Gå til innhold

Hjelp, jeg trenger ammehjelp!

Anbefalte innlegg

Babyen min på snart 5 mnd er virkelig krevende for tiden. Hun er på puppen tre-fire ganger pr natt, og ellers går det to timer mellom på dagen. Hun blir veldig lett forstyrret når jeg ammer, og blir veldig irritert og griner av det minste. Derfor begynner dette å bli mer til vrede, enn til glede. Hun legger godt på seg, men virker likevel ikke fornøyd. Hun holder ikke lenger enn 4, max 5 timer når hun legges for natta. Det er den lange soveøkten hun har på natten fra kl 19 til rundt midnatt, etter det er det stort sett full fart resten av natten.

Jeg vil så gjerne fullamme henne det første halve året, men ikke for hver en pris. Ikke hvis hun ikke er fornøyd, og heller ikke hvis hun sliter ut mamman sin hver natt. Jeg har en jente til på 22 mnd som setter pris på en opplagt mamma om dagen. Så jeg lurer rett og slett på om det er noe jeg kan gjøre for å tilpasse melkens næring og mengde etter babyens behov? Eller er den eneste løsningen grøt?

Håper noen kan hjelpe! :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9071722-hjelp-jeg-trenger-ammehjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

melkens næring og innehold får du ikke gjort noe med...

kun øke - du kan om du orker legge til enda oftere på dag en periode (+ de gangen hun ønsker på natt) - er ikke uvanlig med økeperioder når de er så store heller - og det tok sin tid er min erfaring - men det går seg til. Hvis du virkelig vil fullamme til 6 mnd holder du ut litt til.

Man må ikke starte med grøt - introduksjon av fast føde kan like gjerne fruktmos eller grønnsaksmos (en ingredients om gangen og utvides til flere ingredienser med feks kjøtt eller fisk etterhvert.

Løsninen er ikke alltid grøt - noen soevr bedre av grøt/fat føde - andre blir uendret og våkner like mye på natt - mens andre blir bare verre- Noen må få grøten/fast føde på dag istedet for kveld....

Lykke til - du bestemmer - blir det for mye mas med amming er det lov å starte introdusjonen ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...