jons_gravid Skrevet 23. april 2007 #1 Del Skrevet 23. april 2007 Vi er så heldige å ha en nydelig sønn født i desember 06, og har helt siden fødselen tenkt på søskenforsøk og når vi skal begynne forsøk igjen. Har seks egg på frys på Rikshospitalet, og vi håper selvfølgelig at et av disse eggene skal bli gullegget som gir gutten vår et søsken. Men vi er realister etter lang tid som slitere, og selv om det klaffet på første ICSI i fjor skjønner vi at det er ikke nødvendigvis er like enkelt i neste runde. Er det noen som har hatt søskenforsøk/fryseforsøk på Rikshospitalet? Vi kommer mest sannsynlig til å starte opp før gutten vår er et år, dersom jeg har fått mensen tilbake. Lurer på når andre som har hatt søskenforsøk ganske tidlig har opplevd det å slutte å amme før det har gått et år??? Er det "slemt" mot barnet å kutte ut morsmelken når det egentlig er anbefalt å amme til barnet er et år gammelt? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9076515-s%C3%B8skenfors%C3%B8k-noen-i-samme-b%C3%A5t/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 23. april 2007 #2 Del Skrevet 23. april 2007 Hei jons:-) Tenk at dere allerede planlegger søskenforsøk - utrolig hvor fort tiden går (den går som oftest alt for fort og ting tar som oftest aaaaaaalt for lang tid...). Jeg kan ikke svare på det du lurer på, men trodde vel egentlig at Riksen ikke ville la dere ta opp fryseegg før gull-gutten var et år. Om du må slutte å amme lenge før det vet jeg ikke, men Riksen "krever" kanskje at du har regelmessig mens? Min pers. mening er at det er litt ammehysteri i dette landet. Min mor ammet aldri meg (det var ikke "på mote" på 70-tallet), men jeg har alltid vært frisk og fin for det. På den andre siden mener jeg kanskje at søskenforsøk er et bitte-lite luksusproblem og at man først og fremst skal konsentrere seg om det barnet man har - så får søsken bli en positiv bonus. Så om dere ikke kommer i gang med søskenforsøk akkurat når han rundet året er vel ikke det krise (vil jeg tro)? Men dette er altså bare sånn jeg ser på saken - hva du velger å gjøre er opp til deg:-) Og kanskje det ordner seg av seg selv? Har ei venninne som absolutt ville amme til 1-årsdagen, men da barnet hennes var 8 mnd. takk det nei til puppen og det var det. Lykke til videre med amming & baby-tilværelsen, regner med at du koser deg:-) Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9076515-s%C3%B8skenfors%C3%B8k-noen-i-samme-b%C3%A5t/#findComment-9078091 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 24. april 2007 #3 Del Skrevet 24. april 2007 Slemt er det ikke å slutte å amme! Det må du ikke tro! Det er mange som ikke får til å amme lenge, så om gutten din får flaske mens dere setter igang med søsken forsøk, som forøvrig IKKE er et luksusproblem, men et etterlengtet ønske, så er det ikke slemt gjort nei! Jeg har ikke hatt søskenforsøk, har ikke kommet så langt enda. Det du bør gjøre er jo å venne gutten over på flaske før du slutter å amme helt, Jenta mi drakk av kopp fra 10 mnds alder, og trivdes med det, hun fikk da mme, og ikke kumelk . Jeg tror nok at gutten din vil drikke selv når han er rundt året, så det er bare å sette igang med søskenforsøk! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9076515-s%C3%B8skenfors%C3%B8k-noen-i-samme-b%C3%A5t/#findComment-9079363 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mia_I Skrevet 25. april 2007 #4 Del Skrevet 25. april 2007 Hvis du har klart å amme så lenge er det jo veldig veldig bra!!Når babyen nærmer seg et år er det jo mange som ikke vil ha noe særlig pupp mer. Lykke til med søskenforsøk - får håpe et av fryseeggene fester seg!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9076515-s%C3%B8skenfors%C3%B8k-noen-i-samme-b%C3%A5t/#findComment-9097166 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå