Gå til innhold

Fortalt det på jobb

Anbefalte innlegg

Nå har jeg sagt til prosjektlederen min at jeg skal ha perm i begynnelsen av oktober. Han ble, som forventet, absolutt ikke glad. så nå blir jeg vel "det sorte får" fremover......

I morgen får jeg si det til sjefen min, som sitter på et annet bygg.... Gruer meg veldig....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9081120-fortalt-det-p%C3%A5-jobb/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der er så dumt. Fikk selv veldig negative reaksjoner fra sjefen ved forrige svangerskap. Fikk beskjed om at dette passet dårlig, og ble så utestengt fra omtrent alle prosjekter. Og fikk beskjed om å finne vikar selv. Men det gikk seg da til etterhvert. Denne gangen har jeg ikke fått negative reaksjoner. Lykke til! Som sagt, det går seg stort sett til.

Blir rett og slett forbanna når jeg leser slike innlegg!!!!

Det er verdens mest naturlige ting å få barn.. Så det er noe som er helt galt hvis man skal bli "straffet" for å være kvinne og i en alder hvor det er naturlig å starte familie!!

Sånn! Da fikk jeg ut det!

Jeg har heldigvis en kvinnelig sjef som er veldig forståelsesfull :-)

Hei!

Dette er absolutt noe vi ikke burde grue oss til å fortelle på jobb, men glede oss til. Ingen har rett til å bruke "gravid-kortet" mot deg, og er enige i kommentaren om at dette er det mest naturlige som finnes. Selvfølgeli kan ting skje på uheldig tidspunkt, men det er da ikke noe vi kan gjøre noe med. Dette beste er jo bare å ta ting som det kommer og finne løsninger som funker for alle. Selv jobber jeg i et veldig jentedominert yrke og er i en jobb hvor det alltid er minst en ute i permisjon. Det betyr jo at de fleste her på jobben bare har gått å ventet på nyheten fra meg, så jeg fortalte det på avd.møte når jeg var nesten 12 uker. Godt å ha et slikt forståelsesfullt miljø rundt meg!:) (Slipper jo også å alltid å forklare hvorfor formen min er sånn og sånn fordi jeg er gravid...her vet alle hva det går i)!

Håper at selv om det kanskje kommer som et sjokk el noe på sjefen deres så håper jeg at de tar til vett etterhvert og behandler dere som likeverdige likevel. Så får dere ha lykke til og kose dere med svangerskapet!:)

I går fortalte jeg det til sjefen min, og de gikk mye bedre enn fryktet. Han gratulerte og sa at noe sånt alltid var positivt, uansett om det skaper trøbbel med personalkabalen. Heldigvis.

Likevel er det litt vanskelig når det er prosjektlederen som er den jeg jobber mot til daglig. Håper han kommer på bedre tanker når han får tenkt seg om.....

Og så ønsker jeg selvsagt at den personen som overtar jobben etter meg, er dyktig og "likandes".

Annonse

Jeg sa det til sjefen min i går. Han ble glad, men veldig stressa! Han er dessverre veldig avhengig av meg og stillingen min. Men jeg sa til han at det var grunnen til at jeg sa det så tidlig fordi da kan vi finne en erstatter (vikar) sammen, som jeg kan lære opp.

Haha.. Morsomt å se han bli så rød i toppen!

Idag var alle glade og spøkte og lo... Takk og lov!! :)

Å jeg sånne folk provoserer meg!

Jeg grudde meg også for å si det på jobb. Heldigvis ble alle veldig glade på mine vegne! Det er overvekt av menn på min arbeidsplass så jeg ble overrasket og rørt over omsorgen de viser for meg.

Ser de at jeg bærer noe så iler de til for å hjelpe!

Det er skikkelig dumt at dine kolleger/ overordnede reagerer sånn. Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...