er blitt mye bruktog er er kjempepraktiske. Venter nå nr 3 og kommer til å bruke disse vognene til han som da er 2 år og den nye lille.

Vil i alle fall anbefale å ha tvillingvogn.... =)

Det kommer veldig ann på eldstemann din vil jeg si, det er 2,5 år mellom mine to, og da minsten kom var det mange måneder siden eldste hadde sittet i vogn, han skulle gå selv ja.... Men jeg hadde ståbrett som vi brukte hvis vi hadde det litt travelt. Men det må jo sies da, at vi har max 1km å gå til både barnehage og butikk. Dessuten har ingen av mine vært noe glad i å sove i vogn, når de sov på dagen kunne de sove i 2 timer inne i senga, mens ute i vogna våknet de etter en halvtimes tid og var grinete hele resten av dagen.

Jeg kjøpte tvillingvogn da jeg fikk min nr. 2 (En Carena vogn til ca 1500,- ) . Det er 2 år og 8 måneder mellom barna. Det har vært en veldig god investering. Det året jeg var hjemme brukte jeg omtrent ikke bil, men trillet til og fra barnehagen med min eldste, mens den yngste lå i vognen, ofte sovende. Det har vært så deilig å slippe å dra med seg 2 barn i og ut av bil, dersom man har muligheten til å gå.

Hei! Jeg har to stykker med ett og ett halvt år i mellom. Det var klart at vi trengte tvillingvogn da vi fikk nr to og vi har brukt den masse. Har fortsatt alltid med den vogna når vi er på ferier og på turer i nærmiljøet. Selv nå når barna er snart 4 og litt over 2 år gamle har vi den med. Det er veldig deilig å ha mulighet til å la dem hvile seg uten å krangle om hvem som skal få lov til å sitte i vogna. Og mest av alt synes vi det er fint å kunne gå litt fort avgårde på turen innimellom, da mens begge sitter i vogna. Vi har en GT-vogn med tre faste hjul. Den er superlett å svinge (i motsetning til de Carena-vognene jeg har prøvd) og veier bare 10 kg. Den koster litt mer (ca 4-5000) men jeg er kjempefornøyd! Går gjennom alle vanlige døråpninger også (Carena-vognene er littebittegranne bredere).

Du får se på ditt behov til turgåing og sånt. :-)

Hvorfor ikke benytte seg av de fremskritt som faktisk blir gjor her i verden???

Argumenter av typen ' slik hadde man ikke før i tiden de klarte seg jo bra likevel' synes jeg er dårlige. Det er mye de ikke hadde før i tiden som tross alt er funnet opp for å lette hverdagen vår....og som de helt sikkert ville satt pris på før i tiden også.

Vi har tvillingvogn og for oss (vi har tre barn) er det til syvende og sist snakk om sikkerhet og tilgjengelighet. Sikkerhet f.eks når man skal håndtere 3 barn av og på t-bane, i trafikken, i e travel handlegate, i et kjøpesenter etv.

Tilgjengelighet når man skal på lengre turer med venner, skal ha med seg mye ting og tang etc.

Enhver må vel definere sitt behov og handle deretter, men for oss har tvillingvogn vært uunnværlig.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...