Ella_Bella_Snupperella Skrevet 23. april 2007 #1 Del Skrevet 23. april 2007 Velkommen skal du være i tråden: "Solskinnssnuppa'er med babylyst" Her startes det hver mandag en ny tråd, med - uke ... - bakom navnet slik at vi alle kan følge med på de nyeste innslagene! Målet med tråden er at vi kan samle en gjeng solskinnsjenter med babylyst som likevel må vente til "tiden er inne". Her går det kanskje å finne noen venner å bære med seg videre??? Kanskje vi etter hvert ordne treff så vi kan sette fjes på våre nick (om det ikke hadde vært skummelt!?!) Håpet er at vi uansett kan dele ventetiden sammen og prate om litt løst og fast - det trenger ikke bare være babyprat (men her kan du komme med det i bøtter og spann også!) - bekymringer, gledesnyheter, filmer man bare må se, en kafé som er verdt å besøke, morsomme historier, hverdagshistorier - samme hva det skulle bli... Bare kom med! Her får du utløp for hva det måtte være du trenger å si, og svar får du nok i mengder! Et par ønsker: - Vennligst bruk nicket deres i innleggene (da vet vi hvem vi svarer, hvem som er med og hvem vi skal takke for trøsten/latteren/tårene) - Ikke kritiser, henge ut eller avslå her inne er dere snill (det sitter ekte mennesker bakom disse nick'ene som kanskje blir knust av det du lett hiver ut i sinne eller frustrasjon) - Vennligst bruk det siste innlegget å svare på - systemet lager fort rot hvis du klikker på andre innslag... Hvis du vil referere til et tidligere innslag - bruk nicket på personen og gjerne kopiere deler av det du ønsker å svare på. Hittil har vi samlet en god gjeng solskinnssnuppa'er: Maggimor, 23, Drammen *MIAMI*, 23, Lommedalen Barnkanskje? 28, Oslo (Æ) LittleMermaid, 29, ... Dekita, 22, Trøndelag (Æ) Rosered, 23, Skedsmokorset (Æ) *siv*, 23, Haugesund Bellababy, 26, Oslo Kathrine, 20, Porsgrunn TauZa, 23, Oslo Sagasol, 24, Bergen De av dere med (Æ) bakom navnet er blitt "Æresmedlemer" fordi dere alt er blitt offisielt prøvere! Men siden dere liker så godt å være her inne, og siden vi andre som ennå må vente litt, liker så godt å ha dere her - da er dere Æresmedlem blitt! Håper dere forteller MASSE om hvordan dere har det så vi andre kan ta del i gleden! Så har vi da kommet frem til at det kunne ha vært kjekt med et treff ala de treffene som arrangeres blant dem med samme termin. Vi har snakket litt om dato i forrige ukes tråd, samt sted og tid. De som har lyst og kan møte opp kan gjøre det Søndag 17. juni kl.12.00 ved den store fontenen i Vigelandsparken! Blir det ikke fint vær er det kort vei hjem til meg eller til Majorstua/Bogstadveien og mange caféer! Håper så mange som mulig blir med og hvis ikke - det kommer nok flere treff! Til dere andre som skulle kikke innom tråden - flere kan vi bli, så ikke vær redd for å hoppe inn - her er det plass til mange! Hvis dere har lyst, kan dere svare på disse spørsmålene (slik vi andre har gjort) eller skrive litt fritt om dere selv! Så vet vi litt mer om hvem du er vettu! Navn (bare hvis du har lyst): Bosted: Alder (din og kjærestens): Yrke/utdanning (din og kjærestens): Hvor lenge har dere vært sammen: Interesser: Sivilistatus: Barn fra før (hvor mange, barnas alder): Hvor mange barn ønsker du/dere: Når har dere "planlagt" å bli gravide: Navn hvis det blir gutt: Navn hvis det blir jente: Ellers ønsker jeg samtlige en Solskinnsklem for uke 17! c",) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9068326-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-17/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 23. april 2007 Forfatter #2 Del Skrevet 23. april 2007 Hehe... Ble litt langt det første innlegg denne gang! Måtte legge til litt her og der! Da er det mandag blitt! Og jeg har endelig tatt igjen noen av dere andre og blitt syk! Jeg har fått halsbetennelse! *Snufs* Er ikke oe gøy! Har vondt for å svelge, fårikke sove og får ikke i meg nok mat og væske... Men trøster meg med at det går forhåpentligvis snart over (har gjort det før - er ikke noe nytt for min del desverre!) Vil ellers ønske Sagasol fra Bergen velkommen i tråden! Håper du trives like godt som meg her i tråden! Ellers... *siv* - Tusen takk for de listen med husfirmaene! Skal ta en titt på nettsidene jeg og se hva vi finner... Skal kikke litt på "din" også! Og du... Tror ikke du er alene om å være BIMOHOLIKER! Diagnosen sitter ganske inngrodd her også! Har dere andre hatt en fin helg?? Kryper tilbake under dynen litt til jeg nå... Ble vekket med roser, appelsinjus og salviete av verdens søteste mann idag! Vi har idag vært sammen i 9 mnd! Og jammen føles det som 9 år (på en god måte vel å merke!) Fantastisk, rett og slett fantastisk! Klemmer! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9068326-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-17/#findComment-9068395 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saga Sol *6 mnd til prøving* Skrevet 23. april 2007 #3 Del Skrevet 23. april 2007 Heisann er en rask runde innom:) Takker for at jeg får komme inn i varmen, godt å snakke med noen som er i samme situasjon som meg. I dag har vert en laaaaang dag på jobb, sovet 2 timer i natt, fordi jeg klarte selfølgelig å sove for lenge i går..... dumme meg... men men jeg er båtbygger noe som kan være noe krevende til tider, med nøyaktighetsabeid, men kom meg igjennom denne dagen oxo. Så nå blir jeg hentet og skal være med en veninne på et møte, kommer make up artist der, så blir sminking:) Prøve å lære meg noen triks vettu:) En side med hus jeg liker er www.murgaard.no eller murgaardhus. no det er ivertfall der jeg har funnet drømme huset mitt...som jeg en dag ønsker å bygge:) Håper alle får en fin uke:) Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9068326-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-17/#findComment-9073414 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saga Sol *6 mnd til prøving* Skrevet 23. april 2007 #4 Del Skrevet 23. april 2007 By the way..... ønsker deg god bedring bellababy:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9068326-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-17/#findComment-9073425 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 23. april 2007 #5 Del Skrevet 23. april 2007 Hei alle! Tilbake igjen nå.. he he... I fiiin form igjen og i full gang på jobben. Fikk beskjed på jobben i dag at jeg antagelig får økt stillingen min. Noe som betyr at jeg får lån!!! Hurra!!! Så er det bare å krysse fingrene for at leiligheten "min" ikke blir solgt i mellomtiden da... Jaja.. Ellers skjer det lite her i Drammen om dagen altså... Forresten, jeg fylte dosetten min i dag.. Ja jeg vet det høres ut som noe en 90 år gammel dame gjør, men når man knasker 7 piller om dagen er det greit med et system... Så oppdaget jeg at om 2 og en halv uke skal jeg egentlig slutte med p-piller... Jeg sitter igjen med blandede følelser... Det er sååå skummelt! Men samtidig såååå spennende!!! Men har ikke helt bestemt meg for om det er slutten eller om det blir en liten måned til med piller... Vi får se når 2 uker er gått. he he Sove godt jentene mine! Og gooood bedring til bellababy! Og selvfølgelig velkommen til saga sol! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9068326-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-17/#findComment-9078765 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*MiAMi* Skrevet 23. april 2007 #6 Del Skrevet 23. april 2007 God kveld alle snupper, og velkommen til deg Saga sol ) Har vært lite aktiv i helgen. Virket som det var ganske rolig her inne i helgen også. Sambo har reist på øvelse, og jeg er alene hjemme. Buhu ( Nå må jeg pakke ned huset alene. Kan jo meddele dere litt hva som skjedde i helgen. Fredag husker jeg ikke så mye av. Tror ikke vi gjorde noe spesielt. Hm... JO! Vi så på den nye leiligheten. Gleder meg veldig til å flytte dit. Glemte selvsagt å ta med målebånd, så fikk ikke tatt mål av rommene. Mener å huske at resten av kvelden gikk med til laxing på sofaen. Lørdag stod vi opp ganske tidlig. Dro ut til Forsvarets Hundeskole på Hauerseter med vofsen. Hun var kjempeflink denne gangen. Gikk mange skumle hinder. Fikk beskjed om at vi måtte begynne å forberede oss på at de kunne komme til å ta inn hundene ganske snart. Fikk meg et lite sjokk der. Trodde vi skulle ha henne til oktober, men de skal visst senest inn i løpet av august. I og med at vi reiser 3 uker til USA, kan det jo være at vi ikke får henne tilbake etter det. Da får hun jo 3 uker hvor hun tilvenner seg livet i kennelen. Blir skikkelig trist når jeg tenker på at vi skal levere fra oss hunden vår. Dette er jo selvsagt noe vi har vært "forberedt" på hele tiden, men nå ble det plutselig virkelig ( Må prøve å fokusere på at denne hunden ikke blir noen sofagris, men at hun faktisk har en misjon med livet sitt. Etter samlingen på hundeskolen, dro vi en tur til IKEA på Furuset for å kjøpe flyttesker, men det hadde de ikke inne, så da må jeg ta en tur til Slependen denne uken og kjøpe det. Fikk dratt innom leiligheten og tatt mål. Skal prøve å få tegnet opp møbleringsforslag disse dagene jeg er alene. Min kjære må vel mest sannsynlig gjøre unna flyttingen selv (med god hjelp fra noen kamerater), siden jeg skal til Egypt ;o) Like greit å la han få en opptegnet plan, så ha vet hvor alt skal stå ;o) Ellers er vi litt ubevisst blitt prøvere. Føler jeg ligger med pute under rompa nesten hver natt (...) Tror jeg skrev det i et innlegg i forrige uke, eller uken før der, men går rundt og føler meg veldig gravid. Har veldig mange symptomer. Nå har jeg til og med ømme pupper. Det har jeg så og si aldri hatt, ikke engang i forbindelse med mensen. Har et ekstremt søvnbehov. Våkner gjerne opp kvalm om morgenen, uten å måtte spy, og jeg blir kvalm midt på dagen. Har sær matlyst, humørsvingninger og kroppstemperaturen har økt med i allefall 1 grad. Har ca 40 dagers syklus, så det er en pine å vente til testene kan gi "sikre" resultater. Har tatt to allerede, men de har vært negative. Skal etter mine beregninger ha mensen til helgen, så er sinnsykt spent! Så spennende at du snart skal slutte med pillen, maggimor!!! ) Det var helt snodig den dagen jeg sluttet. Uvant å ikke skulle ta den pillen liksom. For de fleste av oss, har det jo vært en naturlig del av hverdagen i en del år nå. alt blir mye mer virkelig når man slutter på pillen. Dakar Bellababy som har blitt syk. Føler virkelig med deg. Syntes veldig synd på meg selv da jeg var syk sist. Du får ta det masse med ro og tenke bare på deg selv ) Gratulerer med 9 mnd forresten! Det er vel sånn når man har funnet den rette, at 1 mnd virker som ett år, og 9 mnd som ni år! Min samboer og jeg feirer snart 17 mnd, det føles som vi har vært sammen for alltid. Det er så deilig å vite at jeg har funnet "my lobster" (for dere som har sett Friends ;o) ) Nå er det vel kanskje på tide å komme seg i seng. Har blitt helt hekta på facebook de siste dagene. Nesten litt slitsomt ;o) Men veldig hyggelig å se igjen folk man har gått på skole sammen med. Høre hva de har gjort de siste årene. Ha en fin natt alle sammen, og til dere som leser dette først i morgen, ha en strålende dag ) Stor snuppeklem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9068326-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-17/#findComment-9079052 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 24. april 2007 #7 Del Skrevet 24. april 2007 Hei hei alle sammen, her kommer en liten natthilsen (Sambo har sovet litt dårlig i det siste og feirer med å snorke meg våken.. hehe.. heldigvis ikke ofte det skjer at han snorker slik. Da hadde jeg blitt gaaaaal! Men stakkars liten, han er så søt der han sover.. Og selvsagt er han umulig å få over på siden. Han SKAL ligge på ryggen. og det er kun da han snorker... hehe.. disse hverdagsproblemene.. ;o) Masse velkommen til Saga Sol Nye medlemmer er alltid hyggelig. Begynner jo å bli en kjempegjeng her inne! Nok en grunn til at jeg ikke klarer å komme meg herifra! Vi har ikke helt klart å sette oss i prøvesituasjonen, mer innstilt på at dersom det skulle skje er det koselig, og i mellomtiden titter jeg innom her og later som jeg er flink til å vente... Alt blir plutselig litt skummelt! Men gikk tur på sthanshaugen i det fine været i går og fant ut at det passet meg fint å trille rundt på en slik en vogn.. hehe.. Helt til jeg kom på at det er litt skummelt å være sånn alene med en baby på dagen. og dette til tross for at jeg alt er hjemme hele dagen. Bare ler av meg selv og alle disse tankene.. Ellers er jeg fryktelig stolt over å bevise overfor meg selv at jeg eier viljestyrke og har klart å holde meg unna BiM i nesten et døgn (tror jeg..) Ble ganske bekymra da jeg hadde *titteinnomhvertime*syken.. Men savnet var klart der..! og grunnen var vel heller at hodet ikke har jobbet på min side i det siste så jeg har ligget rett ut her.. sukk.. Greit å få en bekreftelse påa t man har grunn til å ikke jobbe iblant. Always look on the bright side eh (er ekstrem optimist om ikke det alt er avslørt i mine innlegg her..) Bellamor: Tusen takk for den koselige starten på innlegget denne uken. Ble skikkelig kry da jeg forstod hva den Æen betydde!!! Og hvordan går det med halsen? Var da veldig akutt det der, men var det du som var litt utsatt? Samme hva føler jeg med deg, og syns kjempesynd på deg. Er ganske fortvilende når man ikke klarer å svelge og alt gjør vondt!! Masse masse god bedring sendes din vei ) Og grattis med 9 mnd'ern.. Litt artig tall å kommentere her inne.. hehehe.. Koselig at det føles så rett med mannen ;o) MiAmi, du burde hatt en stooor Æ etter navnet du og, er jo i full gang med prøvingen. Kjempespennende at du deler med oss her! Spøkte med pute etter vår 2 runde uten prevensjon denne syklusen og sambo ble litt småsjokka.. hehe.. han syns det var veldig skummelt. Liksom sånn en ting av gangen dette ble jo SÆRIØST.. hehe.. Hva syns mannen din om det hele? Er han helt med i gamet? Veldig spennende med alle tegnene du føler, hadde jo vært litt gøy om alt klaffet så kjapt ;o) Litt motsetning til alt det rare man kan lese om her inne,,, Litt trist med tanke på hunden da.. Lurer jo selv veldig på hvordan det er å være vert for en hund som vi har snakket om tidligere her.. Har selv vært i kontakt med blindeforbundet med tanke på førerhundvalper. Men borettslaget satte en grei stopper for det ja.. men igår var vi og så på hus!!! (nok en skummel ting.. hehe) så da er vi jo evnt litt friere.. men barn kommer først nå tror jeg. Greit at hunden føler at barnet kom før den. Tror jeg? Fortsettelse følger dette lange innlegget.. redd jeg skal slette så trykker lagre.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9068326-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-17/#findComment-9079288 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 24. april 2007 #8 Del Skrevet 24. april 2007 Hehe.. Og barnkanskje?s roman fortsetter.. hjelp som jeg jatter.. men hva skal man ta seg til sånn midt på nattten.. (syns nesten snorkern skal få sove siden han har hatt det litt vel hektisk i det siste, jobbet hele helgen osv.. Jeg kan jo ta det igjen så snart han reiser på jobb,,) Maggimor:spennende med ppille-nedtrapningsplaner!! Er nok en av de skumle kile-i-magen beslutningene å ta. Masse lykke til i valget. Blir gøy å høre hva det blir til med dere og.. Går en liten smittebølge her inne på snart klar ser det ut til. hvor mange er egentlig igang med Folat? Nei, nå skal dere få slippe mer svada fra meg. merker at jeg er ekstremt skravlesyk idag. men er noe spesielt med denne tråden.. Er så bra stemning og hyggelige jenter her. Er som nevnt tidligere akkurat som en stor vennindegjeng ) En tidllig god morgenhilsen fra meg til dere alle! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9068326-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-17/#findComment-9079291 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 24. april 2007 Forfatter #9 Del Skrevet 24. april 2007 Hehe... Stakkar deg Barnkanskje? som ble holdt våken i de tidlige timer idag!!! Håper du får sove litt ut idag! Var gøy å lese så mange lange innlegg, men ditt var absolutt det lengste! Du spurte hvor mange som hadde begynt med folat - jeg har værtfall det. Det gjør ingenting å ta det heletiden uansett har jeg forstått, så selv om det kan bli en stund til prøvingen starter er det greit å ha tatt det hvis det skulle skje noen "uhell"... Ellers med meg er halsen i bedring, får værtfall svelge selv om det ennå er litt sårt og ørene har begynt å dunke! Men kjennes det som om det kommer litt bihuleproblemer snart og da er dette sånn som alle de andre gangene jeg har hatt det. (Du hadde rett i det Barnkanskje? - jeg er utsatt for det, spesielt i fuktig klima ala vestlandet - da fikk jeg det en gang i mnd mens her på østlandet bare 2-3 ganger i året.) Kommer nok til å fortsette å ta det med ro og slappe av på sofaen! Hekling har det blitt samt å surfe på nettet! Takker alle for god bedringsønskene! De hjelper! Sagasol - skal kikke litt på den murgaardhus.no, takk for tipset! Er spennende å drømme seg litt vekk! Og leste at du var båtbygger! Så spennende jobb! Ikke helt A4 det liksom! Hva slags båter da?? Blir det noe du kan fortsette med når du en gang blir gravid??? Maggimor - lykke lykke til med p-pille slutt da! Kan skjønne det er litt skummelt! Tror nok vi alle får den usikkerheten en eller annen gang! Jeg har av og til følelsen "Skitt la gå - vi prøver" men så skjer det ikke likevel (fornuften og samboeren kommer imellom) og da får jeg plutselig litt angst preget "Oj, det var nære på - er ikke klar for det ennå!" Vet ikke hva den Oj-følelsen bunner i - mest usikkerhet til hvordan jeg skal takle å bli mor tror jeg! Vil jeg være flink nok?? Har jeg gjort nok før jeg skal slå meg til ro?? Vil jeg kunne gi mitt beste når jeg får ansvaret for et barn?? Hvordan blir helsen under graviditeten og etterpå?? Som du skjønner er det en hel drøss tanker og syns ofte det er litt merkelig at en kan ha så lyst på en ting (VELDIG VELDIG LYST) og alikevel bli usikker når du først kommer så langt at det skal skje! Merkelig! Men håper og tror det vil gå greit å komme over kneiken og bare glede seg! Håper det blir sånn for deg også! *MIAMI* - Så leiligheten var fin den!?! Det var da bra! Misunner deg ikke pakking og flytting altså! Syns det er en forferdelig greie og håper det ennå blir et par år til vi skal flytte! Kjempe syns det med hunden! Kan tenke meg det blir vanskelig å gi fra seg en hund du har hatt over lengre tid! Har hatt mange hunder og selv etter kort tid blir de endel av familien! Får håpe at både dere og hunden klarer seg godt etter dere skilles - og kanskje har du lyst på en egen hund en dag??? Er enig med Barnkanskje? - du burde hatt den største "Æ"'en bakom navnet i innledningen - Den kommer med neste uke skal du se! Så spennende - og at du har så mange symptomer! *Misunnelig* Vil du ha kryssede tær, fingrer, øyner eller alt sammen for at det sitter alt en spire??? Hvis det gjør det, da kommer det en (Æ) og en (G) bakom navnet - og da vet du hva den siste står for! Ellers lurte jeg litt på noe - Hva er deres tanker om naturlig fødsel?? Leste for en stund siden om en ny naturlig fødselsavdeling som skal komme i Oslo som heter Jordmorriket og er bemmanet kun med jordmødre og det er mulig å få alt av alternative smertelindring som akupunktur, å føde i vann, massasje osv. men ikke epidural, lystgass og andre annen "vanlig" smertelindring. Den nye avdeling blir ikke for førstegangsfødende, men det tar de imot på ABC-klinikken på Ullevål og på Rikshospitalet (som har mulighet til naturlig fødsel men ikke en egen mykenhet så vidt jeg har forstått). Jeg har tenkt lenge at jeg vil ha en slik naturlig fødsel - passer godt til meg som person og mine interesser/preferanser. Lurer derfor litt hva dere har tenkt! Skal hekle litt jeg nå! Kos dere videre! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9068326-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-17/#findComment-9082313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 24. april 2007 #10 Del Skrevet 24. april 2007 Alltid gøy å lese de lange innleggene fra deg Bellababy, var godt å høre at formen er en smule bedre (alt må jo nesten bli bedre enn å ikke kunne svelge.. det er nestversten etter å ikke kunne puste.. hehe..) Masse god bedring ønsker videre til deg! Sambo er i kjempehumør idag, syns han sov så godt i natt.. hehe.. måtte le litt da han sa det Fikk selv sovet ut etter at han dro på jobb så gikk veldig greit med han. Stakkars, syns så synd på han som skal prøve å holde titt med super B-mennesket og oversosiale meg når han endelig kommer hjem fra jobb... Men han klager aldri. Bra mann Og han ler godt hver gang jeg forteller at jeg har hengt inne på snart klar... Han syns det er så spennende selv og sniker seg til å lese innlegg titt og ofte. Nesten så jeg mistenker at han titter innom på jobben og, bare for å se hva som skjer her inne.. hehe.. Flere som har en partner som deltar i BiMaktivitetene, eller som syns det er spennende? Oi, må visst løpe her, tiden flyr fra meg igjen... Tiden går litt fort her inne på BiM.. hehe.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9068326-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-17/#findComment-9083998 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosered Skrevet 24. april 2007 #11 Del Skrevet 24. april 2007 God bedring Bellababy:) Da er det ny uke og nye sjanser, tr har dratt sin kos og da begynner vi å prøve for fullt:) Må si jeg gru-gleder meg, men er jo egentlig ikke noe nytt da vi tjuvprøvde litt i fjor... Men når man er i den fasen at man skal bli gravid, må jeg nesten si at jeg ikke tenker på at det til slutt kommer en liten en (men er jo det vi vil, men en ting av gangen:))... Høres kanskje sprøtt ut men.... Har hatt en fint helg, begynte å skrape og slipe terrassen på lørdag, de som har bodd her før har malt gulvet av alle ting, og det passer ikke meg:) men ble jo brå stopp med det når det regna på søndag... jaja, sånn kan det gå... Så forresten forslaget om treff, det blir artig... Men minn meg på det når det nærmer seg da, er litt sånn små distre når det gjelder å huske ting... Hvertfall når det er en stund til.... Og grattis med leilighet, MAiAMi, tror det var deg... Går litt i surr med nickene når man ikke har noe å feste det til... Hjelper vel etterhvert:) Og velkommen til den ny eller de nye hvis det var flere... Ha en super uke, er snart (eller kanskje ikke snart, men for meg er det snart helg når tirsdagen er over:), litt rar jeg men sånn er livet) helg, og etter helga er det MAI mnd som er den beste mnd i året, ikke minst fordi jeg har bursdag, men også fordi det er mange røde dager, som i FRI, og da sier det svup også er det juni og sommer:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9068326-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-17/#findComment-9088892 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*MiAMi* Skrevet 24. april 2007 #12 Del Skrevet 24. april 2007 God kveld jenter. Sitter og venter på at CSI NY skal begynne. Har tatt meg en pause i rydding, vasking og pakking av hus. Var skikkelig vanskelig å motivere seg for å begynne på dette. Allerhelst vil jeg sitte og tegne møbleringsforslag til den nye leiligheten. Jeg er desverre/heldigvis (velg det som passer) av typen som ikke klarer å sette meg ned med "kosearbeid" hvis huset ikke ser ok ut, og mildt sagt, så gjør det ikke det her nå. Føler dessuten jeg blir mer kreativ hvis huset ser ryddig ut. Tankene om at jeg egentlig burde rydde holder seg borte ;o) Har satt av dagen i dag + onsag - så kan jeg tegne masse på torsdag, før kjæresten kommer hjem. Fortsettelse følger etter CSI NY ;o) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9068326-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-17/#findComment-9091634 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*MiAMi* Skrevet 24. april 2007 #13 Del Skrevet 24. april 2007 Sånn, da var CSI ferdig ) Barnkanskje? - Snorking er et velkjent fenomen ;o) Greit når man kan sove ut etter at den andre har gått på jobb da. Selv snakker og synger jeg i søvne, så jeg skal ikke klage så altfor høyt. Her om natten våknet han av at jeg sang "Blåklokke vikua". Sånn kan det gå ;o) Til spørsmålet ditt om samboer er med på gamet, så får jeg vel svare tja. Han ler bare når jeg ligger med pute under rompa. Jeg prøver å bli like avslappet til prøvingen som han er, så tror jeg skal prøve å slutte med puten ;o) Synes det er veldig trist med hunden. Vi har knyttet et veldig sterkt bånd den siste tiden. Jeg har vært sykmeldt fra jobb en stund, og da har jeg vært veldig mye alene med henne. Den første tiden syntes jeg det var en del jobb å ha hund, men det var nok fordi vi hele tiden måtte passe på når hun skulle på do og ikke. Nå sier hun fra når hun trenger ut. Det har vært en kjempeopplevelse å få prøve hvordan det er å ha en hund, og jeg er veldig glad for at vi bestemte oss for å gjøre det. Nå vet vi hvordan det er, og at vi godt kan ha en hund ved en senere anledning. Som du skriver, så vil vi (les jeg) også ha barn først. I allefall ønsker jeg å ha min hele og fulle oppmerksomhet på den første babyen. Vet jo i allefall ikke hva vi går til med en baby! Vil tro det er stor forskjell på det å gå tur med barnevogn, og å gå tur med barnevogn OG hund. Bellababy - Høres ut som du er flink til å slappe av nå som du er syk, og det er bra! ) Når det kommer til fødsel, så tror jeg at jeg er for feig til å velge naturlig fødsel. Tror jeg vil ha alt tilgjengelig ved første fødsel, så kan det heller bli naturlig fødsel når nr 2 kommer ) Det er kjempebra at det kommer flere "alternative" fødeavdelinger. Virker jo som det bare er fler og fler som ønsker å føde naturlig. Når det kommer til sykehusvalg, så hadde det jo vært gøy å føde på Ullevål, siden jeg selv er født der. Men tror nok vi kommer til å ønske oss til enten Bærum sykehus eller Rikshospitalet. Hørt veldig mye positivt om de sykehusene. Men trenger jo ikke akkurat å ta den avgjørelsen enda ;o) Må jo ha litt å gjøre de 9 mnd babyen vokser og gror. Føler dere noen gang at dere har tenkt og sjekket ut alt som har med graviditet og fødsel å gjøre? Tror jeg må roe ned litt all lesingen på disse sidene. Det er jo sikkert en grunn for at et svangerskap varer i 9 mnd ;o) Nå er det vel kanskje på tide å køye. Skal til legen i morgen og få tillatelse til å reise utenlands. Stress med sykmelding! Natti natt til alle snupper. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9068326-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-17/#findComment-9092452 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 25. april 2007 Forfatter #14 Del Skrevet 25. april 2007 Hey alle som en! Nå har jeg kommet hjem etter en runde på behandling - litt knekking og ellers muskelmanipulasjon - gjør susen det! Føler meg fortsett tett som et egg (eller noen annet tett noe) og det som ellers skulle være verdens mest natulige ting (å puste) må strebes etter! Dagen idag skal gå med til enda lit avslappning, te-drikking, hekling og litt nettsurf! Og selvsagt: nesespray, snyting og "host, host"... Barnkanskje? - Hehe, så han hadde ikke fått med seg at du våknet og sto opp??? Min sover så lett at han våkner alltid når jeg står opp og smiler fint og spør hvor jeg skal på en sjarmerende søvnig måte! Og når jeg kommer tilbake får jeg ofte armer som svøper om meg og klemmer litt godt før han sovner igjen! Han syns forresten det er litt gøy det med BIM men han har ikke sett så mye på det! Sender uansett en hilsen til Barnkanskje? sin utkårede om du skulle titte innom her! Rosered - Takk for god bedringsønskene! Det kommer seg litt og litt! Er enig med deg om at tiden går fort - spesielt mai! Snart er det sommer! Vi kikket igår på ferier vi har lyst å ta sammen! Det blir høyst sannsynlig 2 uker til Egypt!!!! Vi har hatt lyst å reise dit begge to og dykke i lang tid! Nå blir det kanskje mulig!!! Skal holde dere oppdatert hva det blir og når! *MIAMI* - kan stemme det du sa med å være veldig belest om graviditet lenge før man skal bli det - fort gjort det! Men sånn som vi er (les: en gjeng engasjerte, utålmodige, oppslukte snuppa'er) så er det vel ikke så merkelig kanskje?? Syns det bare er gøy å vite så mye jeg... blir roligere av det føler jeg! (Har vel kanskje nevnt at jeg lett kan bli litt stresset eller fokusert på ting - såpass at det ikke slipper taket!) Når jeg dermed vet mer, kan jeg slippe litt taket! Så les videre si nå jeg! Spesielt du som er blitt prøver! Sagasol - må takke for tipset til Murgaardhus.no! Der var det masse flott! Vi lurer på om vi har funnet "vårt" hus! Vi må kikke litt nærmere når brosjyrene kommer i posten! *siv* - Hvor er du blitt av?? Kom og prat med oss! Kos dere jenter! Titter innom igjen senere kanskje! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9068326-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-17/#findComment-9094886 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hemmeligheten Skrevet 25. april 2007 #15 Del Skrevet 25. april 2007 Hei damer! Så aktive dere er da!. Laange innlegg fra alle man. Klarer nesten ikke følge med. Miami ang å være for belest. Jeg han nok tittet innom alt mulig(søstern er gravid) men jeg kommer nok til å sluke alt på nytt når jeg selv blir gravid. Tror det blir noe annet å kjenne det på kroppen og ikke bare lese om det. Eller så er jeg supeRopptatt om dagen. Teatergruppen min er hovedoppslaget i aftenpostens www.oslopuls.no i dag. Premiere i morgen! jee! Et kjempeprosjekt som tar alltid. Det er veldig greit å ha noe å gjøre hvis ikke hadde jeg nok bare tenkt på bebis. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9068326-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-17/#findComment-9096777 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saga Sol *6 mnd til prøving* Skrevet 25. april 2007 #16 Del Skrevet 25. april 2007 Takker for velkomstene:) Bellababy- Når jeg blir gravid får jeg sykemelding på dagen, pga støynivå og giftige gasser. Det er jo litt kjedelig da siden jeg får ca 2 år hjemme, og jeg er en rastløs person. Jeg er med å bygge båter med kabin og innebygde motorer.... Jeg trives der, men jeg spør hele tiden om å få gjøre noe nytt, slik at det ikke blir så ensformig, og det negative med at jeg blir flyttet rundt er at da kan jeg mye mer og de forventer nesten at jeg jobber overtid om noen er syke. Så ikke akkurat livets jobb, men trives for øyeblikket. Hva hus var det du likte der inne? Jeg vil ha stavangerhuset..... det er så nydelig:) Jeg har ikke begynt å ta folat enda, men lurte på om jeg skulle begynne med de i oktober, siden jeg vil begynne å prøve i januar. Men lurer på når jeg bestemmer meg for å slutte på p-ringen. Hva tror dere er best? vet det kan ta lang tid å bli gravid, men lurte på om jeg skulle slutte i okt, visst jeg får samboeren med på det da:) Tenkte ivertfall at jeg skulle trene og slutte å røyke frem til den tid. Noen andre som røyker her? Skal dere slutte med det etterhvert? Jeg gleder meg såpass mye til bar og drømmer hver eneste time om det. Så jeg vet ca alt jeg vil ha.... ser meg selv som passe desperat. hehe jeg er kanskje ikke heeeelt den eneste.