Gå til innhold

Mai: nå nærmer de seg året..;) hva har de lært seg?


mai mammaen til to

Anbefalte innlegg

Datteren min kryper i rasende fart. hun reiser seg opp over alt og går med bilen og gå vognen sin. hun har gått et skritt alene noen ganger...;) kjempe stolt da ja.. men ser ikke ut for at hun skal gå alene før hun er 1 år nei...hehe

 

hun har begynt å si en del ord... sier mamma, pappa, pupp, pus, hei, nei, der...... osv.. hun vinker kjempe fint når vi sier hade da..;)

 

hmmm..kommer ikke på mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Artig tråd ja :) Føler at snuppa mi henger litt etter men, hun kommer seg vel etterhvert :)

Sier egentlig ingen ord sånn ordentlig enda, går endel i mam,mamama, mammma og bø.

Har dere øvet mye på ord eller?

Hun setter seg opp fra liggende til sittende, men reiser seg ikke opp etter noe. Hun åler seg rundt, også elsker hun musikk, så fort telefonen min ringer så sitter hun å "digger" og klapper i hendene!

Hun spiser maten sin selv og er ei veldig blid og fornøyd jente.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsom tråd,vi elsker jo alle å skryte litt av bayene våre :)

 

Han her sier,mamma,dadda,nei,hei,nam,og masse uforståelig babling..hehe :)

Han åler seg fort bortover gulvene og følger gjerne etter mamma enkelte ganger. Men ofte mer spennende å jage puser eller leke med lekene.

Sitter støtt og fint,men setter seg ikke opp selv.

Vinker

Elsker å klappe hendene i bordet,på gulvet eller på tomme esker for å få lyd.

Liker også godt musikk.

Reiser seg opp etter lekekassa eller sofaen. Krabber ikke,så litt vanskelig å få tak i bordkanten.

Kan spise brød selv,men er nok litt lat liker best at mamma hjelper :)

 

Ja,nå flyr tida fort,snart er de små knøttene våre 1 år allerede, hvor har dette året blitt av da? Føles som om jeg var på føden i går..samtidig som det føles som gullet alltid har vært her :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenk at det har gått et helt år allerede.

 

Snuppa vår reiser seg, går når hun har noe å holde i, sier mamma, pappa og sus (=pus) og mam (=mat/nam). Hun har et lekepiano som spiller musikk - den trykker hun på hele tiden og sitter og danser til musikken. Morsomt å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har gått fort!!!

 

Snupa her krabber rundt i stor fart, stabber etter gåvogna si, og går rundt og rundt bord og sofa. Reiser seg opp etter alt som er, og har begytn å stå lenge uten støtte. Går bra når vi holder henne i hendene, men har ikke tatt noen skritt enda.

Hun spiser brødbiter selv, og vil ha ALL maten som mamma eller pappa spiser istedet for sin egen hehe. Og det får hun, smaker på alt. Har begynt å la henne spise grøt selv av og til, men det er mer søl enn spsing egentlig ehhh...

Hun sier mamma, pappa, pus, mjau, vovvov, gakkgakk, tikktakk, og ka peke på bamse i boka si og går og henter bamse når jeg sier det ;) Sier hei til alle hunnser, og har begytn å si hadet og vinke

 

Sååå flink lita jente hehhee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe fort. Bare 13 dager til han blir 1 år.

Baby bølla går selv og kan reise seg uten å dra seg opp etter noe, har gjort det i en mnd. Er nesten så han løper. Han har begynt å klatre også. Både opp på leke kassa si og i sofaen.

Han babler masse, men tydelige ord er mamma, pappa, nei, nam og æsj. Ellers har han en forkjærlighet for trykke på små knapper. Han elsker å åpne skuffer og skap. Veldig moro er det også å kaste ting. Begynte med at vi ville han skulle kaste ball, nå kaster han alt. Er en liten rote bølle.

Han spiser brød og frukt selv og vil ikke ha hjelp til å drikke. Vil holde kopp og flaske selv. Han klapper, men vinker kun når han vil og da egentlig bare i utide. Hehe.

Nå sover han. Sovner selv i senga si, men det har tatt tid og krevd mye hodebry. Han er min fantastiske lille baby bølle og jeg er kjempe stolt av alt han kan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...