Gå til innhold

skal/skal ikke... (vil så veldig gjerne)

Venter endelig! 26.07.08

Anbefalte innlegg

Jeg blir 21 år (jeg er enda ung, sant?;p) om kort tid og ønsker å være ung mor.

Eneste som hindrer meg er vel egentlig det å skal være så forbanna pliktoppfyllende overfor mine foreldre.

Litt om min situasjon nå.. Jeg går 1 året på videreutdanning (2årig). Har fagbrev. (skal på jobbintervju idag:))

Jeg har samboer som har fagbrev og fast jobb.

For ca 1 år siden kjøpte vi oss hus sammen, og vi har to biler.

Satte inn p-stav for noen mnd siden, men har tenkt lenge og grundig igjennom det å vil sette et barn til verden. Både jeg og samboeren min ønsker oss barn nå.

noen som vet om det tar tid fra uttak av p-stav til alt "går seg til" der nede, slik at man er fruktbar?

Skriver dette for jeg ønsker synspunkt fra dere andre.

Fortsetter under...

Hvis dere vil ha barn og "alt" er i orden økonomisk og ellers så ser jeg ikke hvorfor det skla utsettes.

Hvor lang tid det tar fra en slutter på P-staven til man er fruktbar er veldig forskjellig fra kvinne til kvinne. For noen går det 1 mnd for andre mye lengre.

Og jeg vil si du er ung mor! Jeg var 20,5 da jeg fikk mitt første barn og er 22,5 nå og venter mitt 2. barn i juni. Føler meg fortsatt som en ung mor.

vet ikkje men leste litt om det i boka mi fra Helse og sosialfag å der står det ikkje noko som tyder på at det kan ta tid sånn som med p-sprøyte. men eg veit ikkje sikkert.. ville ha kikka litt på nette og kanskje spørt på skravle siden der er det kanskje nokon som som har bruk p-stav der..

Hvis dere ønsker å få barn og alt ligger til rette for det praktisk og økonomisk sett, ser jeg ikke noe grunn til å la vær. Jeg var vedlig nervøs for å fortelle mine foreldre at jeg var gravid, siden jeg var 19 da (er 20 nå). Men de tok det kjempeflott! Kanskje dine også tar det bra? uansett så er det dere som bestemmer og ikke dem. Hvis dere begge er enig syns jeg dere burde gå for det =)

Pstav har jeg ikke peiling på... sorry=)

Lykke til med valget. hold oss oppdatert =)

tenkte eg kunne legge til at eg er blitt gavid planlagt og angre ikkje på det typen har ein god å stabil jobb, har fått kjøpt drømme huset. har stasjonsvogn og ikkje ein fra 1800 tallet den var helt ny da vi kjøpte den for 4 år siden.. eg er lærling og hadde egentlig tenkt å vente til eg var ferdig men så skjedde det noe som fikk meg til å forstå kor fort livet forandrer seg så korfor vente når alt ligger til rette...

Annonse

JEG synes ikek det er for ungt.. jeg fyller selv 21 i mai og planlegger barn.. men meg og samboeren min har bestemt oss for at siden vi no skal planlegge så kan vi no gjøre det skikkelig.. så vi skal kjøpe leilighet før vi begynner.. men jeg klarer ikek vente for lenge.. hehe.. jeg har sagt at 30.november ringer jeg legen og ber om henvisning for og ta ut spiralen min.. så jeg gleder meg.. men er masse forberedelser enna..

Men syns det er kjipt og vente så lenge.. hehe.. vil no jeg.. men venter til ettersommeren ihvertfall om meg og samboeren finne rut at vi ikke klarer og vente lengre!

for da har jeg fast stilling og kan ikke miste jobben av og bli gravid.. ( de er veldig lumske på jobben min nemlig)

eneste jeg hadde ventet med om jeg var deg var til du fikk jobb... da får du permisjons penger.. engangs stønad er søren ikke mye for ett barn, en mann, to biler og ett hus lissom.. hehe..

LYKKE til så masse.... jeg vet akkuratt hvordan du har det.. hehe.. *lengte så det GRINER etter*

*klem*

Lenge vært i tvil om jeg skulle gå et år til skole eller begynne å jobbe til høsten. Har lenge tenkt gjennom og snakket med sambo om å få barn, og vi ble enige om å begynne å prøve i sommer. Begge vil så gjerne ha barn nå.

MEN ;Var på jobbintervju på torsdag, tirsdag (igår) fikk jeg tlf om at jeg fikk jobben jeg var på intervju til..

starter i juni, og har prøvetid fram til jul..

Tør ikke bli gravid i prøvetiden, da kan de jo bare si at de ikke er førnøyd med arbeidet mitt, og da er det på hue og rævva ut. De er sniker, arb.giverne.. men skjønner de litt da.. de blir jo manglende arbeidskraft...

jeg ville så gjerne prøve I ÅR!!

men tør ikke... noen råd????

Har lyst til det, men er så redd for hva de sier på arb.plassen. Redd for å fortelle det til de. Har lyst til å bli gravid når du sier sauen20 med Anniken 13.9.07, men er redd for reaksjoner fra arb.plassen. Samtidig så vet de at jeg har hus og samboer, så det ligger jo litt i kortene at det blir familie etterhvert. Men kanskje ikke rett etter ansettelse? Redd de tror jeg søkte jobb bare for å få fødselspenger. Var jo ikke derfor..

Og så skal jeg jo fullføre skolen innen rimelighetens tid..

Vanskelig...

om jeg bare kunnet gitt litt mer f**n..

jeg er selv snart 21 år og venter mitt lille mirakel om bare 47 dager nå. jeg og min samboer flyttet inn i nytt hus i februar, vi har 2 biler, jeg er lærling og han er ferdig utdannet med fast jobb. det føles helt rett for oss å skulle få barn nå. jeg syns ikke du skal tenke på hva jobben vil si.. de må regne med at de ansatte ønsker å stifte familie etterhvert. også trenger de jo ikke å vite noe med det første. kan være greit å ihvertfall være 12uker på vei før du forteller noe. også må jeg bare si at for min arbeidsplass har det sikkert ikke vært en drømmesituasjon at jeg har blitt gravid siden jeg er lærling! men de har tatt de så utrolig fint og vært kjempe snille på alle måter. de har tatt så utrolig godt vare på meg.. og ikke sagt noe negativt selvom jeg har vært sykemeldt med bekkenløsning store deler av svangerskapet. lykke til.. jeg syns virkelig ingen skal kunne stoppe deg om det er noe du ønsker sterkt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...