Gå til innhold

Er så lei meg

Anbefalte innlegg

Blir så lei av å ikke bli gravid, veninner blir jo gravide i hytt og pine, men jeg, neida, må bare vente, vet det er mange andre som oxo må vente, men e måtte bare få det ut... Og jeg skulle virkelig ønske folk kunne la vær å si, DU MÅ IKKE TENKE SÅ MYE PÅ DET!!!! Det er jo ganske umulig å ikke tenke på det, når man ønsker noe så sterkt så kan man ikke la være å tenke på det...??? er dere ikke enige??? Det er fælt å si, men blir nesten litt lei av sex i disse dager, kan bli littt mye til tider...

Mange andre som har det sånn som dette????

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9066541-er-s%C3%A5-lei-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

been there, done that! ja helt enig med dg... er ikke lett å ikke tenk epå det, spesielt når tante rød nermer seg og man kjenner etter alle slags rare symptomer :-) er som du sier, ganske stressende høre om alle som klarer å bli gravide, så sitter vi her da, tror vi er alene. av og til lurer jeg på hvordan det går an å bli gravide så mye som skal klaffe!!!???

Hei hei mimmi21.. jeg vet akkurat hva du mener, er rett og slett helt håpløst å IKKE tenke på det. Lett for andre å si at man må ta det som det kommer. Man blir veldig frustrert over å høre hvor lett det er for andre å bli gravide, mens vi sitter der å venter og venter.. Tiden er lang frem til å se om tante rød kommer eller ikke, men den kommer jo all hver gang, kan bli så frustrert så frustrert.... Lykke til! Håper det ordner seg for oss snart

Åh jeg forstår deg veldig godt, sånn hadde jeg det og før jeg fikk snuppa på 17 måneder og har lyst på en til jeg, men før jeg fikk min datter holdt jeg på å bli GAAAL alle spurte hvorfor jeg ikke ble gravid.....jeg var så trist.

Gjør deg opptatt med tester og greier, tenk på EL når du ikke tenker på IKM hvis du skjønner hva jeg mener, har du ellers vært på utredning?

Jeg satt nylig på hyttetur med tre jentevenner, og la ut om vårt liv som prøvere, og en sa, og ønske om å bli gravid. Jeg har ett barn fra før. De var alle tre hellig overbevist, og begynte å argumentere for at man blir gravid bare man IKKE TENKER på det!!!! Fy....søren så arrogant. De aner faktisk ikke hva det innebærer å prøve å bli gravide, og ingen av dem er i nærheten av å slutte med prevensjon enda heller. Jeg bare sukket oppgitt og sa at de fikk vente å se hvordan de følte seg når de sluttet med prevensjon og venter på hva som skjer!!!

Men LAAAAAAAAAAAAAAANG NESE til de alle tre!!!! Jeg ble gravid kun få dager etter de sverget om at løsningen min var å slutte å tenke på det!!!! Måtte bare litt pergo til og el test!!!! Skal si jeg har tenkt mye på å bli gravid denne perioden, men det hindret ikke oss i å bli gravide!!!! Fortell denne historien til de som INSISTERER på at det er løsningen å ikke tenke på det!! Vet at det finnes mange flere lignende historier heldigvis, ellers så er det ille ute med prøvere!!!

Lykke til alle jenter som tenker på det!!! Jeg håper dere lykkes snart, og vet at dere kommer til å lykkes på en eller annen måte :o)

Jeg har ingen tro på at sædcellene sanser at man tenker på graviditet å springer sin vei altså. Jeg for min del fikk førstemann på første forsøk. Og etter han ble til ville vi ha en til, etter ett år med prøving, måling av temp å tester så det ut for at eggløsning var noe jeg ikke var utstyrt med, hvertfall sjelden. Tok kontakt med legen min, jeg var da 21 år. Fikk beskjed, du er ung, prøv mer og ikke tenk så hardt på det. Da hadde vi prøvd i 1 1/2 år! Og tempkurvene mine som jeg hadde med meg viste at noe ikke stemte, de få gangene jeg hadde el var det max 6 dager til mens kom! Fly forbannet gikk jeg hjem, rinkte priv. gyn og fikk kjapp time, men ble annbefalt å ta med en henvisning for prisens del. Dro tilbake til fastlegen å ba om henvisning, fikk det sammen med en kommentar: ja hver sin mening!

Fikk pergo til priv. gyn, ble gravid og mistet på det første forsøket, forholdet gikk rett i dass og jeg måtte bare bort fra alt sammen. Nå er jeg 24 år og har nylig fått påvist pcos, å se der ja..kanskje det ikke hjelper å la være å tenke på ting men å fokusere å finne ut hvorfor man ikke blir det om man prøver for lenge.

Lykke til :)

Annonse

Ja det er rart man blir gravid, hehe... Tenker på de som glemmer p piller en dag, eller har sex en gang uten beskyttelse, så blir de jaggu med gravide med en gang, urettferig altså.... arg....

Forrige mnd, va e sikker på at nå hadde mi klart det, har hatt 30 dagers syklus helt siden e slutta på pillen, og mensen kom ikke, og alle de symptomene som kom da, oh my god... Men så kom den kjære tanta tre dager over tida veetu, da kom tårene mine, og min samboer va så skuffa, for han va overbevist om at det va noe, for han hadde merket at e ikke ble sånn hissig som e pleier å blir før mens... men den gang ei... håper det ordner seg for oss sanrt .... ha en fin kveld videre... :)

Hei... Bra du fikk vist de at man blir gravid selv om man tenker på det .... haha... det likte jeg...

Kan du forklare hva pergo og el test er??? jeg har ikke prøvd noe sånt, vi prøver bare på den gode gammeldagse måten, hehe....

Håper vi lykkes snart ja, takk for det :)

Heisann.... Vil først si at det va leit at du ,mistet, takk for at du ville skrive tilm meg.... Jeg va hos en priv. gyn forrige uke, bare for å sjekke at alt så ut til å være i orden, har hatt litt smerter i underlivet/magen, vet egentlig ikke helt hvor, så han tok litt prøver og hadde underlivsultralyd, alt så helt fint ut sa han, og prøvene viste bare at e hadde en liten bakterie, som jeg nå har fått medisin for... Jeg kjenner ekstremt godt når e har eggløsning, da har jeg så sinnsykt vondt i den ene sida av magen, helst høyre side... Rett etter e sluttet på pillen ble jeg faktisk lagt inn på sykehuset, fordi jeg trodde de va blintarmen, fordi jeg hadde ikke slike smerter når jeg gikk på pillen, men det va ingenting galt med meg, så det va bare eggløsninga, så sånn sett har e det greit i og med at e kjenner det... men kunne du forklart meg hva dette pergo greiene er??? og el test??? hvordan man gjør det, og når???? Håper på svar.....

Hva er foresten pcos??????

Heisann baby83... Ja håper virkelig det snart ordner seg for oss... Jeg har så lyst til å kjøpe masse baby ting når jeg går i butikkene vettu, holder på åbli gal.... Holder på å bygge hus og nå, så har jo litt lyst til å blir gravid snart så mi kan planlegge barnerommet.... arhhh... gleder meg så.....

Lykke til til deg oxo... Det vokser nok snart en spire.... :)

Har også fryktelig til smerter i el tiden, men ingen el(tror jeg ikke da, er ikke noe offesiel prøver liksom og tester ikke noe, det som skjer skjer, om det skjer)

Pergokur er hormontabletter man får for å stimulerer egglederene til å slipp egg. El test er eggløsningstester man tisser på for å se om eggløsningen nærmer seg, eller er der. Man tester vel fra dag 10 eller noe til man finner eggløsning. Pcos er en hormonsykdom som er veldig omfattende, i dette tilfelle gjør den slik at jeg ikke produserer så ofte egg, kanskje en til to ganger i året, eller aldri.

Annonse

Nei jeg har det ikke så ofte og da jeg gikk i fjor vår og sommer uten pillen så hadde jeg hver mnd oppblåst mage, og el smerter. Var også på legevakt med smertene og fikk beskjed om at det sikkert var el, viste ikke noe om pcos diagnosen da så jeg sa ikke så mye, trodde kanskje at det problemet jeg hadde for noen år siden hadde ordnet seg. Men dog feil.

Man trenger ikke å ha el fordi om man har smerter eller el slim, det kan være kroppen som prøver å gjøre istand til el men at egget ikke slipper.

Du kan jo kjøpe noen tester, usikker på prisen, men får jo bestilt mye billig over nettet og sikkert flere som har greie på det her inne. Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...