Gå til innhold

Noen som kommer fra nittedal her?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Koselig med gutt! Jeg vet ikke hva jeg får denne gang, 70% jente sa jordmor på den ordinære ultralyden. Jeg har nettopp vært innlagt på sykehus for høyt blodtrykk og kynnere som påvirker livmorhalsen min. Ligger på sofaen og surfar på nettet, dagene går ikke fort :-)

Hvordan er formen din?

Formen min er ganske bra nå. Har slitt med kvalme (veeeeldig) i mange uker, så klarer fortsatt ikke jobbe fullt. Nå har jeg fått bekkenløsning, så det går litt treigt å bevege seg. Jobber som ped.leder i bhg, der skjer det jo masse hele dagen, men jeg går i slow motion..

Ellers så sliter jeg litt med at jeg ikke føler jeg kjenner så mye liv som jeg tror er normalt, så er bekymret for den lille i magen. Er derfor ofte hos jordmor og sjekker om det er noe grunn til denne bekymringen min..

Spennende å ikke vite kjønn da. Blir en litt ekstra overraskelse på den store dagen det.

Har dere tenkt ut navn da? Gutten vår skal hete Jesper :)

Hei nittedølinger;)

Jeg skal også ha mitt første! Har termin 11.aug. - fikk vite i går på 3D UL at det er ei jente!!;) Var så utrolig flott å se der hun lå og vinket til oss!

Stakkars du som både har vært kvalm OG har fått bekkenløsning.. jeg har ikke hatt noen problemer, og er veldig fornøyd! Bare en fryd å være gravid..! Å ha vondt unner jeg ikke noen!

Fikk dere vite at det var en gutt allerede på første UL? JM kunne ille se det med oss første gang, så da tok vi en privat 3D ul, og det var absolutt verd alle pengene;)

Annonse

Hei Nittedøler!

Skjønner godt at du er sliten og bekymret Gøril med mirakel i magen, jeg har hatt hyperemesis i dette svangerskapet også og sterke menssmerter. Kanskje noe som går her i dalen :-) Er 100% sykemeldt nå og prøver å ta det helt med ro.

Så flott at du har hatt et fint svangerskap Amy77! Spennende å vite hva dere får, jeg skulle gjerne visst :-) Jeg har en gutt som begynner på skolen, men kjenner ingen her i bygda som skal ha baby til høsten, så det hadde vært koselig å bli kjent! Koselig å tenke på trilleturer til høsten :-)

Jeg har også hatt hyperemesis. Det er helt grusomt. Gikk ned alt for mye i starten. Gjorde jo ikke annet enn å kaste opp i 15 uker. Hender fortsatt jeg står over doskåla..hehe. Har vært på sykehuset en gang pga sterke mensmerter. kanskje vi har hatt det ganske liket her augustbarn?

Jeg er veldig bekymret for Jesper i magen, føler at han ikke rører så mye på seg. men samtidig så vet jeg ikke hva som er normalt, han kan jo være en rolig baby.. Kanskje han rører nok på seg også.. Huff.. Gleder meg sånn til han er ute i denne verden :)

Jeg har vært 100% sykmeldt store deler av svangerskapet, men er nå tilbake i jobb 50%. Det går greit, og jeg skal snart ut i ferie, så nå er det bare en mnd igjen på jobb. Blir godt med ferie :)

Skal dere alle på svangerskapskurs 10.mai på Hagan? Kanskje vi treffes der?

Ellers så må jeg jo innrømme at jeg ikke er en nittedøling da.

Jeg kommer fra trøndelag.. men har jobbet her i 2 år :)

Hadde vært hyggelig å bli bedre kjent.

Heihei!

Bor også i Nittedal, har termin 5. august;) På ultralyden var de temmelig sikre på at vi får en jente, passer bra da vi har en gutt på 18 måneder fra før!

Var også skikkelig kvalm i desember og januar, det var bare grusomt. Formen er bra nå men blir fort sliten. Jobber 100 prosent får se hvor lenge jeg holder ut... Hater å be om sykmelding, da jeg gjorde det pga kvalmen fikk jeg bare beskjed om at det var vanlig å være kvalm når man var gravid...

Hvor i Nittedal bor dere? Slattum her.

Hei tlumms.

Vi har termin ganske likt i aug alle sammen her :)

Ja, det er vel vanlig å være kvalm når man er gravid, men det er ikke snakk om at jeg hadde klart å jobbe da det stod på som verst.

Heldigvis fikk jeg sykmelding med en gang jeg. Det er forskjell på leger ser jeg, så jeg tviholder på min.

Jeg bor på Hagan. så det er ikke så langt unna :)

Klem

Jeg bor ogå i Nittedal, på Gjelleråsen. Jeg har termin 4. juni og har en gutt på snart 3 år fra før. Jeg hadde min siste arbeidsdag sist torsdag og er nå 100% sjukmeldt frem til barselpermisjon. Ettersom det ser ut som de fleste som har svart på innlegget er sjukmeldte så kunne vi kanskje møtes på dagtid? Jeg kjenner ikke så mange i Nittedal ettersom jeg nettopp har flyttet hit. Det hadde vært kjekt å bli kjent med noen i området som skal være hjemme det neste året for felles trilleturer etc.

Hei igjen!

Ja - vi skal på svangerskapskurs på Hagan 10 mai. Da treffes vi der!! Koselig..! Jeg blir gjerne med på trilleturer etter fødselen, kjekt med andre i nærheten jeg kan trille sammen med! Jeg bor litt lenger oppe i dalen enn dere - nærmere bestemt Åneby;)

Annonse

Hei allesammen! Så koselig at det er flere som skal ha baby i begynnelsen av august! Jeg bor i Hakadal, Tøyenhaugen. Vi skal ikke på kurs da dette blir vårt andre barn. Hadde vært koselig å møte dere, kanskje vi kan lage vårt eget lille treff :-)

Så koselig da :-)

Har målt livmorhalsen min igjen i dag og den er på 2,1 så må fortsatt ta det med ro, men kjøre et sted og møtes går nok bra ;-)

Hva med Peppes på Mo, det ligger mitt i bygda :-) Noen spesielle ønsker for dag og tid?

peppes høres bra ut :)

Eneste ønsket mitt er at det ikke blir på dagen, for da jobber jeg.

Ellers så er alle kvelder fri :)

Ta det med ro ja :-) augstibarn!

Er det noe grunn for at du må måle livmorhalsen din??

Jeg har også målt den en gang dette svangerskapet.. Den var da på 5, så det var gyn meget fornøyd med..

Sender deg en stor klem :)

Gøril med mirakel i magen, da jeg fikk disse mensmurringene ble livmorhalsen målt til 2,5 og det var i uke 24+0, så etter det blir den målt ca hver uke. I dag var den blitt 2,1 og er traktformet men lukket. Er 27+0 i dag. Så ny måling om en uke. Takk for klem! Sender en tilbake!

Dere andre, hva med en kveld neste uke på Peppes?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...