Gå til innhold

boken alene med barnet, bok for alenemødre:D VI VIL HA!!!

Gjest

Anbefalte innlegg

hva ville vi ønsket av en slik svangerskaps bok? av innhold og opplysninger?

selvfølgelig at det ikke inneholder patneren ditt og datt men heller feks din venninne,mor søster, etc som støtte...

hvordan gå gjennom svangerskapet alene

fødsel

hva slags rettigheter vi har

ider til problemløsning ang barnefar, fraværende barnefar og , samvær.. opplysninger om samværsrett osv

hva mener dere andre og hva kunne dere ønsket i en slik bok og finnes det marked for en?:)

Fortsetter under...

ja skriver under.. hadde vært litt greit med veiledning vertfall i forhold til barnefars rettigheter.. føler at uansett hva jeg gjør så er jeg uretferdig mot han selv om jeg egentlig ikke tror jeg er det til tider.. hadde vært veldig greit om noen kunne fortelle meg hva jeg skulle gjøre.. hiih

Jeg tror jeg ville satset på en bok ala Svangerskapsboken, og ikke en sånn som koster 400 kr, for da ville nok ikke folk kjøpt den. Den må være liten og hendig, tror jeg.

Er enig i det du skriver i første innlegget, Tiger.

Det viktigste er støtteordninger, fars rettigheter og litt om følelser og tanker. Støttegrupper for eksempel...

Det er bare å begynne å skrive ;-)

Annonse

Jeg kjenner en som er sjef i et forlag så jeg tenkte å snakke med ham faktisk. Kan jo være at det blir noe av etterhvert da:)

Og ja, det var MIN ide, så jeg kommer til å bli skikkelig sinna hvis noen andre gjør alvor av dette altså! Eller ikke... Bare dere takker meg i innledningen ;-)

Annonse

For å være helt ærlig så spiller det over hodet ingen rolle for meg hvem som skriver den boken, og jeg skal se at det i det hele tatt blir gjort! Hvem sin ide det er spiller vel ingen rolle?? Det var en SPØK at det var min ide og at jeg ville bli sur hvis noen andre påtok seg den retten!

Hjelpe meg, vi er vel ikke 14 år??

Jeg syns egentlig det var en god ide å skrive sammen i permisjonstiden jeg da, men det avhenger kanskje litt at man bor i samme by, eller iallefall bruker mye tid ved pc'en.

Jeg har bare 2 uker igjen til termin, og har sluttet å sove, så det blir uansett ikke noe før etter at jeg har født for min del.

:)

Jøsses så hårsåre enkelte er her inne! Det må da kunne gå an å ikke være så sinnsykt i forsvarsposisjon hele tida. Det er da vel ingen som anklager noen som helst helst her? Trudde alle var enige om den boka, jeg. Når det gjelder selve boka er jeg enig med Tiger'n om at den bør skrives av noen med mange års erfaring, og så kan vi andre brukes som konsulenter. De fleste av oss her inne har nok synspunkter som kan hjelpe andre også. Hva tror dere, jenter?

Jeg sjekka ut hjemmesidene dine her forleden forresten, Tiger'n, og må bare si (som hetero, gravid jente) at du er skikkelig sexy! Ja- som gravid også. Du minner nesten litt om hun som lager Nemi.

Du forblir nok ikke alemor så mye lenger, nei! Om du ikke vil det selv, da. He he :=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...