Gå til innhold

Noen som har erfaring med Brio og simo vogner?

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg Mutsy 3rider før babyen kom, brukte den i 3 mnd. og oppdaget at den hadde begynt å bli skakk. Bagen hellet mer og mer nedover.

Babyshop sendte den inn, men forhandleren nekter for at det er reklamasjonsrett. Den skal visst være sånn...hmm...tror mutsy har tatt seg vann over hodet gitt...

Men babyshop er ihvertfall veldig allrighte å jeg får tilgode lapp på pengene. Dermed skal jeg nedover å kjøpe ny vogn...har kikka og kikka, men er veldig usikker.

Har dere noen erfaringer med brio vogner eller simo vogner. Del med meg!! trenger råd og erfaringer!!

Fortsetter under...

Jeg har brio kombi. Det er en grei vogn, men den er litt tung. Har aldri vært borti Simo vognene, så kan ikke utale meg der. Hadde jeg vist bedre hadde jeg nok kjøpt en vogn som ikke var så tung. Den er lett å legge sammen, og ok plass i bagen. Men hele understellet er tungt. Kanskje det bare er jeg som er svak... Det ser ut som om det er nye posetivt om Simo her, så hadde nok slått til på den ja.

Har en opel corsa bil, og får understellet fint inn i bagarsen, så det er positivt, men vet ikke om Simo sin er større eller mindre. Du burde høre om du kan låne dem med ut for å prøve de i bagasjerommet på bilen din. Det finnes jo andre vogner som skal være lette å legge sammen og lett understell, etter hva jeg har hørt har Quinny vognene dette. Angrer på at jeg ikke kjøpte en slik vogn :o( Lykke til iallefall med valget...

Annonse

Er brio vogna di solid? Den ser tynnere ut i understellet enn andre vogner jeg har sett??

Har du plass til noe annet i bilen etter at du har fått vogna inn?? Er den tung å trille og manøvrere eller er det bare når du skal løfte den inn i bilen??

Simo kombi er grei å legge sammen. Det er stor plass i bagen. Den tar mye plass i bagasjerommet, så er praktisk med stasjonsvogn. Vi får det imorra - gleder meg. Nå har vi en "vanlig" bil, og må ta av hjulene for å få plass i bagasjerommet. Og bagen må ligge inni bilen. Den er tung å løfte, men veldig god å trille. Var veldig praktisk i vinter, med mye snø. Veldig god kvalitet på den.

Jeg har Brio duovogn, og er KJEMPEFORNØYD!

Den har en av de største bagene jeg har vært borti, noe som var en av de avgjørende faktorene da jeg kjøpte vogn. Den er anske lett og fin. Jeg vet en del folk syns kombivognen er litt tung (gjelder nok de fleste merker det da, kombivogner er generelt tyngre enn duovogner) men duoen er helt grei. Vogna er solid og fin over det hele. Den er lett å klappe sammen, og å ta av og på bagen. Store gode lufthjul som er lette å ta av/på. Understellet tar dermed ok greit liten plass i bagasjerommet (vi har ikke stasjonsvogn, men får plass til både bag og understell i bagasjerommet med litt kreativitet). Det er god plass i kurven under vogna, og vi har ingen problemer med bremsene (ser en eller annen komenterte dem på en briovogn). Vogna er lys og fin innvendig, og ved å glide opp en liten glidelås finner man stor lufting med myggnetting i kalesjen. Har egentlig ingen negative ting å si om den...

Har ikke så mye erfaring med simo, men litt da en venninne av meg har simo og jeg passet jenta hennes en del før jeg finn min egen lille tulle. Hun har en del problemer med at hjulene veldig lett pungterer på den, pluss litt knapp plass i bagen.

NB: Dersom du vurderer trehjuling med svingbart hjul foran, så er det bare praktisk inne i trange butikker (syns jeg). Jeg syns de er viglete og ekle å kjøre med. Spesielt dersom det er litt stenete/ugjevnt/sørpete.

Jeg har simo duo er og veldig fornøyd med den! ;) Bagen er kjempe stor med good plass til god gutten. kjempe lett og ta av og på bagen.. god og trille.. kan absolutt anbefale den;)

Hehe.. Har punktert 1 gang da! =) Og venninna mi som har samme vogn har punktert tre ganger! hehe.. men det er sikkert tilfeldig;) Men venninna til ellie har nok ikke duo vogna.. for simo duo er jo den største bagen man kan få tak i.. men kombi er jo bagen litt mindre

Lykke til med vogn valget ;)

Tusentakk for alle svar!

Supert sted å høre etter erfaringer dette her!!

Jeg må bare skryte litt av Babyshop: SUPER kundebehandling, alle tiders!! Vi fikk ny vogn selv om leverandøren ikke mener det er reklamsjon. Flott gjort av butikken ihvertfall. Veldig dårlig av leverandøren! IKKE KJØP MUTSY FOLKENS!

Etter nøye overveielse og mye tenking kom vi frem til disse kriterier for vogna vår:

Bag med plass til 6 mnd baby+ voksi pose( kunne være trangt, men plass)

ikke tung å manøvrere

4 hjul

lett å legge sammen

ta liten plass i bil

Valget falt på Brio Happy ettersom Brio har forbedra feil som ble oppdaget på tv2 hjelper deg. Det er jo i grunn en fordel at vogna har vært i en sånn test. da er feil forbedra.

Likte den veldig godt. liten og nett, men god plass i bagen allikevel. Med knøttliten sammenslått. og vendbart håndtak!.. supert!

Annonse

Prøv denne:

http://www.brio.net/BRIO_NET/TestSite/?b=3

Det er Brio Duo. Med sportsvogn altså. Jeg fikk den til 3500 på salg fordi den hadde stått montert i utstillingen. Hehe. Flaks ja. :-)

Kikk under madrassen i vogna di (dersom du har hentet den da). I min bag er det sitterygg som enkelt kan slås opp/ned slik at babyen kan sitte også i vognbagen når hun er stor nok til det. Når hun blir trett kan ryggen enkelt legges ned igjen uten å ta ut ungen. Det viste jeg ikke om da jeg kjøpte vogna, men fant den (og seler til å feste ungen med) da jeg skulle isolere bunnen på vogna i januar. Er du heldig er det slik i din også. :-)

Vi har Brio vogn, kombi er det vel (sånn med egen bag du har oppi sportsdelen;)). E rimelig fornøyd med den, god å kjøre med, men litt vrien å legge sammen, føler delene er litt skjøre (klarte å ødelegge den første gang jeg skulle legge den sammen fordi jeg gjorde det feil). Føler den tar litt stor plass i bilen, og bagen ble litt liten til vår gutt (2 måneder og 7 kg). Skal kjøpe bagvogn neste gang.=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...