Gå til innhold

hva er deres symfyse fundus mål ?

Anbefalte innlegg

Nå har jeg vært på 24 ukers kontroll og fått en liten "reality check": har gått rundt og trodd jeg ikke så så veldig gravid ut, hehe, men jeg ligger altså laaangt over grafen med SF mål på 26. oioi. Jm var heldigvis ikke det minste bekymret over det, sånn går det når man er "for sunn"..... ;o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9073257-hva-er-deres-symfyse-fundus-m%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg fikk ikke målt jeg :0) Men hvis du er over kurven...hva er jeg da!? Langt utover skjemaet...for jeg har jo termin et par dager før deg og er mye større. Ja ja, Jeg fikk bare målt at livmora var over navelen og fikk ingen cm å brife med...og ingen fine kryss i rubrikken. Kanskje senere.

Jeg var hos jordmor å målte forrge uke, da var jeg 24 uker på vei og målte 26 jeg også... Har ligget over kurven leeenge... Så jeg har vært litt urolig for at det kanskje kunne vær en stor unge der inne? Men jeg håper ikke det. Det har vell kanskje noe med at livmoren ligger lenger oppe eller noe?

Alle er jo forskjellige:) hehe

Annonse

Jeg var på kontoll i dag, er akkurat 24 uker og fikk også litt sjokk.. Trodde heller ikke at jeg så så veldig gravid ut, men lå godt over kurven ja.. lå på 24 cm.. Men, legen sa at de skjemaene burde vært fornyet, de er laget på 60-tallet og mye har skjedd siden den gang, han sa at på denne tiden burde vi ligger over kurven for det er hva gjennomsnittet gjør! Jeg falt til ro med det.. :o) Babyen vokser i hvertfall!

Var hos jm i uke 22+2 og hadde sf mål på 22, så er vel normal jeg å:-) synes jo magen er diger! men, så fikk jeg da ei lita jente for bare 10 mnd siden, og de sier jo at man blir fortere stor når man får 2 så tette...

jeg hadde 20 cm i uke 22+0, det var helt på streken.

Men i dag 27+0 hadde jeg 23 cm.. og hun sa det var litt lavt, så må inn igjen til kontroll om 2 uker.

ellers er alt fint, sparker i vei, og hjertelyden fin... men blir jo seff litt bekymret likevel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...