Lotta med novembergutt Skrevet 22. april 2007 #1 Del Skrevet 22. april 2007 Hvor økomomisk-dumt er det å få barn under studiene egentlig? Vet jo at man får en del fra lånekassa, men det kan jo ikke måle seg med eventuelle oppsparte permisjonspenger fra en arbeidsplass, kan det? Når vi starter prøvingen er jeg fortsatt student, mens sambo er ute i jobb... Vil virkelig ikke vente til jeg også er ferdig. Det kan brått ta 3 år til før jeg har fast jobb - alt for lenge! Noen som ha tenkt litt over dette, og som har noen kloke ord de vil dele med meg? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9067421-%C3%B8konomien/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
*snartklar* Skrevet 22. april 2007 #2 Del Skrevet 22. april 2007 Hei! Jeg fikk barn da jeg var 16, og kjæresten min (far til barnet) var 19. Han var ferdig med utdannelsen sin da, og hadde fast jobb, men jeg hadde verken hatt jobb eller skole. Jeg var begynt på videregående da jeg ble gravid, men sluttet etter et halvt år. Så når barnet vårt ble født levde vi på hans lønn og barnetrygden. Noe som gikk helt fint. Vi hadde fått masse utstyr i fra familien, som barnevogn, seng, stellekommode og MASSE klær, så vi hadde egentlig det vi trengte. Når dattera vår ble 2 år begynte jeg på skolen igjen, men da var det mamma som passet henne gratis. Da hun ble 3 begynte hun i barnehagen, og det var da det ble dyrt å ha barn (!). På den tiden fikk jeg stipend, og jobbet noe ekstra utenom skolen. Vi hadde vel klart oss uten de ekstravaktene også, men det gjorde jeg fordi jeg ville ha råd til litt ekstra. Nå er dattera vår 6 1/2 år, og jeg har ett år igjen på sykepleien. Har hatt lyst på et barn til veldig lenge, men jeg har lyst å bli ferdig med skolen først. Noen av grunnene til det er at det blir veldig dyrt å ha to småbarn mens jeg studerer. Da må den ene være på SFO mens den adre er i barnehagen. Og hvis jeg har to barn i tillegg til studiene så blir det lite overskudd til ekstravakter og eksamenslesing. MEN, hadde jeg ikke hatt barn enda, så tror jeg kanskje jeg hadde planlagt å få et barn under studiene. Hadde ikke orket å vente til jeg var ferdig. Skulle fint klart oss med permisjonspenger fra lånekassen + samboers inntekt. Er det ikke 8-9000 det er snakk om, + barnetrygd? blir jo 10.000 i mnd det, og det er ikke verst altså Så hadde jeg vært deg hadde jeg blitt gravid så fort som mulig:):) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9067421-%C3%B8konomien/#findComment-9067857 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå