Gå til innhold

Hvor lenge før sluttet dere på prevensjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på når jeg skal slutte..... skal bli prøver i januar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sluttet på pillen....og ble gravid 2 uker etterpå. Veldig varierende hvor fort folk blir gravid etter p-pilleslutt iallefall. Noen blir det med en gang, mens med andre kan det ta lang til....

Skrevet

Har ei veninne som slutta for to år siden på p-pille, å er forsatt ikke gravid stakkers...

Skrevet

Jeg sluttet på pillen i juni, og ble gravid i desember, (desverre endte det i sa) men som sagt ovenfor her, så er nok det forskjellig fra person til person.

Skrevet

Jeg sluttet ca et halvt år før vi begynte å prøve. Er glad for det, for da var syklusen min ennå veldig uregelmessig (gikk flere måneder mellom hver mens). Den ble faktisk aldri regelmessig før jeg ble gravid heller. Ble gravid ca 4 mnd etter at vi startet prøvingen (da 10 mnd etter at jeg sluttet på pillene).

Så jeg anbefaler å slutte i god tid, og heller bruke annen prevensjon om man ikke er klar for baby med det samme (for kan jo selvsagt bli gravid med en gang også!)

Skrevet

Jeg brukte trionetta i 5,5 år, og da jeg sluttet på de ble jeg gravid med en gang... testet positivt 5 uker etter at jeg sluttet. Etter den fødselen brukte jeg cerazette i 10 mnd, og hadde ikke mens. Da jeg sluttet på de for å prøve på nr 2, brukte jeg 2 pp, men hadde også en syklus som var/er helt på bærtur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...