Gå til innhold

er redd jeg skjønner ikke det her livmorhals greie.

Anbefalte innlegg

hejsa jeg har en sund og rask gutt på snart 4 der er født 9 dage efter termin.

efter ham har jeg hatt 3 spontanaborter og ble opfordret til at tjekke min livmorhals,det gjorde jeg og den var normal 3,noe.

nå er jeg så endelig 28+2 og troede alt var greit,men i torsdags fikk jeg så kraftige mens lignende smerter,inn på sykehuset hvor jeg lå med dryp og fikk stoppet fødslen de målte min livmorhals til 2,1 cm og myk den havde altså begynt at åpne sig pga av veer.

nå er jeg så hjemme igen,men dødsens redd hvad vill det med min livmorhals sige,jeg ved den ikke beveger sig tilbage igen,men betyder dette jeg kommer til at føde for tidligt eller at der er stor risiko for det?

jeg har stadig lidt mens kramper innimellem og prøver at ta den med ro,men føler dette svangeskap snart har været så fuldt av angst at jeg ikke orker mere.

er 2,1 cm lite og bør jeg sjekke længere henne at den stadig er 2,1 cm hvor stor tror i mine chancer for at nå termin er?

ved dette er vanskelige spørgsmål,men håber noen har en ide ihvertfald eller har noen samme problem trenger lidt støtte nu.

Fortsetter under...

hei!

Jeg er vel midt i det samme som deg for tiden, min livmorhals er akkurat 21mm den også, og jeg er bare 25+1..

Har vært innlagt en uke og fått lungemodningssprøyte, men nå har jeg fått komet hjem med streg beskjed om å ikke gjøre noe verdens ting, det vil si at jeg må ligge i ro og helst bae gå på do og opp for og spise.

For det som er skummelt er jo at den skal åpne seg mer, og det er alltid umulig å si om hvor mye/lite som skal til for å sette igang kraftige nok kynnere som kan gå over til premature rier, så eneste medisinen er som sagt å ligge mest mulig i ro og ikke anstrege seg.

Når DET er sagt, er det ikke noe problem å gå til termin, eller til og med over, det kan like godt hende det!

Men i og med at vi har en begynnende åpning, er det jo litt større fare for prematur fødsel enn normalt, og det er jo noe vi helst vil unngå.

Så: hold deg mest mulig i ro, så skal jeg krysse fingrene for deg, så skal du se det går bra :)

hei hei ja :)

Joda, her går det bare bra, men er utrolig kjedeli om dagene.. Ligger stort sett på sofan bare. Men i dag lurte jeg meg ut en liten tur på cafe og babyklærshopping. Bor midt i sentrum så var jo ikke lange gåturen, pluss at jeg tok det veeeldig rolig. Var bare så deilig å gå ute å trekke frisk luft! Skal på ny kontroll onsdag 2. mai, er spent på hvordan det ser ut da..

Hvordan går det med deg da?

Hei, jeg var 24 uker da jeg fikk smerter i korsryggen slimproppen gikk også samme dagen. etter akutt ul time (vaginalt) kunne vi se at livmorhalsen hadde begynt å flate seg ut. jeg fikk streng beskjed om at jeg måtte ta det helt med ro resten av svangerskapet. de første ukene lå jeg (fikk gå på toa og sitte og dusje) situasjonen min har stabilisert seg, er forsatt sykemeldt og gjør minimalt med fysisk arbeid men kan i det minste bevege meg innendørs. har etter påske prøvd å gjøre husarbeid men fikk klar beskjed om at jeg måtte slutte med det, da hodet hadde festet seg og ungen hadde kommet langt ned i bekkenet. Slik som situasjonen er i dag ser alt ok ut, he he kan kanskje gå over termin også hvem vet.

ta livet med ro, tar du hensyn til din kropp tror jeg nok at det vil gå bra med deg også. Jeg skal krysse fingrene for deg og alle andre som er i samme situasjon, kjempeklem fra meg.....

Har forresten termin 13.juni i følge ul, og 15 juni i følge mens termin.....

Lykke til videre med kampen...

hejsa

ja vi får jo bare ta den med ro ,må sige dagene er lidt lange og kedsomheden stor jeg har prøvet at gå og shoppe lidt men får mens smerter med en gang så jeg må nok bare bli herhjemme,nogen gange føler jeg bare jeg kan det hele,men opdager fort at det kun er i mit hode desværre (ler).jeg har hentet den store dejlige lænestol og plasseret den ved dataen så jeg kan spille lidt ludo på nettet og sånt så går tiden jo med det .

jeg skal osse til kontrol på sykehuset på onsdag hvilket sykehus skal du på jeg har time på akershus sykehus kl9,30.

skriver jer selvfølgelig etterpå og gleder mig til at høre fra dere igjen.

ps en stor takk til vores stakkels menn der må jobbe ekstra for os osse.

• 2 uker senere...

Annonse

hei, hvordan gikk det?

Jeg har også vært på nye kotroller, og der har det vist seg at livmorhalsen faktisk har lukket se og blitt hele 33mm lang igjen! Så nå får jeg lov til å ta meg mindre gåturer og sånt, slipper og ligge helt i ro på sofan! Deilig!

Skal til ny kotroll 16. ma, så får vi se om det har skjedd noe nytt, men føler at dete går riktige veien nå! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...