*1+1=2 små* Skrevet 24. april 2007 #1 Skrevet 24. april 2007 Jeg blir så forvirra, skjønner at det er forskjell på fosterets uke og mors uke MEN når er det man sier at man er ute av den "farlige" tiden? Fosterets uke 12 eller morens uke 12? Med andre ord da er jo fosteret/bebbisen 10 uker gammel. Jeg fikk beskjed om at siden den lille var 13mm stor når jeg var der så er den 6uker gammel. Så nå, snart 2 uker etter er den jo da 8 uker gammel. MEN når er man egentlig ute av den "faresonen"? Fosterets uke 12, eller morens uke 12?
Bdancer Skrevet 24. april 2007 #3 Skrevet 24. april 2007 Morens uker regnes fra første dag av siste mens. Mens barnet ble jo ikke unnfanget før eggløsning, som finner sted ca 14 dager etter mens. Derfor er morens og babyens uker forskjellig. Man kunne jo like gjerne bare regnet etter babyens uker, for man er jo egentlig ikke gravid rett etter mensen 2 uker før eggløsningen. Men det er så forskjellig når man har eggløsning (sykluslengde) så vanskelig å si akkurat når den ble unnfanget. Derfor er det mer nøyaktig å regne fra morens mens. Etter som jeg har forstått det er man er ute av "faresonen" når mor er 12 fullgåtte uker. Da er man 3 måneder på vei. Håper dette var til hjelp og ikke bare forvirret deg mer:)
Bdancer Skrevet 24. april 2007 #4 Skrevet 24. april 2007 ser nå at jeg leste feil... trodde det stod at du ikke skjønte det med forskjellige uker. jaja hehe... men det er ihverfall din uke 12:)
*1+1=2 små* Skrevet 24. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. april 2007 Takk for svar! Blir så forvirra fordi jeg får forskjelllige beskjeder overalt! Skal uansett høre med gynekologen min om hun mente MIN eller fosterest uke 6. Men siden den var 13mm stor, så er det nok fosterets uke 6 hun snakket om! Takk for svar igjen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå