Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 26. april 2007 #26 Del Skrevet 26. april 2007 Måtte bare kommentere saken din Kathrine... Som den barnevernspedagog jeg er.. Ville absolutt meldt dette til barnevernet. Foreldre kan være riktig så koselige og hyggelige men likevel ikke ha peiling på barn og hvordan man behandler de. Dette har studiene bevist gang på gang. Klart man kan sette vognen ute og at de kan føre tilsyn uten at du/samboeren din har lagt merke til det. Men dersom han gråter så lenge og atpåtill har fallt ut av vogna så.. Ja.. tror nok jeg alt hadde stått og hamra på døra dems selv. Men er jo ikke så lett med naboer.. Samme hva vil du kunne være anonym overfor barnevernet og de gjør jo ingenting dersom alt er i orden der hjemme. men er jo mye som kan skje innenfor husets vegger.. Bedre for tidlig enn for sent er nå min mening,og dersom det skulle være at barnet ikke blir hørt når det gråter så kan dette skape varige skader! Det var iallefall mine synspunkter ;o) Ellers håper jeg du vinner kampen mot influensaen, den er seig i år.. Og lykke til med røykeslutt, du klarer det nok skal du se! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9068326-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-17/page/2/#findComment-9116575 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea født feb09. Termin mai11 Skrevet 27. april 2007 #27 Del Skrevet 27. april 2007 Takk for behjelpelig svar barnkanskje, det er fint og kunne spørre her inne og faktisk få svar fra fagpersonell. Jeg har bestemt meg nå for å ta en telefon til barnevernet. Det er jo ingenting og tape på det, men kanskje alt for mye og risikere for det lille barnet om jeg ikke gjør det. I bestefall er det jo ingenting annet galt, kun litt uvitenhet fra foreldrene. 1 juni er mitt nye røykesluttmål nå, da er jeg ferdig med alle eksamner jeg skal ha i år og sommeren står for tur, men har ganske dårlig samvitighet, jeg som var så godt på vei... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9068326-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-17/page/2/#findComment-9118563 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 27. april 2007 Forfatter #28 Del Skrevet 27. april 2007 Fredagshilsen til solskinnssnuppa'ene - endelig skinner solen igjen! Først til deg *kathrine* - Jeg ble helt rystet av historien din. Det går ikke an! Er helt enig med Barnkanskje? om at du bør si ifra til barnevernet - anonymt hvis det føles tryggere. Det er ikke nødvendigvis sikkert at de er dårlige foreldre, kanskje er et møte fra barnevernet nok til å få dem på rette sporet. Hvis ikke så er det bedre for barnet at man hvertfall har sagt ifra. Hadde det vært et engangstilfelle hadde jeg kanskje ikke reagert så voldsomt, men som du beskriver det er det mer en vane for dem å la han ligge ute i vognen og det kan virke som om de ikke holder tilsyn med barnet - bare det at du kunne komme innpå og stryke han på kinnet sier at hvem som helst andre med andre intensjoner kunne klart det uten at de la merke til det. Så var det det med gråtingen da - tydeligvis har dem ikke en baby-calling - og hvis de har det er det enda mere ille syns jeg at lar han bare ligge der og gråte - slik at han tilslutt kryper ut av vognenog opp til huset - nei vet du hva jeg får så vondt av han at tårene triller jeg! Jeg får mange tanker om dette men tror det holder med det jeg har skrevet - som konklusjon: snakk med barnevernet! Om du tar feil så får foreldrene heller tåle det at andre syns de gjør en dårlig jobb og kanskje de skjerper seg. Har du rett derimot og det finnes enda mere å kritisere, da gjør du gutten forhåpentligvis en stor tjeneste! Så over til litt hyggeligere ting! *siv* - Velkommen tilbake! Begynte å lure hvor du var blitt av kjære deg! Godt at du er tilbake! Har du gjort noe spennende i tiden du ikke hadde overskudd til BIM?? Hvordan går det med luse-kampen?? Misunner deg ikke det der! Syns det var fælt når mamma gjorde det med oss når vi var liten! Men er vel som barnkanskje? sier - litt ulemper med å få barn også! TauZa - håper premieren gikk strålende! Du får fortelle litt om det i etterkant! Barnkanskje? - Jeg er på bedringensvei jeg nå! Takk som spør! Litt tetthet igjen (og dermed litt hodepine) men ellers svelger og spiser og feberfri! Du har nevnt noen ganger at du har en hode/nakke/hjerneskade - ikke har vi spurt noen av oss hva det kommer av, kanskje alle andre er som meg og går utifra at du ikke har lyst å prate om det... Men i tilfelle du ikke har noe imot å fortelle hva som skjedde med deg, så spør jeg nå - har du lyst å fortelle oss?? Det er ingen press om å fortelle oss noe som helst og hvis du ikke vil må du absolutt ikke tvile om at vi er her for å lytte, den dagen du vil fortelle om det! Rafi - Hei og velkommen skal du være!!! Super hyggelig lesing! Kan skjønne at du er glad jeg! Hvis du fortsatt er i tvil på når du skal slutte med p-pille kan jeg henge meg på Sagasol sin kommentar om at det nok er greit å vente til etter sommeren med å bli gravid, men å slutte med pillen før kan hjelpe med stabilisere syklusene dine innen tiden du vil prøve - selvom det kan likevel går enda lenger (kommer an på kroppen din det vettu!) Når det gjelder folat - så ville jeg begynt med at når du slutter med prevensjon, så er du sikker du har det i systemet skulle du bli gravid! Jeg tar det alt jeg og aner ikke akkurat når det blir prøving på meg! Gratulerer med prøve-ønskende-mann ihvertfall! Sagasol - hei og ja jeg er på bedringens vei! Katalogene fra forskjellige husbyggere begynner å falle innom postkassen nå og jeg og samboeren sluker dem med iver! Vi har til nå rundt 20 potensielle hus og bare halvparten av katalogene er kommet! Skal ikke være enkelt dette! Skal ta kontakt med murgaard om vi ikke får katalogen! Men skjønte ikke helt hva du mente om det med å gå og får det tegnet av noen andre og at det blir billigere! Hvordan det egentlig?? Hadde trodd at designene til murgaard hadde copyright eller noe lignende og at arkitekt tegninger ville være dyrere enn masseproduserte boliger?? Nå skal det sies at jeg er helt grønn når det gjelder alt med husbygging! Ellers når det gjelder meg da - skal på skolen igjen i helgen! Det blir artig! Vi har nå bare to undervisningshelger igjen før eksamen så det blir greit å vite litt mer om hva vi skal kunne og hva vi går til! Også får vi kanskje timeplanen for året som kommer - og det har jeg ventet lenge på! Vi har endel ting vi har lyst å gjøre og da er det greit om vi kan vite når vi må være på skolen! Også får vi besøk av svigers fra utlandet ikveld! Er et par mnd siden sist vi så dem hjemme hos dem og da fikk jeg omgangsyken! Koselig! Gleder meg til å ha et rolig og fint besøk! Men da må jeg neste igang og rydde litt! Måtte dere kose dere masse i helgen med hva dere måtte finne på! Solskinnsklem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9068326-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-17/page/2/#findComment-9118933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rafi Skrevet 27. april 2007 #29 Del Skrevet 27. april 2007 Tusen takk for at jeg har blitt tatt så godt i mot her føles så godt å ha noen i samme situasjon å prate med. Og jeg har bestemt meg nå for å vente til etter sommeren. For da kan jeg reise og gjøre som jeg vil denne sommeren. Men jeg har også hørt at det er kjempe stor sjanse for å bli gravid rett etter man har sluttet på pillen, har noe med eggene å gjøre. Og det kan jeg faktisk si er sant, fordi jeg har nå 5 venninner som alle har blitt gravide etter bare 1 måneds tid. Så det må jo være noe i det. Kunne godt tenkt meg å bli gravid med en gang jeg altså Har nemlig 30 års dag i november neste år, så hadde vært greit å ikke vært gravid da. Hi hi... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9068326-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-17/page/2/#findComment-9119477 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 27. april 2007 #30 Del Skrevet 27. april 2007 Hei Rafi! Glemte forresten å ønske deg velkommen tror jeg *rødme* beklager det. Men veldig hyggelig at vi blir fler og fler selv om gamlemor mister HELT oversikten her.. Hehe.. Alle mine venninder har brukt tid på å bli gravide, men jeg har også hørt om denne spesielle eggløsningen, eller fruktbarhetsperioden etter pilleslutt.. Samtidig har jeg da alle vennindene mine som motbeviser det greit.. Bellababy, du er bare så utrolig observant og koselig ) Måtte bare si det for du passer på alle her inne og svarer med laaaaange fine innlegg! Jeg derimot sliter litt nå med å huske hvem det var som sa hva og føler meg uhøflig som ikke svarer alle, men bare så det er sagt, det er ikke med vilje ) Syns det er kjempekoselig at folk er så go'e her inne! Og det jeg skulle si var.. hehe.. JEG HAR FÅTT PANIKK!!! Var så klar for at dette skulle bli min første pp (festlig med en gang jeg skriver det så bare ler jeg..) i morgen har jeg eggløsning, og her sitter jeg da med verdens kaldeste føtter.. hehe.. kanskje vente litt.. eller, hadde vært gøy eller.. Skal på babybesøk ikveld sååå.. hehe.. da får vi nok et svar på om det skal prøves eller ikke ja.. hehehe.. Og.. skal vi se.. prøve å henge med her. Dere som skal prøve til høsten, syns det høres ut som en bra prøvetid på. Været blir kaldere, man er ferdig med utepilser og hvitvin og og og.. i tillegg roer livet seg litt etter ferier og alt mas som skjer på sommeren. Tenk å ligge inne en hel sommer å være småkvalm i varmen.. hehe.. Dette utstter jeg meg selv for. Og Siv var vel deg som spurte om barnevern eller ikke..? iallefall er det bare hyggelig å hjelpe til. Og tror det vil være velødig heldig for det barnet samme hva slags utfall det er. HAr drømt om den stakkars lille i natt faktisk der han kravlet rundt.. Og og.. hehe.. (ja ler mye i virkeligheten og..hehe) Hodeskade ja. ingen problemer å spørre bellababy. er en naturlig del av meg nå etter 2 år FAlt på et badegulv og slo vettet ut av meg bokstavelig talt: moralen er: GÅ IKKE PÅ BADEGULV MED ULLSOKKER!!! besvimte og har siden vært ekstremt redusert i forhold til konsentrasjon (som dere ser her inne) og alt som har med finmotorikk å gjøre.. men fysisk er heldigvis kroppen min back in track.. almost ) Så sånn sett kan nok livet som mor fungere helt greit, mot at far stiller litt opp i blant så jeg får sove ut;) Blir gradvis bedre og skal visst bli helt bra (nakken er jo en historie for seg selv men den fikk også en syk trøkk i det jeg traff gulvet). Så da har jeg fortalt om meg selv hehe.. aaahhh så deilig å være selvdigger:) Ellers benytter jeg anledningen til å ønske alle en fantastisk helg Noen spennende planer folkens? Er jo fri 1 mai og!!! juhuuu!! masse tid med sambo ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9068326-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-17/page/2/#findComment-9121607 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saga Sol *6 mnd til prøving* Skrevet 27. april 2007 #31 Del Skrevet 27. april 2007 Heisann alle sammen! Jeg har endelig langhelg og tar med meg min stesønn på hytten i morgen:) Vi gleder oss, tror han gleder seg mest til å ta tog da:) Vi tar tog, fordi han syntes det er såååååå spennende. Små barn store gleder...hehe...Så kommer samboern etter en dag eller to. Spørs hvor lenge vi skal være der. Bellababy: De har copyright, men slik jeg forstod det når jeg snakket men en bekjent som jobber med det, så visst du endrer litt på huset, så er det ikke deres hus lengre. Men han sa han kunne hjelpe oss med det, såhvor mye billigere det blir vet jeg ikke....Jeg vil jo oxo gjøre alt jeg kan av tapetsering, maling, gulvlegging, lister, sparer jo litt der oxo. pluss at jeg får drive på med ting jeg elsker:) Elsker å pusse opp og innrede:) Katrine: Den historien din er sjokkerende, har vert borti verre her med naboene, men der rykket familien deres inn og ga de et valg. Om de ikke sjerpet seg så ble det barnevernet. Heldigvis så roet de seg:) Visst det ikke er noen andre dere kan snakke med(naboer eller venner) som oxo har sett dette og ta et valg i lag om dere vil snakke med de selv, så ville jeg ringt barnevernet. Kose dere kjempemye i langhelgen jenter:) Takker for en første kjempekoselig uke:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9068326-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-17/page/2/#findComment-9124768 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumiluvu Skrevet 27. april 2007 #32 Del Skrevet 27. april 2007 Hei:) Navn:delfinen1 Bosted: På flyttefot Alder: 23 år på vei til 24 år Yrke/utdanning: Typen;Postmann Jeg:Barneogungdomsarbeider men går almpåbygg pga ønsker meg inn på sykepleier Sammen i 1,5 år Interesser:Kafeturer,romaner,gåturer, barn osv Sivilstatus:forlovet,og strax samboere Barn fra før:1 datter på 2,5 år hvor mange ønsker dere: max 2 til Planlagt: starte i juli 07 Navn hvis gutt: tobias, magnus, håkon Navn hvis jente: emma, ida, julia/julie, Mvh meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9068326-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-17/page/2/#findComment-9124972 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea født feb09. Termin mai11 Skrevet 27. april 2007 #33 Del Skrevet 27. april 2007 Hei igjen alle sammen og takk for at dere kommer med små og stor innlegg til historien jeg fortalte, jeg har ikke ringt til barnevernet ennå, jeg vurerer og prate med hun som bor i leilheten i første etg. først, tror ikke de heller kjenner paret så godt, men litt bedre enn vi gjør, så får vi se om vi sammen konfronterer dem eller om det blir en bekymringsmelding, men klarer nesten ikke tenke på annet om dagen. Huff, men han har heldighvis ikke stått på utsiden noe mer etter hendelsen i går. Også blir det utsettelse til januar:( nå er det sikkert... men tiden går heldighvis fort:) melde meg i dag på to kveldskurs fra høsten av for og ta opp fag jeg trenger for studiekompetanse, mangler bare disse for å ha den i boks. Har ingen planer om studier ennå, men skulle ønske kommet om noen år så er det hverfall bare å hive seg på. Jeg blir ikke helt ferdig med dem før i mai, men jeg satser på at selv om det da vokser en liten spire i magen så kan jeg klare et par enkle eksamner. Ellers har samboer bursdag på søndag så vi får se hva helgen vil bringe, har ikke vært noe flink i år til å stelle i stand noe, men gaven er kjøp og jeg har planlagt en liten middag bare oss to på kvelden, så får vi håpe han blir fornøyd:) God helg alle sammen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9068326-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-17/page/2/#findComment-9125970 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*snartklar* Skrevet 29. april 2007 #34 Del Skrevet 29. april 2007 Ja, så er det snart slutt på helgen Først vil jeg få ønsket delfinen 1 velkommen til oss:) Kjekt å se at stadig flere stikker innom her:) Nå sitter jeg og nyter siste rest av helgen. Vi har hatt utrolig fint vær her de to, tre siste dagene...har faktisk vært så varmt at folk har gått i shorts og t-skjorte. Det er faktisk snakk om at været skal holde en stund til, men det forsvinner nok garantert ført 17-mai. Tror jeg kan telle på en hånd de gangene vi har hatt sol og varmt på 17mai!!!! Jeg har ikke gjort så mye i helgen egentlig...har jobbet i hjemmessykepleien (tidligvakt lør + søn), så jeg er passe sliten nå. Sitter og syker meg opp til å gjøre ferdig en skoleoppgave til i morgen! KJEDELIG!!! *kathrine* det går nok greit å vente til januar...tiden går fortere enn du tror egentlig. Det høres kanskje lenge ut akkurat nå, men bare vent og se. Plutselig står du der med kalde føtter og tenker "shit, skal vi begynne prøvingen allerede??" Hehehe.... Hvilke fag er det du mangler for å få studiekompentanse da? Det er som du sier veldig greit å bli ferdig med det, i tilfelle du finner ut at du vil ta høyere utdanning litt senere. Hvordan gikk det med middagen for deg og din kjære da? Og likte han gaven? Jeg synes det er utrolig vanskelig å finne på noe å kjøpe til menn....spesielt hvis de ikke har noen spesielle ønsker heller. MEN, jeg har faktisk funnet ut hva jeg skal gi sambo i morgengave etter at vi har giftet oss:) Vi skal gifte oss i 2009 er planen, så jeg er tidlig ute på den fronten:) Ellers da jenter? Har dere hatt en fin helg? Utrolig hvor fort ukene går. Synes ikke det er lenge siden forige søndag og jeg satt og tenkte på at vi måtte starte en ny uke-tråd...og nå er det søren meg på tide igjen....jaja, det fører nå hvertfall til at ventetiden går mye raskere, og det er vel det som er ømsket til de fleste her inne;) Ha en fortsatt fin kveld jenter. Solskinnsklem fra meg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9068326-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-17/page/2/#findComment-9136650 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 29. april 2007 Forfatter #35 Del Skrevet 29. april 2007 God søndagskveld jenter!!! Nå er helgen snart omme og godt er egentlig det for min del... Har vært på skolen hele helgen og nå er jeg sliten! Men det er alltid kjekt å få lært enda litt til og fikk tom. heklet 6 lapper i løpet av helgen! (Hekling mens man følger med på forelesninger funker ikke for alle, men for meg funker det faktisk slik at jeg følger enda bedre med!) Barnkanskje? - Tusen takk skal du ha for komplimentene!!!! Jeg er like avhengig som deg med å stikke innom her og lese litt, og når det er så mange flotte innlegg så blir det mye å svare vettu! Også føler jeg et lite "ansvar" å følge med, siden jeg kom med ideen om å starte tråden vår! Hadde ikke passet seg å starte det og stikke av liksom... c",) Skal avsløre en liten "trade secret" til deg ang hvordan jeg klarer å svare alle som en: Jeg har et annet vindu åpent med tråden i og kan veksle frem og tilbake, lese litt, skrive litt - da blir det både oversiktlig og greit vettu (også slipper jeg å glemme noen - har ikke perfekt hukommelse jeg heller!) Kanskje det hjelper deg litt??? Ellers har vi få planer for 1.mai... Samboer skal øve litt med kollokvie gruppe og jeg skal lese, men kanskje vi får til en tur sammen om været holder! Hvordan gikk det forresten med prøvingen??? Har du panikken ennå?? Lurer litt om det er noe som hjelper for den? Er ganske inne på alt mulig som har med avslapning og ro å gjøre og hvis det er tingen for deg får du bare si ifra!!! Og fall på badet!!! Uffda! Ser det for meg og må innrømme i mitt hode ser jeg badeender og tannbørster fly gjennom luften men det høre nok mere alvor til saken enn som så! Godt at du likevel er på bedringens vei og har støtte i en god mann! Saga Sol - Er du hjemme fra hytteturen?? Og hvordan gikk det? Håper været holdt seg fint! Været har vært fint nå i helgen her i oslo og vi har nettopp sittet ute på vår nyoppussede veranda og spist middag for første gang! Det var knall gøy! Blåste litt på slutten og det begynte å bli skyet, men sukk - likevel artig! Skal bli mer sånn! Du får ha lykke til med tegningene til huset deres da! Først får vi finne ET hus vi vil bygge (må bestemme oss liksom) så får vi se hvordan det blir med utseendet og endringer. Delfinen1 - Velkommen skal du være her i tråden! Så du har tenkt deg en sommer start! Gratulerer! Har du andre planer for sommeren din?? Så at du likte romaner - alltid gøy å treffe en som liker å lese! Har du noen favoritter (forfattere eller bøker)?? *kathrine* - du finner nok ut av det med naboer tror jeg! Godt at det finnes ansvarlige mennesker her i verden som deg synes jeg! Ellers synd at det blir utsettelse på deg, men kjekt at du skal ta noen fag i mellomtiden! Hvilke da?? Kan skjønne det blir godt å få studiekompetansen på plass. Da blir akkurat som du sier at når studielysten treffer deg i fremtiden, er det bare å hoppe i det! Har du noen tanker på hva det skulle kanskje blitt da?? *siv* - så du har vært på jobb i helgen du! Håper du får slappet godt av ikveld når du er ferdig med oppgaven din hvertfall! Skal kule'n jeg... blir te og en film og tidlig til sengs! En ny uke kommer... med mange nye muligheter! Da får jeg takke for meg jenter! Kanskje jeg kikker innom igjen før jeg legger meg - men hvis ikke, så er jeg her imorgen og starter den nye uketråden for uke 18 - også for dere sove godt!!! En kjempe solskinnsklem til dere alle! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9068326-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-17/page/2/#findComment-9137789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå