Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 23. april 2007 #1 Del Skrevet 23. april 2007 Heihei! Da er jeg tilbake -uten kul på magen:))) Lille Snorre fant i all hastverk ut at han ville komme til verden på vår bryllupsdag 21. april:))) Han ble født kl 16.11, var 3440g og 50 cm lang, 34 cm rundt hodet. Verdens fineste gutt så klart, hehe! Litt om fødselen: Våkna lørdagsmorgen, sto vel opp i 8-tiden og ante fred og ingen fare. Skulle feire bryllupsdag og nyte det flotte været:) I 10-tiden kjenner jeg en liten slags murring nederst i magen, men tenker ikke noe over det. (hadde jo kjent på så mye de siste dagene) I 12-tiden kjører vi opp til pappa og fruen for å prate litt med dem og spise lunch der. Imens vi sitter der kjenner jeg fremdeles på "noe" i magen, og nå oxo litt stramming i ryggen. Jeg nevner det for mannen, men mener fremdeles at "det er sikkert bare falsk alarm". Bare for moro skyld vil de andre ta tiden mellom hver gang jeg kjenner noe..vi finner raskt ut at det er ca 2-5 min mellom "riene". Etter hvert går det opp for meg at jeg faktisk er i fødsel..men vi tar det med ro, drikker kaffe og prater mens tiden går. Kl 15 finner jeg og mannen ut at det er best å komme oss hjem en tur. Jeg begynner nå å kjenne ubehag, og vil gjerne ta meg en dusj og sånt i tilfelle det blir tur på føden. Ungene blir igjen hos besten, mens vi drar hjem. Vel hjemme på badet, halvveis avkledd, kjenner jeg bare plutselig "shit"! Fikk sinnsykt vondt i ryggen, roper på mannen -som hiver seg på tlf til føden! Jeg får på meg klærne igjen i en fart, og er klar på minutter. Bilturen opp til føden er alt annet ann behagelig...riene er nå skikkelig vonde! Vi ankommer føden kl 15.20, og jordmoren konstaterer at jeg har 8 cm (!) åpning:) Ctg viser at babyen har det fint. Klokken 15.55 er vannet fremdeles ikke gått, og trykketrangen melder seg hos meg. Jordmor sier da at vannposen ligger i åpningen, vannet er noe misfarget og hun velger å stikke hull. GUD, for en følelse!! Utrolig godt da "trykket" var borte i sånn ca 15 sek. Men nå kjenner jeg at babyen kommer..og på tre pressrier (kl 16.11) kommer gutten vår til verden med et VRÆL! Det ble et ekte kjærlighetsbarn, født på mamma og pappa sin 1-års bryllupsdag:))) Klarte meg, nok en gang, helt uten smertestillende og uten rifter/klipping/sying:) Formen er upåklagelig, og vi er nå vel hjemme fra føden. Storebror og storesøster er bare SÅ stolte, og jeg blir helt rørt når jeg ser hvor ømme og forsiktige de er med babyen:))) Nå skal vi bare koze oss masse:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9072110-da-var-snorre-f%C3%B8dt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
shayan_jente_04.04. Skrevet 23. april 2007 #2 Del Skrevet 23. april 2007 Hei! Gratulerer masse med gutten som valgte å komme på bryllupsdagen deres og gratulerer masse med 1 års bryllupsdagen deres!!!!!!! Og tenk at han kom på termindagen min....he he..... masse klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9072110-da-var-snorre-f%C3%B8dt/#findComment-9073240 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MÅNS m/lilleMarius Skrevet 23. april 2007 #3 Del Skrevet 23. april 2007 Så gøy at han valgte å komme ut på bryllupsdagen deres!! Jeg tok graviditetstest i sommer på 1års dagen vår og ble like happy! Jippi! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9072110-da-var-snorre-f%C3%B8dt/#findComment-9077604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå