Gå til innhold

kan man spise majones?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg tror jeg har fått med meg det meste man ikke kan spise når man er svanger, men hva med majones f.eks? det inneholder jo rått egg :-(

Noen som vet? man vil vell merke akkurat som når man ikke er gravid visst man får en matinfeksjon ganske kjapt? det er vell de færreste infekjonene som har inkubasjonstid på mer enn 12 timer - et par dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://matportalen.no/Emner/Gravide

 

Eneste jeg finner om egg her er at gravide bør unngå måsegg :-) Men sjekk siden selv du.

 

Er ikke så mye man trenger å tenke på egentlig, tror det overdrives en del her inne (begge veier, både av enkelte som kommer med gamle myter om ting man ikke skal spise, og av andre som mener at det er så "utrolig mye" man skal være forsiktig med at man nesten bare må gi blaffen i rådene som er gitt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for svar :-) det eneste jeg tenkte ang egg er jo faren for salmonella, MEN her i norge har d et vell aldri skjedd at noen har blitt dårlige av egg så må nok som du sier ta det med ro :-)

Lykke til alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, ja akkurat det med rå egg husker jeg at jeg tenkte på selv sist gang. Fikk plutselig så utrolig lyst på eggedosis en kveld, og etter å ha spist meg småkvalm på det kom jeg på dette med rå egg og salmonella.

 

Men som du sier er jo ikke det vanlig å få det fra egg/kylling i Norge, og hadde det vært noen særlig risiko ved å spise rå egg hadde det sikkert stått på matportalen, slik som med rått kjøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...