Gå til innhold

Svie/smerter og "trykk" foran.

Anbefalte innlegg

Har blitt sykemeldt pga bekkenløsning, har til nå vært verst i korsrygg, rumpeballer og lår. De siste dagene føler jeg også svie / smerter inne i skambeinet foran, og en følelse av trykk nedover. Er og sliten i lår og legger, særlig utover dagen og kvelden. Er dette også bekkenløsning? Har to barn fra før, og kan ikke huske jeg hadde det slik med dem, bortsett fra litt vondt i ryggen på slutten av svangerskapet. Er i 23 uka.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9075773-sviesmerter-og-trykk-foran/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også hatt bl siden 6.uke faktisk og kjenner igjen det med smerter i korsrygg, rumpe og lår samt slitenfølelse i bein. har derfor begynt med krykker for å kunne gå lenger. Men kanskje du skulle sjekke det med nedtrykksfølelse med jordmora. Det kan tyde på at du bør ta det med ro, legge deg nedpå litt....Lykke til!

Hei!

Bekkenet vår er festet sammen på tre steder, et midt forand symfysen og to bak, en på hver rompeball. Disse stedene kan man ha ond hver for seg eller flere steder.

Hvis man vanligvis har ondt et sted og man får ondt andre steder i løpet av dagen/kvelden er det et tegn på at man må ta det mere med ro. Da har man trigget bekkenet for mye i løpet av dagen.

Kansje man kan tenke igjennom hva man gjør i løpet av dagen og finner noen ting man kan gjøre anderledes eller man kan få andre til å gjøre det for seg, så blir smertene mindre når man skal legge seg og søvnen blir kansje et hakk bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...