Gå til innhold

Hva sier mannen til tøybleier?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min trengte litt tilvenning til tanken. Jeg innså at om jeg ville drive med tøybleier, så må jeg finne meg i at det i hovedsak blir min jobb å vaske de, tørke de og brette de, iallefall i starten.

Vi startet med å ha tøybleier og papirbleier i kombinasjon sånn at han ikke skulle føle seg fratatt retten til å skifte bleier, han var litt redd han ikke skulle få det til med tøybleier. Nå bruker vi bare tøybleier :) da han så hvor fint det fungerte.

Men, det er fortsatt jeg som skifter flest bleier, vasker de, tørker og bretter de sammen igjen, hehe :)

Flott at du vil bruke tøybleier, men ikke forvent deg overdrevent entusiasme av mannen, kan hende han også trenger litt tilvenning slik som min. Argumenter om miljøet fungerer også fint her, vi ønsker å bidra til mindre søppel. Kan jo også hende han synes det er en super ide, og da er det jo intet problem :)

Mannen min var positiv. Han er til vanlig flinkere enn meg til aa tenke paa miljoet--velger aa kjoepe ting som kan brukes om igjen, flink til aa kildesortere osv--saa for hans del virket toeybleier logisk. I utgangspunktet trodde han det kom til aa bli mye vask, og lurte derfor paa om vi ikke likegodt kunne bestille "diaper service" slik som de har her i USA. (dvs. bleiene hentes paa doera og leveres tilbake ferdigvasket.) Da jeg fortalte at de ikke har "diaper service" i Norge ble han foerst litt betenkt, men var helt enig i valget saa framt vi bestilte en bleietype som var lett aa vaske og nok til at vi kunne vaske bare et par ganger i uken. Pluss at han gjerne ville ha en bleietype som var lett aa sette paa, siden han var litt skeptisk til brettebleier. Saa da ble det lommebleier paa oss gitt...

Kan ogsaa nevne at det var han som tok et regnestykke paa hvor mye papirbleier ville kostet oss--og sammenlignet dette med lommebleier som kan brukes paa flere barn. Selv om vi har valgt en av de dyreste toeybleieloesningene sparer vi flere tusen kroner paa dette foerste barnet, og mellom 7,000 - 10,000 kroner paa fremtidlige soesken. Da han tok det regnestykket var saken avgjort... :-)

Gjest Ut på tur

Her var det ikke noe problem. Han er også mer miljøbevist enn meg.

Jeg tar som en selvfølge at vi kommer til å dele vask og bretting. I dag så er det han som står for all klesvask nå, men kan jo endre seg den perioden jeg skal gå hjemme :)

Jeg ville ha luftet for far tidlig sånn at han får mulighet til å venne seg til tanken. Man er jo to om dette :)

argument tips :Bare det at temperaturen i pungen hos gutter blir for høy med papir burde jo få en far til å ville ha tøy bleier så også jr kan få utstyr som er i orden ;)

Min mann var litt skeptisk første gang jeg nevnte det med tøybleier for ham. Han så for seg luktende bleier liggende på badet, at alt kom til å stinke skit, og han lurte litt på om de kom til å bli ordentlig reine osv.

Men så var vi på besøk hos noen gode venner som bruker tøybleier, sånne lommebleier, og da ble han overbevist.

Nå er han helt innstilt på at vi skal bruke tøybleier.

Vi kommer nok til å bruke papir akkurat i begynnelsen, for vi gidder ikke kjøpe de helt minste størrelsene, men så fort tvillingene veier 4 kg blir det nok hovedsaklig tøy =)

Annonse

her er den nesten han som vil det mest! Han har to yngre brødre han hjalp til med å skifte tøybleier på, så for han var det en selvfølge. Vi mener begge at tøybleier er best for babyen, og da er ikke valget så vanskelig. Dessuten hjelper jo argumentene om miljø og økonomi på :)

Tror ikke han har noen problemer med å hjelpe til hverken med skift elelr rengjøring av tøybleier. Heldige meg!

Takker for alle tips:)

Jeg skal spørre han forsiktig nestegang vi kommer inn på det. Fordi jeg vil så gjerne bruke de.....så han har fint nødt til å bli med:)

Jeg kan se for meg at fordi sønnen hans brukte papirbleier, så vil han helt sikkert bruke det denne gangen oxo. Me håper jeg tar feil, skal legge frem alle de gode argumetene:)

Her var det faktisk også meksikanaren som ymta frampå først :) Eg hadde lyst til å bruke tøybleier, og då eg tok det opp var han TOTALT med! No må vi vel få vaska dei snart så dei er klare til bruk før chiquitin kjem.

Eg trur gode argument for tøybleier er å velje bleier som er enkle i bruk, og å bruke vaskepose slik at ein berre hiv heile vaskeposen med bleier oppi inn i maskina og slepp og ta ut ei og ei bleie frå bleiebøtta. Enkelt og greit!

Lykke til!

Jeg bare nevnte at jeg hadde lest om tøybleier , og han var helt med fra første stund...da han fortalte det til kompisene sine ,fikk han bare hånlig latter tilbake...skikkelig dårlig syns jeg da!!

Tror vi komme rtil å bestille fuzzibuns fra USA , de er såå søte ;)

min mann e helt me. han viste ikke kordan di så ut å kordan dæm fungerte, før æ starta å sy di, men etter å ha sett på at æ sydde, så endte han opp me å snakke om tøybleia på jobb, og argumentere kaffør dæm skulle bruke tøybleia i barnehage:P syns d va litt gøy æ.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...