Gå til innhold

Ang amming til dere som har barn fra før av

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når man ammer i ca 1 år vill selve brystvorten bli lengre da etter avsluttet amming?Å er det lettere å få sår med eller uten brystskjold?Tenker på brystskjoldet gnisser kansje?Å når barnet suger uten så suger det hardere....hva er da best?Å hvor ofte må man koke albueskjella?

Fortsetter under...

Jeg har ammet to barn i et år og brystvortene har ikke forandret seg. Jeg har aldri vært plaget av sår og har aldri brukt verken skjold eller skjell. Tror at man kanskje kan unngå det hvis man lærer seg å få brystvorten langt nok inn i munnen på babyen.

Jeg er nå i gang med å amme gutt nr 2. Kom litt skjevt ut med ammingen på grunn av at lillegutten svelget mye fostervann under fødsel. Fikk ikke i han mat før det nesten var gått 2 dager. Da sugde han så hardt fordi han var så sulten. Jormødre på Ullevål overvåket ammestillingen min og sa at det ikke var noe feil på denne som var årsaken til sårheten. Så må masserer jeg og smører inn med olje. Merker at d blir bedre.

Gutt nr 1 - ammet han til han var 17 måneder. Jeg heller brukte aldri skjold eller skjell. Var også med han sår innimellom men det gikk fort over.

Så jeg storkoser meg med ammingen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...