Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 6 mnd men hun liker bare maisgrøt...har prøvd alle andre typer men hun nekter!

Det står jo at maisgrøt bare skal gis fra 4-6 mnd som smaksprøve og deretter må man skifte grøt...?

De andre grøttyper blandes jo med vann mens maisgrøt blandes med mme...og man skal jo trappe ned på mme ved 6 mnd alderen.

Andre som bare gir maisgrøt?

Er usikker på dette...

Skrevet

Hei!

Jeg har bare gitt mais til mine, men gradvis blandet med korngrøt.(Dette pga.allergi)

Jeg vil derfor anbefale deg og gradvis blande ut maisgrøten med korngrøt, F.eks. en teskje i begynnelsen også øke på!

Dette metter jo mer også, og da venner du henne til gluten også.Maisgrøten er glutenfri.

Lykke til!

Skrevet

ok.

men kan jeg blande maisgrøten med bare vann også etterhvert?

Skrevet

Er det sånn at maisgrøten er uten mme? Jeg blander også litt grøter, har en kjip Nestlegrøt som jeg synes blir litt lim i konsistensen (den blandes bare med vann, mme inkl), så har oppi litt av Holle fullkornsgrøt også (den blandes med mme). Når jeg bare har oppi litt av sistnevnte, dropper jeg mme, og blander kun med vann. Dette gir imidlertid mindre mme-døgndose, og vann inneholder jo ikke næringsstoffer og kalorier. Så se det an ift hvor mye melk hun får, vektoppgangen hennes osv. På Holle fullkornsgrøtpakken (6mnd) står det forresten oppskrift på grøt med mme, men også uten (men med fruktmos som base).

Ble du klokere?

Skrevet

Du kan sikkert prøve å blande grøten med bare vann, men tror den blir (som hun andre her sier) litt "limaktig".

Men dersom du skal kutte ned på mme, tror jeg at jeg ville gjort det på det hun drikker av flaska, og heller regnet inn de ml du blander ut grøten med på den totale døgndosen.

Grøtene på helsekosten er ikke beriket med b.l.a.jern, og det trenger små kropper! Skal du bruke disse grøtene,kan du like gjerne kjøpe fullkornsmel i butikken og koke grøt på dette.Det er akkurat det samme, og billigere.

Skrevet

Hun drikker 700-800 ml mme utenom grøten hver dag så jeg bør trappe ned ja...de sier jo at 6 mnd gamle babyer kun skal ha max 600ml i døgnet etter det jeg har lest, men datteren min ligger litt under vekstkurven iallefall sist jeg veide henne så jeg føler at hun trenger så mye mme? hehe..vanskelig og bli klok på dette..men jeg tror jeg skal blande maisgrøten m vann og ha bare litt mme oppi ( 1 måleskje)...men skal prøve å blande litt maisgrøt/havregrøt også for å se om det faller i smak..

Tusen takk for tips iallefall!!!

Jeg finner vel en ordning etterhvert....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...