Gå til innhold

Sparking/bevegelse/hikk

Anbefalte innlegg

Er endelig 24 uker. No er jeg begynt å følge med mer og mer etter spark og bevegelse. Vet at ikk er rytmiske men blir av og til usikker på hva som er hva. Har enkelte dager med mer liv enn andre og på dager med lite er jeg litt urolig. Sånn som idag. Har kunn hatt 2 korte perioder med spark/bevegelse, ikke så sterke heller. Andre dager er det ofte mer. Hvilke erfaringer har dere.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9077055-sparkingbevegelsehikk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg kjenner litt hver dag. Både dytt og spark, men ikke så voldsomt. ( er i 26 uke ) Da jeg gikk med datteren min var det annerledes, hun var veldig aktiv der inne og sparket hele tiden. Denne babien virker som er litt roligere. Han snur seg og dytter mer. Men etter min erfaring så blir det bare tydliger og tydligere fra nå av. Jeg tror det er etter 26-27 uke at man skal kjenne etter og passe på at det er bevegelse. Så langt er min erfaring at man kjenner litt hver dag, fra ca uke 24-25 men det varierer i aktivitet. Nå skal det også sies at datteren min fremdeles er super aktiv, hun sitter nesten aldri stille så det er kanskje en liten indikasjon på hvordan bayen blir ;0)

Jeg håper at det er en indikasjon på hvordan babyen blir ja! Har to gutter som begge var veldig nattaktive i magen, og fortsatte med det utenfor magen også. I hele tre år har vi stått opp om nettene for hver av dem. Men denne gangen venter vi jente, og det er dønn stille om natta, så vi krysser fingrene, og håper det fortsetter. Er i uke 26, og merker et døgnmønster hvor sparkene er veldig aktive til bestemte tider på dagen, og det er vanligvis tre aktive perioder i løpet av en dag som har en varighet på en til to timer.

Er i uke 24 og kjenner også litt hver dag. Ifølge bøkene er nærmest det meste normalt, bare du begynner å kjenne noe senest i ca uke 24. Noen dager er roligere enn andre, da blir jeg også litt bekymra, men så er det plutselig mye igjen. Og det varierer i løpet av døgnet, mest om kvelden og i lunsjtider. Men barn er vel forskjellige både inni og utenfor magen.

Ja det er nok slik. Jeg og har noen få om morgenen. Litt rundt midag og mer om kvelden. Iblandt et og annet innimellom. Syns det er litt lite enkelte dager og så er det en dag med mer så ler jeg av meg selv angående hvorfor bekymre seg. Har heldigvis doppler og den ligger rundt 140-150.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...