Gå til innhold

Hvis mm ikke er nok...

Anbefalte innlegg

Junior på 3,5 mnd har hatt to økedøgn på rappen og jeg er redd for at han ikke blir tilfreds på bare mm. Tidligere holdt det gjerne med en pupp til et måltid, nå må han ofte få begge av og til virker han ikke helt tilfreds selv om han har fått begge heller. Han sover ofte 10-11 timer om natten uten mat, men spiser tilgjengjeld ofte om dagen. Jeg mener å ha lest et sted at etter 4 mnd skulle man heller begynne med grøt/mos enn mme. Noen som kan bekrefte om dette stemmer? Evt. hva begynner man med som supplement til mm?

Jeg håper å amme han så lenge jeg kan og det er jo mulig det stabiliserer seg, men det er vondt når det ser ut som han fortsatt ikke er mett.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9078480-hvis-mm-ikke-er-nok/
Del på andre sider

Fortsetter under...

økedøgn kan vare mer enn et par døgn - særlig om de ikke spiser på natta- det kan gå godt over en uke og mer og med økedogn (egen erfaring) Så hold ut det går seg nok til igjen

Les tips om hva som kan øke melkemengden ;-)

Kan det være tenner på gang kanskje?? sikler han mye - biter på ting??

Fra 4 mnd anbefales fastt føde i tilegg om mm ikke er nok - det er riktig - det finner du i anbefalinger for spedbarnsernæring

her er link hvor du kan både laste ned for å lese og evt bestille dokumenetet (gratis ;-) )

http://www.shdir.no/publikasjoner/rapporter/anbefalinger_for_spedbarnsern_ring_15542

Lykke til

Hei Blomman,

Tusen takk for svar. Godt å vite at et økedøgn kan vare mer enn 24 timer. Han virker litt mer tilfreds i dag så jeg håper at det har stabilisert seg. Han gnager på hendene sine og sikler en del, men jeg kan ikke kjenne noen tenner og han er ikke hoven noe sted i munnen. Satser på at puppen til mamma holder en stund til, men nå er jeg litt mer forberedt når den tiden er over. Fikk litt hetta i går gitt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...