Gå til innhold

Har dere tvillingpar i familien dere som venter to?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja det er det jeg også mener! men folk er så hardnakka og påståelige at jeg vet ikke hva jeg skal tro. Spurte hos legen og det første han spurte om var om jeg hadde det i familien, nei sa jeg, og da mente han at da hadde jeg ikke tvillinger i magen!

Litt rart. Skal sjekke når jeg skal til jm. om det er 2 hjertelyder.

Krysser fingrene for det:)))

Hej.

Dere kan få tvillinger selv om det ikke er i familien. men om dere hadde hatt det i familien,så er de alltid bare jentene som fører det genet videre,altså,deg er deg som måtte hatt de i familien da. Og de er motsatt når det gjelder kjønn. Der er de alltid faren som fører det genet videre. Du har ingeting du skulla ha sagt der:)

Et av tegnene på tvillinger er jo at du blir tidlig stor og har mer morgenkvalem og generelt mer og sterker plage i svangerskapet:)

Annonse

Ingen tvillinger i vår familie (dvs etter mye luring har noen funnet ut at tippoldemoren min visstnok skal ha mistet tvillinger en gang på 1800-tallet...). Ikke er jeg i noen av de andre utsatte gruppene for å få tvillinger heller, men det ble det allikevel.

Da jeg gikk gravid sist syntes noen (bla legen) at jeg hadde litt stor livmor, men det var ikke noen tvillinger der da. Folk varierer veldig, så jeg ville ikke tenkt så mye på det, hvis jeg var deg. Mest sannsynlig er det jo at det bare er en.

Etter en del familiegjennomgang fant vi ut at min tippoldemor fikk tvillinger. Ikke noe før eller etter.

Jeg venter tvillinger, men siden dette er 5 generasjoner siden, tør jeg ikke kalle det arvelig.

Jeg venter dessuten to-eggete, som er mer knyttet opp mot arvelighet enn en-eggete.

Det er helt feil at du ikke kan ha tvillinger selv om ingen i din familie har det!

Hei, jeg venter tvillinger, og i familien vår er det nok arvelig! Har en søster som har det, en søster og en bror til som mistet den ene tvillingen i uke 8-10, har søskenbarn som har tvillinger, alle er toeggede, så hos oss er det veldig arvelig......

Vi har ingen tvillinger i familien, men nå er ikke eneggede arvelig heller da!

Hvis foreksempel din farmor har fått tvillinger kan din far ha sendt "dobbel eggløsning-genet" videre til deg, så selv om din mor ikke har tvillinger på sin side kan jo din far ha det! Eller du kan få eneggede, for det er ikke arvelig!

Din mann/samboer kan ikke lage tvillinger, men hvis han har tvillinger i sin slekt og dere får jente/jenter kan dine jenter få tvillinger pga din mann! hehe, skal ikke være lett!

Toeggede er jo vanligst da, og sjansen øker betraktelig ved høy alder og kunstig befruktning.

Det kan vel både være tilfeldig og arvelig med tvillinger. I tillegg er det mange faktorer som påvirker mulighetene for tvillinggraviditet (prøverør, høy alder o.l).

Hos oss så er det ganske sikkert arvelig. Vi venter toeggede. Jeg har 4 søsken som er tvillinger; 1par som er eneggede og 1 par som er toeggede. I tillegg så er min far toegget tvilling og min farmor toegget. Hos mine foreldre så var det at de fikk tvillinger sannsynligvis tilfeldig. Eneggede er jo tilfeldig og toeggede dreier seg om mors evne til å produsere to egg.Min mor har ingen tvillinger i sin familie. Mest sannsynlig har jeg arvet denne evnen fra min mor. Har også lest noe om at far kan føre videre "tvillinggener" til sine døtre. I såfall fikk jeg dobbelt opp.

I tillegg til dette så har min samboers bror toeggede tvillinger, men der var det ingen tvillinger i familien og forklarer heller ikke hvorfor vi venter tvillinger.

Altså mange tilfeldigheter og ulike forklaringer på dette he, he!

Annonse

Jeg venter toeggede. Min farmor var tvilling så jeg har vel arvet dette av min far. Men pappas søster har også tvillinger. er dette da en tilfeldighet, eller er det noe tante har arvet av sin mor (min farmor)?

Blir helt forvirret av alle "arveregler" jeg?

Har lest at arvegenet kan gå rett stige... dvs... oldemor-mormor-mamma-datter... Hvis faren har tvillinger i sin familie er det ikke vanlig at han kan få tvillinger, men hvis han får en datter kan hun det.

bortsett fra det kan vel alle få det ja, men noen har jo større sjanse for å få det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...