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9068326-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-17/#findComment-9100207 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella_Bella_Snupperella Skrevet 25. april 2007 Forfatter #17 Del Skrevet 25. april 2007 Hei igjen! Sagasol - Vi er nok like i husønsker! Det var Stavanger vi også tenkte oss - med litt modifikasjoner (noe jeg skjønte fra selskapet ville gå helt suverent!) Den er helt nydelig! Men så er det mange hustyper å velge mellom - også i andre selskap! Vi får nok det litt vanskelig fremover og finne bare en! Men stavanger var den aller første vi likte! TauZa - så spennende med teateroppsetning! Imponert! Har lest orignal versjonen av charles dickens og kan se for meg det blir et interessant skuespill! Du får ha lykke til! Eller som man sier på engelsk - "Break a leg!" Sitter her hjemme alene jeg da! Sambo er på kollokvie ikveld med noen medstudenter. De skal ha eksamen om 1 mnd og øver for harde livet! Jeg skal ha eksamen om litt over 1 og 1/2 mnd og har ikke begynt å lese engang! Det er ikke så mye å lese, men jeg bør vel begynne! Har sagt ifra til sambo at det blir fra mandag av... "Lover altså" .... Hihi! Skal sitte og hekle litt nå etterpå tror jeg, litt te, en film i bakgrunnen som jeg har sett så mange ganger at jeg kun trenger å høre på, og la middagen hvile - det ble fisk, spinat, erter og poteter idag! Sunt og godt! Håper dere koser dere! Klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9068326-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-17/#findComment-9101032 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*snartklar* Skrevet 26. april 2007 #18 Del Skrevet 26. april 2007 Hei alle sammen:) Har vært litt opptatt i det siste, så jeg har faktisk ikke hatt overskud (!) til å være på bim!!! Men nå er jeg tilbake for fullt:) Ser dere er godt i gang med å diskutere både det ene og det andre, så jeg har litt problemer med å henge med for øyeblikket;) Hehe... Men jeg kan jo prøve å oppsummere litt da, bare for å komme inn i samtalen igjen;) Bellababy: Ser du har vært syk denne uken, vondt i halsen og greier:( Håper du føler deg bedre nå hvertfall. Grusomt å ha vondt i halsen. Vanligvis når jeg er syk, for eksempel feber, forkjølet o.l, pleier jeg å trøstespise snop fordi jeg synes så synd på meg selv Men med vondt i halsen klarer en ikke å spise engang, og da blir det bare kjedelig!!! Så du fant et hus du likte altså? Jeg kikket innom murgaardhus jeg også, og det var utrolig mye fine hus der. Så nå må jeg begynne å planlegge fra begynnelsen igjen;) SagaSol: Så du er båtbygger du altså, det hørtes spennende ut. Er du glad i båtlivet sånn på fritiden også eller? Om sommeren når jeg er på hytta benytter jeg enhver anledning til å komme meg på sjøen å fiske. Det er kjempegøy, hvertfall når fisken biter:) Jeg var inne på huslinken du la ut, og der var det masse fint. Har bestilt huskataloger derifra nå, så jeg håper de kommer om ikke altfor lenge. Du sier at når du blir gravid blir du sannsynligvis sykemeldt med en gang. Jeg for min del synes det hørtes deilig ut:) Jeg er mer den typen som har lyst å være husmor for fullt, hvertfall når barna mine er små. Elsker å være hjemme, og kunne fint trivdes uten jobb. Hadde vært kjekt å la barna oppleve å komme hjem til ferdig middag, ryddig hus o.l., slik at jeg heller kunne brukt ettermiddagen på å finne påting sammen med dem. Slik som det er nå er det ikke middag før i 6-7 tiden, og det er liksom på ettermiddag alt av husarbeid skal gjøres. Og da blir det lite tid til "kvalitetstid" med familien. Men så dyrt som alt er i dag så vet jeg at jeg ikke kan gå hjemme år etter år...!!Med mindre vi vinner i lotto da:):) Maggimor: Gratulerer med økt stilling på jobb. Håper det går i orden med leiligheten du har lyst på. Har du hørt noe mer? Så spennende at du planlegger å slutte på pillen. Jeg skjønner at det plutselig kan virke litt skummelt, men det er vel en normal reaksjon det. Livet blir jo ganske annerledes når et barn kommer inn i familien, og mange grubler på om de vil bli gode nok foreldre osv. Men det tror jeg ikke du trenger å bekymre deg for:) MiAMi: Hvordan går det med pakkingen? Off, jeg tenker på hvis jeg skulle ha flyttet nå. Jeg måtte vel ha startet pakkingen minst enmåned i forveien, og da måtte jeg ha pakket HVER dag. Har så mye dill og dall alle veier, at jeg skjønner ikke hvor jeg skal gjøre av alt! Ser du har mange teng på graviditet allerede:) Håper de er reelle da, og ikke bare innbilte slik som det pleier å være for meg. Jeg er ekspert på innbilte svangerskap:) Du venter TR til helgen, stemmer ikke det? Betyr det at du kan teste positivt etter helgen da, hvis TR ikke dukker opp? I såfall må du gi oss beskjed med en gang, vi er utrolig spente på dine vegne:) Det var forresten trist å lese at dere må levere hunden. Kan tenke meg det blir ett savn i hverdagen. Det er fantastisk hvor mye glede og vennskap du får gjnnom en hund. Jeg har selv en cavalier king charles spaniel, og han er rett og slett min beste venn. Han blir 3 år 21 mai, og er noe av det søteste som går på fire ben. Han heter forresten Tassen:) Barnkanskje? Hører du også har problemer med en samboer som holder deg våken om nettene!!! Sliter med det samme jeg også...ikke hver natt, men ofte nok. Og så er jeg selvfølgelig av den typen som våkner bare folk beveger en fot eller en arm...skal ingenting til for å vekke meg!!!! Veldig slitsomt egentlig, for det er ikke ofte jeg får en hel natts søvn. Men men...ikke så mye å gjøre med det akkurat. Tauza: Er det i dag premieren skal være? Så spennende da, er du med i teatergruppen eller leder du den? Ønsker deg hvertfall masse lykke til:) Da tror jeg at jeg har fått med meg alt...og hvis det er noe som mangler må dere ikke føle dere avvist...jeg har bare litt dårlig hukommelse til tider;) Forresten, de ringte fra skolen til datteren min i dag og sa jeg måtte komme og hente henne....hun har fått lus!!!!!!!!!!!!!!!!! Så nå har jeg vært og handlet inn lusemiddel, lusekam og håper på å bekjempe disse udyrene. Kjenner det kravler og klør over hele meg...ikke noe kjekt i det hele tatt! Hun har aldri hatt det før, men det florerer jo av lus i skoler og barnehager rundt om, så en dag måtte det jo komme til oss også! Uff og æsj..... