*Villekulla* Skrevet 23. april 2007 #1 Skrevet 23. april 2007 Jeg har strekkmerker over hele kroppen fra før jeg ble gravid pga at jeg er overvektig. Dvs på lår, bakside av legger, mage, siden og rompa. Men har nå i tillegg fått et par midt på magen. Hvor har dere fått strekkmerker?
Anonym bruker Skrevet 23. april 2007 #2 Skrevet 23. april 2007 Har ikke fått noen nye etter at jeg ble gravid, er jo bare 15 uker også da... Men du må huske på at det er ikke bare overvekt og at huden strekker seg som er grunnen til at man får strekkmerker... Det er i hovedsak pga hormonforandringer - det er faktisk ikke alle som får det heller... Jeg har også fra før av på hele kroppen som du sier... Men jeg vet om ei som var tynn og alltid hadde vært tynn, hun hadde heller aldri vært gravid den gangen - hun hadde faktisk masse strekkmerker hun også... Det var hun som fortalte at det har med hormonforandringer å gjøre... Jeg tror jo også at det har med at huden strekkes å gjøre, men det er ikke bare grunnen altså...
Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #3 Skrevet 24. april 2007 Jeg fikk ekstremt stooore pupper , str F , og det ble en del striper der gitt... Hadde litt på mage og lår før det også, men de jeg fikk på magen ble hanske dype, ser ut som reneste Freddie Kruger... Fikk slike litt gjennomsiktige på lår,legger,innside av arm og gud veit hvor også... Noen år siden det nå men...
Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #5 Skrevet 24. april 2007 Har strekkmerker overalt etter graviditetene, har alltid hatt strekkmerker, så overraskende er det jo ikke! Kan skryte av strekkmerker bak knærne, innersiden av lårene, hele magen med unntak av en 2 cm bred stripe akkurat over og under navlen, sidene, har 2 gigantmerker på undersida av magen etter min første graviditet, på brystene, overarmene, er bare baken og ryggen som går fri hos meg nesten. Det høres sikkert fælt ut for de der ute som slettes ikke har strekkmerker, men trøsten er at det finnes verre ting i livet enn strekkmerker
EnLitenPrins Skrevet 24. april 2007 #6 Skrevet 24. april 2007 er ikke gravid men svarer på denne fordeom jeg har på rompa,korsryggen,sidefleske,lårene,under knærne,innsia på armene,puppene ;p å 2 små på magen..kommer til å se ut som en sebra denn dagen jeg blir gravid ;o
Ranveig R Skrevet 25. april 2007 #7 Skrevet 25. april 2007 Før første svangerskap hadde eg strekkmerker på dei "vanlege" plassane - innsida av lårene og puppene. Eg trudde eg skulle sleppe unna strekkmerker på magen, men dei kom tuslande rundt veke 35, og då småen kom i veke 43 var magen eit intrikat nettverk av strekar på kryss og tvers. Av ein eller annan grunn klarte eg og å få vertikale strekkmerker i sida/bak over hoftene ETTER fødselen. Skikkelig lekkert ;-p Har ikkje fått nokon nye så langt i dette svangerskapet, men dei kjem vel etter kvart. Er i veke 14 no )
Punktum ;-) Skrevet 25. april 2007 #8 Skrevet 25. april 2007 Jeg begynte å få strekkmerker allerede på ungdomsskolen, av den grunn av at jeg vokste. Jeg var ikke spesielt tjukk på den tida, men jeg var nok litt større enn andre. Etterhvert har jeg fått bare flere og flere strekkmerker, så det at jeg også fikk strekkmerker på magen da jeg var gravid for første gang, brydde jeg meg ikke så mye om. Det var bare enda flere liksom... Det er nok mange ganger jeg kunne ønsket alle disse strekkmerkene dit pepper'n gror, særlig nå som vi går mot varmere tider og skjørtekanten ser ut til å skal gå litt "nord for fornuften". Men hver gang jeg sukker over disse strekkmerkene, kommer samboeren min bort til meg å sier "jeg ser ikke dem jeg". Hvorpå jeg selvsagt sukker enda en gang. "De stripene der er en del av deg, og det er deg jeg er glad i" får jeg som svar da. Har jeg snill gubbe, eller hva?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2007 #9 Skrevet 25. april 2007 Akkurat samme grunn, pga overvekt. Har fåtte masse komentarer over akkurat det og masse blikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå