Gå til innhold

November: Flere som har gulpebarn?


Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Anbefalte innlegg

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Håkon er en skikkelig gulpegutt!

Han har vært det hele tiden, men nå etter påske har det virkelig tatt helt av. Jeg skal på hs i morgen og kontrollveie han for å sjekke at han fortsatt går opp i vekt.

 

Andre som har opplevd at gulpingen øker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg igjen her. Nikolai var en gulpebaby siden han ble født, men rundt 3mnds. alderen tok det helt av! Jeg begynte å gi enfamil ar før han fikk pupp. Enfamil er en mme som blir 10 ganger så tykk i magen og gjør det vanskelig for melken å komme opp igjen. Alternativt vet jeg at det finns et pulver som heter thick n' easy som man kan tilsette utpumpet mm som også skal gjøre det vanskeligere å gulpe opp, men dette har jeg ingen erfaring med.

 

Jeg begynte med grøt da Nikolai ble 4mnd, og det hjalp masse! Jeg blandet grøten med enfamil og gulpingen avtok drastisk.

Nå får han en del fast føde, og lite enfamil, og han gulper så og si aldri. De dagene jeg har bare gitt han mm, så har gulpingen kommet tilbake.

 

Konklusjonen min er vel at både enfamil og fast føde hjelper, man trenger ikke begge deler selv om jeg gjorde det i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAAAAAA............ gulpegutten min. De siste par ukene har han også begynt å gulpe (masse) etter mat på natta, og det gjorde han ikke før, så jeg er fristet til å begynne med litt grøt snart for å se om det hjelper. Skal på 5 mnd kontroll i morgen, men er rimelig sikker på at han har lagt bra på seg for han er stor og i godt hold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Godt å se at det ikke bare er min gulpegutt som har blitt værre!

 

Var og kontrollveide på tirsdag og det er ingen fare. Han hadde gått opp nesten 400g de siste 2 ukene. ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...