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9068326-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-17/#findComment-9107948 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hemmeligheten Skrevet 26. april 2007 #19 Del Skrevet 26. april 2007 JA! det er i dag d er premiere! Jeg er med i produksjonene i tillegg til at jeg står på scenen. I dag er vi i dagsavisen også! Hurra! Har bare hode fulllt av det. Kommer tilbake med sterkere solsnuppe lyst senere! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9068326-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-17/#findComment-9108570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 26. april 2007 #20 Del Skrevet 26. april 2007 Bare en kort tur innom og innså at jeg ikke har sjans til å følge disse lange lange innleggene... Tittet innom igår og men fallt helt ut av alt da og *ler* ikke greit å være hjerneskadet (er desverre det på en lett lett måte..). Men må iallefall ønske TauZa masse lykke til så skal jeg jobbe med å slåss mot de andre innleggene senere.. hehe.. (har en liten mistanke om at jo lenger jeg venter jo lenger blir den tråden her.. hehe).. VEldig mye aktivitet om dagen! Kjempebra!!! Også håper jeg Bellababy er bedre Og at Siv vinner kampen mot lusene.. er visst noen ulemper med å ha barn også *knis*. Og kaster meg på fascinasjonen over SAga Sols yrke. Virker så gøy å jobbe litt praktisk.. Har faktisk vurdert å prøve noe slikt når jeg skal tilbake til jobb.. Så avslutter en kry barnkanskje? og håper at hun husket så mye hun trodde hun gjorde, og at det ikke bare er kluss med navnene.. hehe Men en ting til.. Kan det stemme at det for noen mnd siden var ei her inne som studerte i Ungarn??? Eller Bulgaria eller noe.. Kom nemlig på det her igår og det ergrer meg maks at jeg ikke klarer å plassere... Men syns å huske at hun var på snart klar og var veldig aktiv? Noen som kan hjelpe? ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9068326-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-17/#findComment-9109860 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rafi Skrevet 26. april 2007 #21 Del Skrevet 26. april 2007 Hei. Jeg er helt ny her inne, og har forstått at dette må være plassen for meg Jeg er 28 år fra Bodø, vært samboer i 5 år nå. Vi er begge i fast jobb. I går kom min samboer til meg og spurte om jeg ville slutte på p-pillen. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle si, for jeg har egentlig hatt lyst på baby lenge nå, men min samboer sa tidligere i vinter at kanskje til neste år kan vi snakke om det igjen. Men plutselig har det skjedd noe som har fått han til å endre mening. Og jeg skal ikke klage altså, jeg har vært så glad siden i går. Og han mente det, og sa han kom ikke til å endre mening om en måned. Men så er jeg litt usikker på når jeg skal slutte med pillen da. Egentlig så har jeg lagt litt planer i sommer, som innebærer alkohol og vi har tenkt oss på ferie i august. Da har jeg ikke lyst å være gravid. Men så vet jeg ikke om jeg greier å vente så lenge....Hjelp. Sikkert ikke bare jeg som har vært i denne situasjonen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9068326-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-17/#findComment-9110308 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saga Sol *6 mnd til prøving* Skrevet 26. april 2007 #22 Del Skrevet 26. april 2007 Heisann alle sammen:) Miami: Du har helt sikkert sagt det før, men når er det dere flytter, skikkelig stress med pakking og utvasking.... Så lykke til med det:) Leit det med hunden, man knytter seg så sterk til de herlige dyra, får du ha noe som helst kontakt med den etterpå? eller en oppdatering? Bellababy: Er du blitt frisk igjen nå? Håper det, visst ikke får du ha god bedring videre. En ting til visst dere ikke får huskatalogen , så ring de..... vi fikk de aldri, og har ikke purret på de enda siden vi ikke har noen tomt å bygge på, men om murgård hus ikke sender de neste gans så får vi noen andre til å tegne huset med litt justeringer, da mener jeg det er lov og samtidig billigere:) Stavanger huset er helt nydelig.... jeg har sett på det og drømt i en vel 6-7 år.... hehe samboeren likte det heldigvis oxo... han hadde ikke hatt noen valg;-) TauZa: Håper forestillingen gikk greit i dag, vi må få høre om hvordan det gikk. Spennende:) *siv*: Ja, jeg liker både båtliv og hytteliv, og elsker fisking, men har ikke båt selv og vi har to hytter i familien som jeg kan bruke så mye jeg orker, så det blir mest hytte da, men venner av oss har båt så om sommeren er vi med de på sjøen.... Så har jeg oxo blitt spurt om å være sjøfør på båt menst de andre dykker, jeg har ikke gjordt det enda da men, hadde vert artig..... det er en stor båt til rundt en mill, så jeg ser for meg inni det lille hodet mitt hvor artig det hadde sett ut med lille meg i en stor båt midt på sjøen alene menst de andre dykker... hehe.... Rafi: Å så spennende:)Jeg for min del ville ha utsatt prøvingen til etter sommerferien, fordi da kunne jeg gjordt alt jeg ville denne sommeren som sikkert blir den siste som vi er alene uten barn..... Men det er jo selfølgelig opp tilenhver:) Uansett så ville jeg kanskje sluttet på pillen for å stabilisere syklusene mine, slik at jeg hadde hatt mer peiling når el er og ikm. Meg og samboern skal begynne å prøve i jan, men jeg lurte på kanske å slutte på p-ringen i okt nov, så være litt mer forsiktig frem til da, så tenkte jeg å begynne med folat på den tiden oxo. Slik at jeg er ekstra klar til januar:) Ha en trivelig dag i dag jenter:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9068326-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-17/#findComment-9111416 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rafi Skrevet 26. april 2007 #23 Del Skrevet 26. april 2007 Ja jeg tror nesten jeg venter til etter sommeren, for vi har nettopp kjøpt ny leilighet, og jeg hadde gleda meg til å sitte på altan og drikke hvitvin og grille i sommer og bare rase fra meg denne sommeren. Som du sier Saga Sol så blir det forhåpentligvis siste sommeren uten barn herregud så rart det hørtes ut ikke vant til å tenke sånn jeg enda. Hvor viktig er å ta Folat? Får man det på vanlig helsekost? Er ganske ny på dette jeg så utrolig greit å ha en plass som dette hvor man kan spørre om ting man lurer på, og ha noen å snakke med. For jeg har ikke lyst å fortelle venner og familie her hjemme at vi faktisk tenker på dette nå. Det blir for mange som spør og forventer noe. Har kun fortalt det til en venninne og hun vet jeg holder tett. Ha en fortsatt fin kveld alle sammen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9068326-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-17/#findComment-9112422 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saga Sol *6 mnd til prøving* Skrevet 26. april 2007 #24 Del Skrevet 26. april 2007 Rafi: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321852 Les denne, står alt om folat:) Ja, det er kjempegreit med sider sånne som denne, visste ikke et fnugg jeg før jeg kom inn hit og på div andre sider å leste alt jeg kom over..... Så møter du så mange i din situasjon og da er det så mange å spørre istedet for at du gjerne har en eller to veninder som kan svare:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9068326-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-17/#findComment-9112722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thea født feb09. Termin mai11 Skrevet 26. april 2007 #25 Del Skrevet 26. april 2007 Hei Hei alle sammen!! Litt dårlig samvittighet jeg nå, har prøvd og henge med her, men dagen ... og ukene flyr forbi og jeg rekker nesten ikke legg inn et eneste innlegg, og hvertfall ikke henge med på alle deres innlegg(selv om jeg vil). Har også klart og bli bitt av influensa basillen, skikkelig kjedelig hverfall nå som jeg prøver og finne roen(etter jobb) til å lese til eksamen...huff huff, men er på beringens vei nå, det er deilig!! Det er virkelig vanskelig for oss og bestemme oss for når prøvingen skal begynne.. Jeg har hverfall UTROLIG lyst til å prøve i august som egentlig var planen, rart hvordan denne lysten forsterkes når man finner ut at man kanskje må vente lenger enn forventet, men januar 08 er jo ikke så lenge da....hmmm. og da rekker jeg ta et par fag til før babyen har kommet... hehe dette er vel egentlig mer egen psykologi jeg driver med nå Leste dette om treffet i juni på første innlegg, hørtes så utrolig koslig ut, bor jo et par timer unna, men det må jeg virkelig prøve og få til, får skrive det opp i boka og se om det er mulig når tiden nærmer seg. Men nå har jeg en liten historie jeg lurte på noen har noen synspunkter på, så får vi håpe at ikke naboen leser dette=/ Vi har nemlig et nabopar i blokka vi bor i som har en sønn på ca 10-11 mnd. Jeg har hilst på begge flere ganger og de virker som 2 helt vanlige koselige mennesker, men vi har begge sett flere ganger at de setter sønnen i barnevognen på utsiden(sovende) etter at de har godt tur og der kan han ligge opp til 2 timer etter det vi ser uten tilsyn(også i vinter da det var ganske kaldt), en dag var jeg nøtt til å stryke ham over kinnet for å forsikre meg om han han fremdeles var varm. Nå bor jo ikke vi midt i byen men det er jo fortsatt naboer i nærheten og vognen står jo rett ved parkeringen og jeg tenker spesielt på hunder og katter som kan komme og hoppe opp i vognen (har hørt om et barn som ble kvalt da en katt hoppet opp i vognen og la seg til å sove). Jeg har også tenkt at de må ha en babycall i vognen, men samboeren har hørt ham ligge og gråte opp til 20 minutter uten at noen kommer ut og henter ham. Men i dag syntes jeg toppen av kransekaken kom, da samboeren min ringte meg på jobb og fortalte at han igjen i dag hadde hørt ham ligge på utsiden og gråte i ca 20 minutter og han gikk da ut fordi han skulle avgårde og trene. Da hadde den lille gutten falt ut av vognen og mistet lau si og det lille nurket hadde prøvd og krabbe opp trappen til hovedinngangen med fult av grus flere plasser på kroppen. Da hadde han altså falt ut av vognen og hvem som helst eller værre hva som hels kan komme og plukke ham opp... HUFF.. dette gjør meg skikkelig fortvillet og trist spesielt nå som jeg nesten bare tenker på og få meg et sånt vidunder selv. Man skal jo ikke gjøre sånt!! Jeg har vurdert og ringe inn en bekymringsmelding til barneværnet, for jeg klarer ikke konfrontere dem med et spørsmål, så godt kjenner jeg dem ikke. Men så kommer den dårlige samvittighet fordi jeg syntes de virker som så koselige mennesker. Hva ville dere gjort... Huff huff huff.. Men over til noe koselig, er det noen som har noen planer for sommerferien? røyke slutten min ha gått litt vest også nå da:( røyker svært lite(2-4 om dagen eller noe) men det var ikke det som var målet!!!! Det er nok stresset den siste tiden som har gjort det, det holdt vell ca 2 uker, men nå kommer sommerferien snart og da skal jeg virkelig få det til, har jo fortsatt litt tid...!!! Så skal jeg prøve og komme innom jevnlig fremover så det ikke blir for mange innlegg og lese, det tar fort lang tid og da ender det ofte med at jeg ikke rekker jeg ikke skrive inn no eget innlegg:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9068326-solskinnssnuppaer-med-babylyst-uke-17/#findComment-9116212 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå