Gå til innhold

Navn på Ida sin lillesøster

Anbefalte innlegg

Vi blir ikke enige om navn...

Han vil ha Thea, jeg synes heller Tove...

..Går gjennom navneboka og almanakken gang på gang, og finner liksom ikke det perfekte navnet. Ida var jo det perfekte navnet, syntes vi. Men nå??

Blir ikke klok på dette...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9077110-navn-p%C3%A5-ida-sin-lilles%C3%B8ster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk... Når jeg i det hele tatt poster dette her, bør det vel være fordi jeg synes det er greit med innspill... ;)

Synes også Thea er kjempesøtt, men synes det er litt for likt Ida... (+ Det er navnet på nabohunden) Tove er vel typisk poppisnavn for femti år siden... dvs. på mødrene våre, men jeg liker det likevel.

Egentlig falt vi begge pladask for Lina, men jeg liker ikke helt tanken på å lese Emil i Lønneberget for jentene våre, når en heter det samme som den søte lillesøstera og den andre det samme som den dumme hushjelpa... Stakkars liten..

Jeg har foreslått Live, men mannen min vil da ha Liva.. Han vil absolutt at det skal slutte på a... Jeg synes Live er hundre ganger finere enn Liva...

Sukk, dette var vanskelig..

Takk, jeg er også enig i at ikke begge bør slutte på a. Synes det blir litt for likt. Derfor jeg likte Tove (selv om det ikke er noe poppis for tiden) og Live...

Mia er allerede brukt i familien vår, må prøve å være litt original også... ;)

Annonse

Ja, ikke sant..? En skulle tro det.. Men nei, Tuva er søtt nok, men jeg føler ikke at det er et skikkelig navn... Og mannen min likte det ikke...

Litt av det samme problemet har jeg med Thea, forresten. Kanskje fordi disse navnene ikke egentlig betyr noe... I navneboka: Thea: kortform av Dorothea eller Teodora... Og Tuva: kortform av Perpetua... De er liksom bare en "endelse"

De er fine, men litt tomme for meg... + Veldig poppis, da... Enda mer enn Ida - som var på topp i 1988 eller noe sånt... ;)

Til Ida synes jeg det er fint med Vilde eller Jenny, Siri eller Tonje.

Thea er så "leverpostei" - det mest popluære navnet i fjor, ikke synes jeg det er noe pent heller. Tove er ok det, men kanskje ikke noe jeg ville valgt.

Styr unna navnene som ender på -a, det heter nesten alle små jenter nå for tiden. Jeg synes navn som ender på -e er mye lysere og lettere.

Lykke til

Takk, jeg vil gjerne finne noe som ikke slutter på -a. Men mannen min liker best jentenavn som slutter på -a (Litt hyggelig for meg, siden mitt navn også slutter på -a..) Synes likevel det blir kjedelig hvis navnene er for like. Samtidig som de må være litt like... Det kan jo nærmest bli misunnelse hvis den ene heter Ida og den andre Charlotte Amalie (som ikke er aktuelt navn altså.. Bruker det bare som eksempel...)

Annonse

Takk.. Mari er også et navn vi liker og har snakket litt om.. Men det er så mange Marier i nabolaget også... Dessuten har kompisen til mannen min ønsket dette på sin framtidige datter... Han sa at vi hadde tatt det fineste da vi valgte Ida... Så da tenkte jeg at vi kanskje skulle la være å ta det andre navnet han kunne tenke seg..

Ja, vi var utrolig fornøyd med Ida på førstemann. Det var liksom helt perfekt.. Så er det bare å finne et like perfekt navn til nummer to.

Vi har også tenkt på Mina, men jeg synes det er litt vel mye Mina Hadijan overalt for tiden... Menmen... Det er utrolig mange hensyn det er mulig å ta.. Kanskje jeg må slutte å bry meg så mye om alt mulig...

Ronja heter forresten nabojenta vår. Veldig søtt navn, men altså uaktuelt for oss...

Men det kan hende det blir Mina.. For det likte mannen min også.. Det ligner jo også på Lina som vi falt for... Kjenner ei som heter Mina, og hun blir sikkert smigret... ;-) (Egentlig synes jeg det er greit med navn jeg ikke kjenner noen som heter, men...)

Takk... Som nevnt før liker ikke mannen min Tuva, og jeg har også visse problemer med å se på det som et skikkelig navn... Ane er fint, men veldig vanlig i det området jeg bor...

Alva og Alma appellerer ikke noe særlig til meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...