Gå til innhold

Lilleprins ble født 18.04.07!!! Laaaang historie... :-)

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!!

Kom hjem fra Ullevåll i går formiddag med lilleprinsen. Det var deilig å komme hjem etter å ha vært på sykehuset siden onsdag morgen.

Jeg ble lagt inn på Ullevåll tirsdag 17.04.07 i og med at jeg skulle ha planlagt keisersnitt. Møtte opp på formiddagen på Barsel A. Ble så skrevet inn, tok blodprøver og CTG av lilleprinsen. Deretter var det samtaler med jordmor, lege og anestesilege som alle gikk gjennom det som skulle skje under keisersnittet. Så var det bare å dra hjem og glede/grue seg til dagen etter. Fikk beskjed om å ringe Ullevåll om kvelden for å vite når jeg skulle inn dagen etter. Jubelen stod i taket da det viste seg at jeg var satt opp først med beskjed om å møte opp kl 06:30 dagen etter. Må bare innrømme at det ikke ble noe søvn den natten :-)

Vi ankom Ullvåll onsdag 18.04.07 kl 06:20 om morgenen. Både jeg og samboeren var veldig spente. Ble så møtt av en jordmor som tok oss med inn til et rom hvor jeg fikk beskjed om å ta på med sykehusskjorten. Deretter fikk jeg satt klyster som fungerte med gang før de så satte kateter, og la inn en nål for intravenøs veske. Så var det bare å legge seg ned i sengen og vente til operasjonsstuen var klar. Klokken begynte å nærme seg 8 og sommerfuglene i magen ble bare større og større. Så kom jordmor og en jordmorstudent inn og kjørte oss opp.

Der fikk samboeren på seg hvit kripos dress og grønn hette. Jeg ble lagt på operasjonsbordet - fikk spinalbedøvelse - ikke vondt!! Så ble skjermbrettet satt opp foran oss og de var klare til å hente ut lillegutten. De hadde sett på UL at jeg hadde mye fostervann samt at lillprinsen lå i sete. Etter 10 min så var de klar til å hente ut lileprinsen. Herregud hørte jeg en av operasjonssøstrene si... ble litt nervøs da... her var det mye vann. Jeg lyver ikke når jeg sier at vannspruten stod så høyt opp at vi så den bak skjermbildet. De 2 jordmødrene som var med fra Barsel A stod og gapte. Etter et lite minutt hørte vi lilleprinsen skrike og pappa'n fikk lov til å være med ut og stelle han på et rom ved siden av. Etter at de var ferdige med det så kom de inn og la han på brystet mitt. Han var så perfekt og nydelig!! Jeg begynte å storgrine!! Det var et fantastiskt øyeblikk. Når min første gutt ble tatt med hastekeisersnitt for 2 år siden så fikk jeg ikke sett han før flere timer etterpå. Derfor ble det å ha han på brystet utfattelig stort for oss begge. Der lå han ca 20 min. Så tok pappa'n og jordmødrene han med ned til barsel mens jeg ble sydd igjen og kjørt til obs.posten. Etter noen min kom samboeren min opp med lilleprinsen som nå hadde fått navnet Mathias! Der ble de værende en god stud til bedøvelsen nesten var ute. Etter en stund ble jeg kjørt ned på barsel A hvor Mathias og samboeren ventet. Så ble vi kjørt inn på et 2-mannsrom hvor vi kunne kose oss alle 3! Utpå ettermiddagen kom nysgjerrige besteforeldrene på besøk. Formen min synes jeg selv var overraskende god. Smertene ble lindret med smertestillende og utpå kvelden var jeg opp av sengen sammen med samboeren og trillet Mathias rundt i baljen sin.

Mathias hadde svelget mye fostervann under keisersnittet og var ikke i form det første døgnet. Han var veldig slapp og vi fikk ikke i han så mye mat. Det bekymret mamma som lo og grein annenhvert minutt av fortvilelse. Utpå torsdag ble formen bedre og vi kunne så smått starte med amming. Da var Mathias sulten og sugde så hardt at mamma fikk smerter i begge brystvortene. Fikk beskjed av jordmødrene om at det var bare å bite tennene sammen og fortsette ammingen. Etter 2 døgn på barsel ble vi flyttet over til barselshotellet. Det var så deilig og komme over dit og få eget rom. Her var vi frem til søndag formiddag når vi dro hjem.

Nå har vi vært hjemme i litt over et døgn. Har gått veldig fint. Mathias er veldig rolig og sniltt. Og verdens nydeligste gutt!! Storebror på 2 år er veldig opptatt av å kose med lillebror. Sitter å stryker på han hele tiden. Kommer vel noe sjalusi etter hvert men de sorgene tar vi ikke nå.

Det ble en lang historie. Håper dere orker å lese den. Gled dere alle sammen til nurkene deres er her. Når er jeg en overlykkelig mamma til 2 nyyyyydelige gutter!!!

Klem

Fortsetter under...

SÅ KOOOSELIII!!! :)

Jeg blir så misunnelig!! Har selv bare 2 uker og 2 dager igjen til termin, og har bestemt meg for å ikke begynne å vente før 9. mai (som er termindato). Skjer det noe før så er jo det bra, men jeg må bare prøve å tenke at det kanskje ikke skjer før 2 uker etter termin. Men det er litt vanskelig da... ;-)

Kos deg masse med lille prinsen!! :)

Annonse

Tårer i øynene her... :o)

Gratulerer med prinsen!!

Vi savnet dere på treff i går, 3 av damene er på overtid så oppmøtet var ikke så værst! Gleder meg til å få hilse på Mathias!

Klemmer

Bu-hu... sitter her og hylgriner etter å ha lest historien din! Jeg tok også planlagt keisersnitt på Ullevåll for snart 2 år siden og skal nå inn for nytt planlagt ks på mandag. Synes alt er helt uvirkelig og skjønner ikke at jeg snart er tobarnsmor - men når jeg leste historien din, så kom alt tilbake fra forrige gang og det hørtes helt likt ut som min opplevelse. Så tror det skjedde noe her nå - eller det kan være hormonene - hvem vet i disse tider! Tusen takk for en fin historie i hvertfall! Håper min opplevelse blir like bra denne gangen også! Kos deg med lilleprinsen din :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...