Gå til innhold

Kan jeg ta paracet for hodeverk?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ille hele tiden...sover dårlig/avbrutt, våkner daglig med dundrene hodeverk...den sitter i utover dagen, og kommer igjen til kvelden.

Nokså slitsomt...vann funker ikke i lengden, og jeg liker lite å ta tabletter. Men har ikke noe valg.

Annonse

Paracet, Paracetamol, Pinex, Panodil, Pamol (hmmm flere nå??) inneholder alle virkestoffet paracetamol, men er produsert av ulike produsenter. Det er liten risiko for skadelige effekter ved bruk av paracetamol i svangerskapet dersom man ikke overskrider dosering eller bruker det over tid. Men jeg ville vel tatt minst mulig uansett;)

Paracetamol er virkestoffet i Paracet, Panodil, Pinex osv.. Min lege og alle jeg har hørt med sier det er helt greit å ta Paracet når man er gravid, men man bør nok begrense inntaket. Ibux må man ikke bruke! Er du usikker kan du gå inn på www.felleskatalogen.no, eller spørre din egen lege.

Det er ikke noe problem å ta en paracet dersom hodepinen ikke forsvinner, men selvsagt med måte....

Jeg har vært mye plaget med paracet og har stort sett gått og lagt meg når det har vært som verst, men måtte til slutt ty til en paracet. Ikke noe problem.....

Gro Nylander - en av norges fremste fødselsleger bekreftet at paracet ikke er farlig å ta innimellom...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...