Gå til innhold

bo med barnefaren eller ikke... hjelp!!!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og typen (begge 22) traff hverandre i juli, og i september klarte vi bli gravide. Jeg er overlykkelig, for det lille gullet i meg er alt! Har lenge hatt lyst på barn, -men med den rette mannen. Og så kommer vi inn på det vanskelige. Han er kjempeengasjert i barnet, og gleder seg masse. Vi har nettopp flyttet sammen i en leilighet under tanta mi. Han har tidligere bodd hos foreldrene, og dette merkes, både på økonomi og arbeidslyst. Han elsker å gå ut med venner både fredager og lørdager, og kommer dritas hjem; sånn sett ganske umoden. Jeg er veldig glad i ham, men er redd for hva han kan gjøre mot seg selv og familien sin om han ikke innser at han er voksen snart. Tanta mi mener bestemt jeg ikke bør la ham ofisielt bo med meg - han kan godt sove -og ha tingene sine hos meg, men ikke på papiret. Da vil jeg få mer penger, mener hun. Jeg for min del er redd for det lovlige aspektet, og hva det vil gjøre med oss om jeg snakker med ham om det... Jeg er student, og han har akkurat fått seg jobb i butikk etter mange måneder med sofasliting og mindre entusiastisk jobbsøking... Aner ikke hva jeg skal gjøre!!!???

Fortsetter under...

Hvis han bor hos deg på alle andre måter enn på papiret- så regnes det som snylting! Det er strengt ulovlig. Personlig synes jeg det er helt forkastelig å holde på sånn!

Men dette bør du jo snakke med han om. Kanskje han bare avreagerer litt? Dere har jo vært gravide mesteparten av tiden dere har vært sammen og det kan jo virke veldig skremmende! (som det sikkert gjør for deg også)

hvis "det gjør noe med dere" at du tar dette opp med han, så er han en idiot. Skal man ha barn sammen, bo sammen, ja rett og slette LEVE sammen, så må man da kunne snakke med hverandre om noe slikt.

Takk, det var det jeg trengte å høre. Har forsåvidt bestmt meg. Vi flytter sannen på papiret også. Det var en stor lettelse, og ting har blitt mye bedre:D Vet vi vil få våre problemer, som alle andre, men holder fokus på alt det positive - hvilket er mye! Lykke til videre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...