Gå til innhold

MENOPUR - erfaringer.

Anbefalte innlegg

Jeg skal gå på menopur sprøyter denne gangen,dose 112.

Sist hadde jeg gonal-f.

Menopur lettet eggløsningen kunne sykepleieren på St.Olav fortelle meg....

Produseres det færre egg ved menopur?

Er det vanskelig å blande dosen selv?

Er dosene like sterke som på feks gonal-f?

Er det forskjell på antall dager man må stikke i forhold til gonal-f?

Har andre opplysninger ang menopur vil jeg gjerne høre :)

Dette er vårt siste ordinære forsøk,2 søskenforsøk,så jeg vil gjerne at det skal KLAFFE :)

Og samtidig få ut mange egg slik at vi kan få noen på frys også.

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9080161-menopur-erfaringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei pixel

Ang. Menopur så ble jeg fortalt at den brukes ofte ved å få færre egg og flere egg.Jeg brukte den på mitt siste forsøk,mot Puregon som jeg har brukt på alle de andre forsøkene.Dosen min var på 300 som jeg også hadde på Puregon og jeg fikk akkurat like mange egg,men bedre kvalitet.Det er ikke vanskelig å blande selv,selv om jeg rotet litt første gangen:-) Jeg brukte den i like mange dager som den andre.

Ønsker deg masse lykke til.

Hallo pixel.

Jeg skal starte med Menopure i dag, min dose er også på 112. Jeg har helle aldri brukt menopure før. Jeg måtte ringe klinikken for å spør hvordan jeg blandet 112. Det er en hel og en halv med pulver. Skulle bruke to med "blandevann" det blir 2 cl, så skulle jeg mixe med 150 IE (to ampuller), og skulle så bare trekke tilbake 1,5 cl. Resten skulle være igjen i ampullen og dette skulle settes i kjøleskapet. Så skulle jeg bruke disse restene + en med 75 IE. Håper du forstod:-)

Lykke til! Når starter du å stikke?

Klem

Takk for svar jenter :)

Og hjertlig takk for god bruksanvisning SOL-72.

Skal lagre denne forklaringen din,kan være kjekk å ha.

Jeg har ikke fått sprøyte-dato enda...venter på brevet fra St.Olav.

Men spraystart blir fredag 11 mai....

Lykke til selv.

Hvordan gikk det første stikket i dag da?

Og når på døgnet tok du sprøyta?

Hei igjen!

Det gikk kjempebra med sprøyten. Vi har valgt å ta den kl 22.30. Har ut av "timeplanene" for de neste dagene sett at det passet best på dette tidspunktet. Har tidligere tatt den om morgenen, men vil ikke at sønnen vår på 5 år skal få med seg dette.

Så i kveld kl 22.30 stod mannen klar med sprøyten på badet, (he, he). Jeg hadde venninner på besøk, og måtte bare en liten tur på "toalettet"...... Var ikke vondt i det hele tatt. Jeg har ikke så veldig mye å stikke i, så jeg vet at det blir vondere etterhvert. Når vi stikker flere ganger omtrent på samme sted. Hadde ikke så mye å gå på i utgangspunktet, og har gått ned 3 - 4 kg pga metforminen....

Takler egentlig godt dette med hormoner jeg, men sliter veldig med at jeg gruer meg for alle kontroller og uttak. Hater underlivsundersøkelser. Burde vel egentlig være vant med dette etter en hel haug med forsøk....

Synes også at rugetiden er slitsom.

Klem

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...