Gå til innhold

Alenemamma i november?

Anbefalte innlegg

Heisann : ) Lurte på om det er noen flere enn meg som blir alenemamma? Er gravid for første gang, er ikke sammen med barnefar, og han er ikke helt begeistret over at jeg har bestemt meg for å beholde.. Tror det kunne vært fint å ha noen i en lik situasjon å snakke med, som skal ha i samme tid som meg :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9075871-alenemamma-i-november/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra at dere kan utveksle tanker og bekymringer med hverandre.

Det er det som er så bra med disse sidene.........Det er god terapi og bare snakke med mennesker i samme situasjon...Og få litt sympati og trøst!!!

Lykke til jenter.

Dere er flinke.

Skulle bare mangle vennen.Kan du ikke komme på treffet vi skal ha.Har et innlegg på det.......

Det er så kjekkt å få snakket litt om bekymringer og situasjonen vi er inne i........

Det er den beste medisinen vi kan gi hverandre.....

Klem til puusekatt fra

Annonse

Bra du begynner å glede deg:) du har mye spennende i vente.

Men kan jo hende barnefaren bare trenger litt tid på seg til å venne seg til tanken på å bli far. Er nok ikke så lett for ham heller,i å med at han på en måte ikke har noe valg..

Han jeg skal ha barn med var ganske mot det i begynnelsen,men nå har det gått en stund,og ting har begynnt å synke inn hos ham,og han driver å venner seg til å bli far..

Men jeg tror det er viktig og ikke presse dem for mye,men la dem komme hvis de ønsker det. Også må man jo håpe på det beste:)

Men synes det er kjempe bra at du begynner å glede deg:) jeg føler nok at ting ikke har gått helt opp for meg ennå,men det går nok litt på at jeg tok en avgjørelse som ikke var så populær hos barnefaren..

Joda, sant det. Jeg har sagt at han skal få bestemme helt og fullt hvorvidt han vil ha noe med meg og ungen å gjøre eller ikke... har snakka med han endel idag, og han prøver å overtale meg til abort, sier at jeg ødelegger både mitt eget og hans liv, skolegangen min og alt ved å få ungen. Jeg har bestemt meg, men det gjør jo litt vondt da... huff, vil virkelig ikke ta abort...

Hei igjen:)

Jeg veit du har det vanskelig nå,men du ødlegger ikke livet ditt,eller hans for den saksskyld. Du har jo faktisk gitt ham et valg,der han kan gjøre hva han vil,så du må tenke på hva du vil..

Er jo du som kommer til å ta fullt ansvar for barnet..

Og du greier å fullføre skolen ved sina,tenk det er mange som har fått utdannelse også har de barn i tillegg,klart det blir litt mere å holde styr på og sikkert slitsomt til tider,men det man ønsker å oppnå det greier man:)

Håper du holder fast ved avgjørelsen din og ikke lar deg påvirke av ham!!

Men akkurat nå vil du ha det vanskelig en tid framover,men ting blir bedre etter hvert for deg:)

Har en vennine som var 18år når hun fikk barn,og barnefaren hennes sa mye av det samme som din barnefar har sagt. Hun ente opp med å være alene,men hun har det kjempe bra i dag.

Når barnet hennes var 2år,tok hun seg utdannelse og besto med glans:) Hun har hatt det tøft til tider,men alltid klart seg. også har hun familie og venner som støtter henne.

Også har hun noe kontakt med barnefarens familie..men ikke med barnfaren..

Håper dette letter litt ved å lese dette:)

Klem fra meg.

HEI....

Var alene med min første, det gikk veldig fint og jeg brukte veninner som viktige støttespiller. Faren har fortsatt ikke kontakt med datteren sin noe som er like greit for min del. Har nr 2 på vei med en fantastisk ste pappa og blivende far og gleder meg stort. Det kan føles tomt og litt ensomt men dere har en fantastisk tid i vente.Viktig å vite at dere ikke er alene. Alenemødre er bedre enn med en far og mor som krangler osv

Og det er maange snille gutter der ute som kanskje vil ta til seg dette nurket en gang i fremtiden når man finner seg klar for å møte en ny mann og dele livet med.

Lykke til.

