Gå til innhold

Sover ikke på dagtid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 3 mnd ( født 2 mnd for tidlig), som ikke sover noe særlig på dagtid. Kanskje halvannen time tilsammen. Han sover verken inne eller ute. Jeg syns det er utrolig frustrerende og han blir sur og grinete. Noen som har tips til hvordan jeg kan få han til å sove? Jeg blir gal snart, orker ikke gå å bære på han hele dagen heller :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

..je blir også snart gal... håper noen svarer og kommer med gode råd når tørre, mette, sunne babyer ikke sover...

Skrevet

Faste rutiner... Mat til ca samme tider, soving til samme tider...

viktig å stå opp til samme tid hver dag - ha våkentid i f.eks 2 tmr, så sovetid til h+n våkner - så våkentid i ca 2 tmr , så sovetid igjen.

Kan være at du må legge h+n i vogna og trille til h+n sovner hver gang i starten, men det vil gå seg til etterhvert....

ønsker dere lykke til

Skrevet

Dette er ikke så enhkelt som anonym tror, jeg antar dette er babyer, som min, som ikke skjønner hvordan de skal få til å sove. Det er ikke bare å "legge dem for å sove". Jeg har samme problem, med en gang jeg legger henne fi seng eller vogn for å sove er det enten hyling eller bare store øyne før hyling, og smokk nekter hun å ta. Det eneste som hjelper for meg er rugging og trilling i vognen enten inne i 5-30 minutter (Iikke hver gang det hjelper heller) med en halvtimes lur i utbytte. Ofte når jeg triller ute også i 1-2 timer sover hun bare ca halve tiden. Jeg ønsker også HJELP!!!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei! gutten min er fem måneder nå og vi har slitt, og sliter fortsatt, mye med soving på dagen. Jeg vet akkurat hvor frustrerende det er, de blir jo grinete og slitne av ingenting når de ikke får den verdifulle søvnen som helst bør vare minst en time. Her har det vært lurer på max en halvtime stort sett hele tiden og det er IKKE nok! Da blir han sur igjen etter kort tid og vi må gyve løs igjen. Selv i vogna sover han sjelden lenge, i dag feks gikk jeg en time og etter en halvtime var han lys våken(selv om han jo egentlig ikke er våken for han er jo ikke uthvilt) Jeg har ikke så mange råd å komme med, for jeg tror også det dreier seg om at noen barn ikke skjønner hvordan de skal sovne. Håper de lærer seg det etterhvert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...