Gå til innhold

Oktober: Syns det er vanskelig..


Gjest

Anbefalte innlegg

å ha noen faste mat- og soverutiner. Her er det som regel forskjellig hver dag. Dvs. at morgen og kveld holder rutinen, men resten av dagen er alltid ujevn med soving og mating...

 

Dette er sånn ca.:

Sover hele natta, fra 18.30-19.00-tiden om kvelden.

Pupp mellom 06 og 07 + sove igjen

våkner 08.30-09.00 og får grøt innen kl 10.

sover ca. 11.00

sover alt fra 1,5 til 3,5 timer

frukt + pupp mellom 13-15

pupp 1 til 2 ganger til (prøver med middag i tillegg)

grøt 17.30-18-tiden + pupp

 

Er dette mye tro? Jeg blir litt forvirra av dette, for jeg klarer ikke ha faste rutiner. Jeg følger ungen tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sliter litt med det samme her og. har ikke helt faste tider, ting går litt sånn på ca ettersom åssen lillemor vil ha det, følger mest rytmen hennes

 

syntes det ser it som du har fine rutiner jeg. men så lenge babyen er glad og fornøyd og du syntes det fyngerer greit er det ikke noe å lure på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også dette er litt vanskelig... Knøttet får grøt litt før 10, fruktmos i 13-14 tida og grøt igjen mellom 17 og 18, avhengig av når han fikk frukten. Tenkte å begynne med middag midt på dagen i løpet av uka. Ammer litt før hvert måltid og ellers når han lyst på.

Har blitt mye mindre amming på dagen nå når han spiser så mye, men det har ikke hjulpet noe på nattesøvnen enda:-( Våkner fortsatt ca hver tredje time, og det eneste som hjelper er å få pupp... Soving på dagen er et kapittel for seg. Enkelte dager kan han finne på å sove så lite som 10 min x2, mens andre dager kan han sove 2 timer x2 pluss litt til. Virker som om behovet er veldig forskjellig fra dag til dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig her og. rytmen er sånn ca:

 

04:00 mat

07:00 våkner for å bli flyttet over i min seng

08:00 våkner og spiser ( morsmelk)

10:00-10:30 sover ca en halv time

12:00: Mat( morsmelk)

12:30: tur, sovner rundt 13:00 hvis ikke før og sover 1-3 timer

16:00: Mat (halv posjon grøt og morsmelk)

16:30: sover en halv time

19:30: mat ( grøt på flaske ( morsmelk-grøten er så tynn) og morsmelk)

 

Det hender at hun vil ha seg en lur rundt 18 tiden også...

Sånn her har det vært ca en mnd, men nå for noen dager siden våknet hun og var lys våken rundt 6. Fikk litt mat, og vi sov videre til 9. Hun lager rot i skjemaet mitt, men jeg får dyttet det på plass kl 12, så følger vi resten. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...