Tusen takk for oppmuntrende ord CCTT og anonym! : ) Hvordan er det med deg da CCTT, hvordan ser barnefaren på dette i ditt tilfelle?

Jeg kommer ikke til å ombestemme meg, er helt og fullt bestemt på å greie dette, og kjenner etterhvert at jeg begynner å glede meg litt... begynt å få mage? Jeg syns jeg merker det litt i dag faktisk, har gått med knappen i buksa oppe hele ettermiddagen! haha ;D

Annonse

Ingenting og takke for da:) er bare å hyggelig å hjelpe litt til..

Ja,jeg begynner også å glede meg litt,jeg var hos legen idag,og da fikk jeg høre hjerteslagene,så da ble det mere virkelig:)

Jeg får ikke på meg olabuksene,så var ute i dag,og kjøpte meg noen store joggebukser,så har begynnt å få litt mage..

Barnefaren har begynnt å venne seg mere og mere til det,så skal møte ham igjen om ikke så lenge,vi må prøve å komme mere overens en det vi har gjort. har vært en del diskusjoner,men nå begynner ting å falle mere på plass. vi har med vilje ikke hatt noe kontakt de siste ukene,slik at vi kan ro oss ned,og begynne å tenke på barnet og planlegge hvordan ting skal bli..

Så jeg trodde det ikke skulle gå den veien,men er jo lang vei å gå igjen,men nå må vi jobbe oss opp mot at vi skal kunne bli venner,pga barnet..

Men alt kan jo skje da,så tar ting litt rolig,og håper på det beste:)

men du har familie og venner som støtter deg? mulig du kanskje ikke har sagt det til så mange ennå...

hehe, jaa, begynner å skjønne at jeg MÅ nok ha "mammaklær" etterhvert, selv om jeg ikke er så lysten på det : p men heldigvis er jo moten sånn at det er mye man kan finne på vanlige butikken som passer over store mager!

Så bra at dere har begynt å venne dere til situasjonen begge to, og at dere forhåpentligvis greier å ordne opp slik at dere blir gode venner osv : ) Håper det bli slik her også, og tror vel egentlig det, fordi innimellom når jeg har snakket med barnefar så "glipper" han litt, og avslører at han syns dette er litt spennende han også. Men, han skal få tid til å venne seg til tanken.

Joda, har venner og familie som støtter meg, og som har begynt å venne seg til dette nå, og insett at jeg har tenkt å gjennomføre! Er bare de aller nærmeste som vet det foreløpig.. har lyst til å vente litt før det blir "offentlig", litt av hensyn til barnefar også, fordi han trenger litt lenger tid på å fordøye dette i fred og ro : )

Det er mye fine mammaklær på h & m:) ja,sant det,er mye på moten som man kan bruke.

Jeg håper for deres del at dere greier å finne ut av ting:)Bare tenkt hvor nyskjerrig han kommer til å bli når ungen blir født,han greier nok ikke å holde seg unna. er dessvere noen som greier det. men som du sier så glipper han litt,og det er bare positivt.. men du må bare ha is i magen og ikke ha for store forhåpninger,tilfelle det ikke går den veien du vil,for da slipper du at skuffelsen blir så stor..

Men alt går nok bra uansett hva som skjer! :)

Jeg har ikke sagt det til så mange jeg heller. vet ikke helt hvordan jeg skal si det til folk,i å med at jeg blir jo alenemamma,føler at jeg må forklare litt mere en det jeg ønsker. Folk er jo så nyskjerrige,hehe.

Men tar det med ro forløpig,forteller det nok ikke før folk ser det selv,men bor på et lite sted,så håper det ikke blir bygde sladder.hehe. men jeg overlever vel det også:) Har du vært til din første kontroll ennå?

mhm, skjønner hva du mener. Er ikke så veldig stort her jeg bor heller, så med en gang det er "ute" så går det nok ganske raskt før di aller fleste vet det.

Var hos legen i går! Men fikk ikke høre på hjertelyden eller noe slikt.. ble veid, tok blodprøve, snakka en del og fikk laga til sånn "helsekort for gravide". tok ikke GU heller .. : )

Gleder meg til det blir tid for ultralyd! Tror det er først da jeg virkelig vil skjønne dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...