Gå til innhold

Lurer på noe praktiske ting

Spire i magen ツ

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trist å høre om din lille spire!

Det blir gitt flere ulike svar på hvor lenge man bør vente etter en MA/SA.... Noen leger sier man kan sette igang med en gang man har sluttet å blø, andre sier man bør vente til man har hatt en mens, atter andre sier at man bør vente til man har regelmessig mens igjen - og har kommet seg psykisk og fysisk........

Tror ikke kroppen blir gravid før den er klar igjen - og det er vel egentlig bare du som vet hva som blir riktig for deg!

Lykke til på veien videre! Håper spiren sitter hele svangerskapet neste gang!!

Så trist å høre.....

eg hadde MA og føda naturli...fikk beskjed av jordmor å vente 3 mnd slik at kroppen ble seg selv igjen....Men legen sa at når mensen var på plass var det bare å prøve igjen....Så lenge vi var klare for å takle sorgen igjen vist det skjedde flere ganger....En vet jo aldri...

Så du kan høre på sykehuset imorgen....Ønsker deg lykke til

Hei! jeg hadde selv en MA i februar,oppdaget i uke 12,hadde vært dødt siden uke 9. Legen anbefalte å vente en mens før man ble gravid igjen,men det var bare for å klare å fastsette termin mer nøyaktig,var ingen fare hvis jeg ble gravid før den kom igjen. Vi prøvde ikke så hardt på å bli gravide før mensen kom. Så 33 dager etter utskraping fikk jeg den. Begynte med EL tester på dag 10,siden jeg ikke visste hvor lang syklusen kom til å bli. Fikk utslag på dag 18, og da var det bare å sette igang! her satt den på første forsøk! selv så tror jeg ikke at kroppen ikke blir gravid før den er klar for det. Nå i etterkant er jeg glad for at jeg fikk en mens,slik at jeg slipper å bekymre meg for at det går galt igjen pga at jeg ble gtravid før jeg fikk mensen. Man sier at man skal vente til man psykisk er klar for å miste igjen(hvis det går galt),sikkert noe rett i det,men jeg tror uansett hvor lenge man venter og hvor psykisk klar man er så vil man uansett engste seg for å miste igjen,og man kan aldri vite om man er psykisk klar for å miste igjen,man vet jo aldri hvordan man reagerer på det,man kan jo reagere annerledes fra gang til gang.

Lykke til!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...