Anonym bruker Skrevet 22. april 2007 #1 Del Skrevet 22. april 2007 jeg begynner å å store problemer ang det meed fødsel akkurat nå og skal videre for å få prøvd å få planlagt KS. har noen andre herfra det? kan dere være så snill og fortelle meg hvorfor? jeg begynner først nå og snakke om det og vet/tror jeg har en kamp forran meg for å få dette igjennom. jeg kan med handa på hjerte si at jeg har god grunn uten å orke å legge mer vekt på det akkurat nå. dette er ikke for å vite detaljert hvodan dere andre har det, men hvis dere kan vær så snill å fortelle meg hvordan dere fikk saken deres igjen så hadde det vært til stor hjelp.. skal til legen for vurdering på torsdag!!!! På forhånd tusen takk!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9067992-noen-fra-augustklubben-som-skal-ha-planlagt-keisersnitt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. april 2007 #2 Del Skrevet 23. april 2007 Hei. Er dette ditt første barn? Jeg var livredd fødselen før mitt første barn, og det var tøft, men det gikk også veldig bra! Jeg kjenner flere, som uten at de nødvdigvis valgte det, tok keisersnitt. Etter å ha født selv og sett flere med keisersnitt så vet jeg at det absolutt er best å føde normalt! Keisersnitt er faktisk skumlere og vondere på lang sikt! Du har sikkert hørt dette masse fra før, men hvis det er angsten for å føde du strever med og ikke nødvendigvis et medisinsk probelm, så ville jeg annbefalt å snakke med noen for a forberede deg. Husk at når fødselen er i gang går det ganske av segselv og du har mange erfarne og trygge folk rundt deg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9067992-noen-fra-augustklubben-som-skal-ha-planlagt-keisersnitt/#findComment-9069537 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. april 2007 #3 Del Skrevet 23. april 2007 ikke angst for å føde nei. bare redd for å bli ødelagt rett å slett. har vært misbrukt i mange år og har angst for å vise meg fra det mest sårbare. hvis du skjønner det da! har absolutt ingenting med at jeg ikke vil igjennom en fødsel, for det skulle jeg virkelig ha gjort om jeg hadde tørt. smerte ser ikke jeg på som noen hindring for KS men det er en fødsel med tanke på at noen skal se å ta på meg. ingen terapi kan få meg til å skifte meing ang dette men jeg ønsker fremdeles andres erfaringer, fra de som skal gjøre det fra augustklubben. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9067992-noen-fra-augustklubben-som-skal-ha-planlagt-keisersnitt/#findComment-9071185 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. april 2007 #4 Del Skrevet 23. april 2007 Hei! Å bli misbrukt er ganske alvorlig og jeg skjønner godt at du har denne angsten. Jeg har dessverre ikke noen erfaring som jeg kan dele med deg, men STÅ PÅ! Det er din kropp og ditt liv og etter å ha vært igjennom slike jævlige ting synes jeg det er viktig at de tar vare på deg i en av de mest sårbare timene i ditt liv. Lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9067992-noen-fra-augustklubben-som-skal-ha-planlagt-keisersnitt/#findComment-9073535 Del på andre sider Flere delingsvalg…
SusyQ Skrevet 23. april 2007 #5 Del Skrevet 23. april 2007 Hei du! Jeg skal ha planlagt keisersnitt i august. Vet ikke hvor i landet du bor, men i Oslo er det ganske greit å få innvilget keisersnitt. Ring sykehuset der du har fødeplass og be om samtale om fødselsmetode. Vanligvis må man gjennom minst 2 samtaler, en med jordmor, så en med lege som er den som har innvilgende myndighet. Men si i fra at årsaken er misbruk, så skal du "slippe unna" med en av samtale. Du finner mye mer nyttig informasjon inne på Keisersnittdebatten. Les f.eks tråden "Nyttig om keisersnitt". Dersom det er noe mer du lurer på kan du også bare spørre meg, enten i melding eller på KSdebatt sidene. (er ikke så ofte jeg sjekker innleggene på Augustklubben) Håper alt ordner seg for deg :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9067992-noen-fra-augustklubben-som-skal-ha-planlagt-keisersnitt/#findComment-9074675 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 23. april 2007 #6 Del Skrevet 23. april 2007 Jeg har värt mye plaget med angst som fölge av fysisk/psykisk misbruk som barn og ungdom (Ikke seksuelt.) og fikk etter to mnd kamp gjennom planlagt snitt med forrige barn. Dette var på fredrikstad sykehus og ble en kjempe påkjenning for meg, men jeg stod hardt på mitt og har ikke angret et sekund. Jeg var godt informert på forhånd og kjente at det var trygt og at det ble en fin opplevelse. Tror det er veldig viktig at man i en sån situasjon får lov til å selv bestemme hvor grensene for ens egen kropp går og under en födsel hvor kroppen og ikke hjernen styrer tror jeg lett det kan ende med å bli en veldig negativopplevlese om en sliter med traumer fra tidligere. Ofte så ender det alikevel med hastesni´tt fordi man ikke klarer å jobbe med kroppen sin. Jeg blir veldig provosert av folk som mener at snitt på psykisk indikasjon ikke er medisinsk og en enkel utvei. Dette er det ikke og jeg tror de som snakker slik kan lite om psykisk sykdom eller traumer. Jeg fikk iallefall beskjed sist at om jeg ikke fikk innvilget på frstad var det mye lettere på ullevål. Skal nå ha nummer to i aug og skal ha nok et planlagt snitt. Stå på ditt og forklar så godt det går. Möter du motstand så pek på dette med at det er lettere for sykehuset med et planlagt snitt enn et evt hastesnitt og påfölgende samtaler som fölge av en veldig dårlig opplevelse for deg! Det er bare å ikke gi seg og ikke tvile! Gi info når du har värt på samtale torsad og lykke til!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9067992-noen-fra-augustklubben-som-skal-ha-planlagt-keisersnitt/#findComment-9076876 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå