mams75 Skrevet 24. april 2007 #1 Del Skrevet 24. april 2007 Jeg har en 6,5 mnd liten jente som strever fælt med å finne roen når hun skal sove om natten. Hun vrir seg veldig fra side til side, akkurat som om hun ikke finner noen god liggestilling. Jeg har trodd at hun klør på ryggen, madrassen kan være for hard, vondt i magen mm... Ingenting hjelper. Hun gråter ikke mye, men det tar en liten stund før hun faller til ro og det ser så slitsomt ut. Dette gjelder også etter mating på natten. I vognen på dagen er det aldri noe problem. Noen som har liknende erfaringer ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9080844-vanskelig-for-%C3%A5-roe-seg-tilom-natten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #2 Del Skrevet 25. april 2007 Hei. jeg har en gutt på 3.5. Han har vi lagt siden han var i underkant av 2 månder i sin seng, våken etter mat. Han styrer også en del før han sovner, grynter/vrir og vrikker seg (kan vare opptil 45 minutter, noen ganger bare 5), noen kvelder gråter han seg i søvn. Gråter han putter vi inn tutte/styrer i 2 etg slik at han hører oss til han sovner. Det kan vare opptil 30 minutter og er slitsomt, men vi snakker ikke med ham, bare putter inn tutte og lar ham høre at vi er der. Hvis han bare grynter/styrer lar vi han bare holde på. Det virker som han bare vil finne "den perfekte" sovestilling, og må snakke litt før han sovner. Tror bare unger har sin egen måte å prøve å finne roen.. :-) Jeg sliter litt mer om natta, da han bare er selskapssyk og sovner etter 10 minutter med pupp. Bare selskapssyk og gråter mye... Og puppen er tydeligvis unødvendig da. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9080844-vanskelig-for-%C3%A5-roe-seg-tilom-natten/#findComment-9099449 Del på andre sider Flere delingsvalg…
16 mnd mellom Skrevet 24. mai 2007 #3 Del Skrevet 24. mai 2007 Jo takk, nå ble JEG lettet - er så lei av at datteren min på 4 mnd bare ligger og vrir seg, hodet går fra side til side, smukken bare faller ut og hun finner ikke roen til å sove om natten. I vognen på dagtid går det bra - så lenge jeg triller/vugger. Men å legge seg på kvelden tar tid. Rart hvordan søsken kan være så ulike. Storebror har alltid bare lagt seg og sovnet umiddelbart. Hun er mett, tørr bleie og alt skal bare være bra når hun legger seg. Likevel tar det som anonym også sier opptil 45 minutter før hun sovner, og det er veldig frustrerende etter en lang dag å skulle stå ved sengekanten og vente på at hun skal sovne. Har også prøvd å ha henne lenger oppe, ligger i stua og ser tv med oss, men da blir hun så innmari trøtt og jeg syns synd på henne, prøver så å legge henne, men nei.... Hun er veldig sosial av seg og vil helst ikke være alene på dagen heller. Jeg trenger hjelp/råd til hvordan hun kan roe seg. Har vurdert å kjøpe lavendelsåpe som man vasker sengetøyet i - det virker beroligende Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9080844-vanskelig-for-%C3%A5-roe-seg-tilom-natten/#findComment-9391875 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ina:) Skrevet 29. mai 2007 #4 Del Skrevet 29. mai 2007 henger meg på her for vi også sliter med dette.Snuppa blir fem mnd nå den 5 juni og hver eneste kveld holder hun på å kjemper mot søvnen liksom i 30 -45 min. Brummer, gråter og "kaster" seg rundt. Akkurat som om hun ikke skal sove enda hun er stupa trett.Jeg synger og synger, pakker rundt henne, hjelper henne å endre stilling osv osv. Og nå i det siste får jeg henne ikke til å sovne igjen etter nattmåltid kl 05. men som nevnt over her, i vogna er det ikke noe problem, men det er vel kanskje for at den kan jeg rugge og vugge på og da sovner hun av bevegelsene. Kanskje har det blitt sånn nå at hun ikke greier å sovne av seg selv i rolig stilling, altså uten noen som helst form for rugging??? Og hvor mye skal hun egentlig sove??to lurer på dagen eller tre eller fire??? På hvor mange timer ca til sammen???Leser så kjekt i flere bøker at utifra hennes alder kan hun nå sove i optil 12 timer om natten uten mat!!Ha det gjelder ikke datera mi iallefall. Sovner mellom 20-21 om kvelden og våkner mellom 04-05 for mat. Har begynt med 2-3 måltider med litt grøt pluss fruktpure glass om dagen. Hun får mme da jeg har mista melka for hun ikke er interesert i puppen. I løpet av natten våkner hun nå flere ganger men da putter jeg inn smokken og DA sovner hun, uten bevegelse, fram til maten. Kanskje er det bare sånn at hun har tenkt å starte dagen kl 05 framover, til moras store sorg hehe:=) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9080844-vanskelig-for-%C3%A5-roe-seg-tilom-natten/#findComment-9441943 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå