Gå til innhold

Oktober: Hvordan lære knøttet å like vann?


Ellie73

Anbefalte innlegg

Hs sa at det ikke var nødvendig å gi babyen vann når jeg ammet. Men nå når han har begynt med fast føde så bør han kanskje lære seg å drikke vann også? Har planer om å prøve å venne han av med å få pupp på natta, og da kan det jo være greit å gi vann istedet. Men da må han jo like det - og det gjør han virkelig ikke!!

Er jo sommer snart også...

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sliter med det samme og skulle onske noen hadde et godt forslag til vanntilvenning. Min sonn virker litt treg i magen og jeg anntar at han ville ha godt av vann. Men han nekter:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min ville heller ikke ha noe særlig når jeg begynte med vann, men jeg gav han litt og litt hver dag, og tilslutt gikk det ned. Nå drikker han vann som bare det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han lærer det vel hvis jeg står på:-) Hvordan er det lurt å gi det, tror dere? Flaske eller tutekopp? Lunkent eller litt kaldere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla her har fått vann innimellom, men HS anbefalte å gi vann når det ble varmere. Men prøv å gi vann etter grøten, eller når hun/han ikke er sulten? Kanskje fra kopp med tut, sånn at de ikke tror de skal få melk?Lykke til ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å gi de vann fra flaske. I begynnelsen var det en del tygging på flaskesmokken, men etterhvert ble det drukket litt. Nå får de vann fra tutekopp, ikke så mye de drikker, men de får i seg litt. Ammer ved siden av så det er mest for treninga sin skyld.

 

Men nå digger de vann, veiver med armene når de ser koppen :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg har en veldig lett baby jeg da.. har fått flaske fra dag 3 eller noe sånt.. (med mm ogmme) har gitt smaksprøver på grøt fra 3 1/2 mnd og full posjon fra ca 4 mnd.. ga da vann i tutekopp jeg da.. for ikke forvirring.. stapper inn denne tuten innimellom grøten for å få en vane.. Mye kommer ut igjen, så plastsmekk er et must.. og klut til tørk.. Nå er han jo 6 1/2 mnd og gaper når vannet kommer.. det spyttes like mye ut men noen få slurker tar han.. spurte hs om væsketilførsel og hun sa at de vil kunne drikke mer utover.. hun regnet vannet i grøten også som væske, og da var det ikke så ille..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber fortsatt med å få knøttet til å like vann...

 

I dag drakk han faktisk to, tre slurker før han skjønte at det var vann og ikke melk på flaska!

Må jo le litt av han også. Kjempeivrig når han ser flaska, men desto mer skuffet når det kommer VANN ut av den:-)

 

Har prøvd med den minste Aventflaska de siste dagene, for den kan han holde selv. Så nå bruker han den som "kløredskap" i munnen og da får han noen dråper innimellom, nesten uten at han merker det. Kanskje han venner seg til smaken på denne måten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...