Gjest Skrevet 22. april 2007 #1 Skrevet 22. april 2007 Jeg skal invitere bla nabogutten i bursdagsselskapet til gutten min som blir tre år. Naboen har melkeallergi. Skal bake sjokoladekake. Er det problemfritt å bytte ut evt kumelk med ris-/soya- eller havremelk? Og smør med melkefri margarin? Og Velge melkefri kokesjokolade?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2007 #2 Skrevet 24. april 2007 Det finnes mange oppskrifter på sjokoladekake uten melk. Bruk melkefri margarin, vann istedet for melk og kokesjokolade. Det er mange oppskrifter på kaker uten melk ute på nettet.
Dizzie_mortil3 Skrevet 25. april 2007 #3 Skrevet 25. april 2007 Jeg bruker ris-eller havremelk som melkeerstatning, det går som regel helt fint. Melkefri margarin, melkefri kokesjokolade el kakaopulver går fint. Lykke til!
doble Skrevet 14. mai 2007 #4 Skrevet 14. mai 2007 Til glasur kan man fint bruke melis, vann og kakaopulver:)
Catclaw Skrevet 3. september 2007 #5 Skrevet 3. september 2007 Noen tips om hvor man finner oppskrifter på bl.a kaker uten melk? Poden må jo få kake på 1 års dagen
ung mor? Skrevet 2. oktober 2007 #6 Skrevet 2. oktober 2007 man kan låne koke bøker på biblioteket som har allergi oppskrifter. Det er flere bøker der,det er bare å spør hvis du ikke finner dem,så hjelper dem deg. Også har det kommet ei ferdig kake blanding uten melk og egg i ,det er noen butikker som selger den. Den heter kakemons sjokolade kake på 123. Og er fra møllerens.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 5. mars 2008 #7 Skrevet 5. mars 2008 Toro langpannekake er uten melk og gluten ;-) Bare pass på å ikke ha på topping med melk ;-)
Gjest Skrevet 20. mars 2008 #8 Skrevet 20. mars 2008 sjokoladekaken til toro. Så koselig at du baker til han også. jeg har oopplevd gang på gang å måtte ta med det min datter skal spise. Husk at det er melk i pølser, bare go og mager serien som er uten
skjelvekrøller Skrevet 18. mai 2008 #10 Skrevet 18. mai 2008 Laktosefri melk ved melkeallergi? Jeg hadde ikke turt å anbefale laktosefri melk til en som skal bake til noen andre og ikke presiserer at det er laktoseintoleranse det dreier seg om. F.eks ville laktosefri melk ikke hjelpe meg og poden det minste grann siden det er kaseinet og ikke laktosen vi reagerer på! Bruk rismelk eller soyamelk og melkefri margarin, så er du på den sikre siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå