Anonym bruker Skrevet 22. april 2007 #1 Skrevet 22. april 2007 Hei Det er snart 10 år siden vi fikk vår sistemann, og det er mye som har forandret seg på vogn- og bilsetefronten. Hvordan "frakter" man nå nyfødt i bil? Sist leide vi et slags nett på Babyshop som vi festet til en vanlig babybag og bilens seler. Men den tok 2/3 av bilens baksete, og da er det vanskelig med 2 større barn i bilen. Hva er det egentlig man bruker i dag? Finnes det slike nett lengre? Hva bruker man i stedet? Hilsen fra en mamma som har gått litt ut på dato
mammmamia ** Skrevet 22. april 2007 #2 Skrevet 22. april 2007 Det finnes nett ja, men de er sterkt frarådet, da de kan medføre store skader på babyen i en kollisjon. Bilsete er absolutt det beste, bakovervendt til 3-4 år..! Vi har Akta Graco Duologic, et genialt sete som kan brukes helt fra fødselen opp til 4 år..! Det koster en del nå i starten, men det lønner seg i forhold til å kjøpe babysete først og så gruppe I-sete senere! :-) Det er også superenkelt å feste i bilen, tar liten plass, bruker kort beltelengde, er supertrygt (utviklet i samarbeide med svensk TryggTrafikk) og rett og slett et knallbra sete! Det kan brukes både med og uten isofix, og er en stamme som festes i bilen, og sittedelen (som også kan bæres med seg som et babysete) sklis oppover ettersom barnet vokser. Det er også inkluderte trillehjul så hele setet blir en slags trillekoffert :-) Utrolig kult! Se brosjyren her: http://www.stera.no/pdf/brosjyre_duologic.pdf Om du vil ha et rent babysete er Maxi Cosi Cabrio og Britax Babysafe Plus de som gjør det klart best i sikkerhetstester. Maxi Cosi kan du også bruke med base i bilen, enten med eller uten isofix, Britax bare med isofix-base.
storebror og lillesøster Skrevet 22. april 2007 #3 Skrevet 22. april 2007 man bruker bakvervendt babysete. Vil absolutt anbefale bilstol med base- veldig lettvint. Eks acta graco autobaby
Hogne&Anneli Skrevet 22. april 2007 #4 Skrevet 22. april 2007 Mammamia Finnes det Maxi cosi med base?? Trodde kun Acta Graco hadde det! Vi hadde Acta Graco. Gutten vår lå/satt ikke godt! Hadde jeg fått valgt på nytt, ville jeg tatt Maxi cosi. Maxi Cosi setet kan også festes på understellet til mange av de nye vognene. Acta Graco duo logic er STOOR og klumpete. Ta en titt, og vurder ut i fra bilen deres sin str. En positiv ting, er det hanke en kan feste på nyfødt delen og trille bilstolen i rundt som en bag. Hvis er reiser mye, er sikkert dette tilbehøre kjekt å ha! Anbefaler forresten IKKE nett!!!!!!
Hogne&Anneli Skrevet 22. april 2007 #5 Skrevet 22. april 2007 Barnet vårt hang når han sovnet i Acta Graco baby stolen. Og når han ble litt større merket jeg et lite luft rom akkurat mellom korsryggen til barnet og bilstolen. Han satt altså ikke godt i denne stolen. Vet ikke om dette er bedret på de nyeste Acta setene.
mammmamia ** Skrevet 23. april 2007 #7 Skrevet 23. april 2007 Det finnes base til Maxi Cosi ja, en base med isofix og en som brukes med bilens egne belter. Graco-setet var veldig bratt, men det har kommet en ny utgave som kan reguleres, som er mye bedre... Duologic ser stor og klumpete ut, men den tar faktisk mindre plass enn babysetet, og krever mye mindre beltelengde! Det vet jeg, siden jeg har hatt begge deler :-) Vi følte at Maxi Cosi-setet ikke ble festet optimalt (for bratt) pga beltet var for kort, og det tok også stor plass bakover. Duologic er mye nettere, MYE bedre sidebeskyttelse og enklere å feste i bilen. Får vi ny baby i den nærmeste fremtid kjøper vi definitivt et nytt Duologic-sete! Billigere og superbra :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå