fiona71*2pp Skrevet 23. april 2007 #1 Del Skrevet 23. april 2007 For ca en mnd tid siden, (kanskje ikke så lenge), så fikk banet mitt trøske i munnen. Jeg dro til hs til slutt, og fikk beskjed om å prøve farris siden det var så lite. Det funket helt flott, og etter to dager var alt borte fra munnen hennes. Jeg tok ingen behandling, men har drukket endel biola, som blomman anbefalte. Men nå er jeg blitt helt sjukt sår på brystene igjen. Nesten som da jeg nettopp var begynt å amme! Det svir litt, selve brystvortene er helt rosa/røde, og jeg har en litt sår rød ring rundt vortene, på det brune. Jeg pumper me EL pumpe, som jeg har leid på hs, en til to ganger om kvelden. De siste kveldene 2 ganger, for det virker som jeg har fått mindre melk i en pupp, og hun starter så bra med å suge, men plutselig blir hun urolig. Virker som om hun ikke får nok. Må da bytte pupp, og da blir hun rolig igjen en liten stund, og så begynner hun å kave igjen. Hun er ca 9 uker nå. Holder jeg på å miste melken? Jeg ammer ganske ofte ennå. går sikkert ikke mer enn halvannen time mellom hvert måltid, men jeg har aldri nattammet. Hun sover fra 20:00-20:30 til 05:00- 05:30 hver natt. Å hva er det med brystene mine som gjør de så såre. Burde jeg dra til legen. Jeg har ikke hatt noe piggtråd føleles, men har av å til litt ubehag i dem... Liksom på undersiden av dem.. Må kanskje også nevne at når jeg pumper så hender det at jeg ikke får noe ut av den ene puppen... Ble langt, og sikkert litt rotete dette, men håper dere kan se på det, og prøve å svare.. Tusen takk på forhånd iallefall Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9071694-expat-eller-blomman-kan-dere-hjelpe-meg-litt-igjen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomman Skrevet 23. april 2007 #2 Del Skrevet 23. april 2007 ikke lett å svare på stående fot hva somer grunnen til sårheten din..... sugetaket til baby..../ pumpen/sopp/eksem vansklig å si Kan du ikke kontakte en ammehjelper der du bor - kanskje du kan få et hjemmebesøk. Det at hun kaver etter en stund ved puppen - kan det være utdrivningen som har avtatt noe?? prøv å vær litt i forrkant av kavingen og masser da brystetet i retning brystvorta. Legg gjerne på varmepakning om det lar seg gjøre. Du mister nok ikke melken - slapp av - stress og adrenalin er utdrivningens verste fiende...... da stopper det opp. Kan det være økedøgn da - slik at hun nå trenger mer(kanskje hun tømmer brystet fort nå og bør øke litt) Legg da til oftere og pump gjerene en gang eller to etter at hun er lagt på kveld/natt om du tror det trengs økning i melka. (et par netter evt tre...) Masse gode råd påammehjelpen.no da og ang øke melka er visst asiatisk mat med bukkehornkløver meget bra for produksjonen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9071694-expat-eller-blomman-kan-dere-hjelpe-meg-litt-igjen/#findComment-9071919 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå