Fruen77.mamma-igjen.nr3 Skrevet 22. april 2007 #1 Skrevet 22. april 2007 HM................ Nå husker jeg ikke jeg...... *tenker* JAAAAAA,Nå husker jeg : Jeg tok test 4 dager fortidlig og den ble negativ,kasten den i søppla! Tok den opp igjen for å være HELT sikker på at den var neg-"visste"at jeg var gravid og skjønnte ingenting..... VIPS!så var det 2 svaaaake streker og jeg hylte ut : 2STREKER-DET ER 2 STREKER KOM Å SE!!!!!!!! Hihihihi..... ikke så romatisk,men vi har prøvd noen år og dette er 1IVF(prøverør)forsøk. Så det glapp bare ut av meg....
Serial mom Skrevet 22. april 2007 #2 Skrevet 22. april 2007 He-he,jeg bare sendte en mms til han på jobben denna gangen. Er tredje gangen jeg forteller han nyheten,så gjorde ikke så mye stas ut av det nå... De andre to gangene mista jeg,så dette er første barnet. andre gangen jeg testa positiv var litt spesiell,for jeg skulle egentlig inn til laparoscopi måneden etter(utredning for ufb og endometriose),og så hadde vi gifta oss,og jeg var blitt gravid på bryllupsnatta,samt at vi samme dag kjøpte oss hus! Jeg hadde kjøpt et par bittesmå babysko som jeg satte innafor ytterdøra,og så hadde jeg dekka på til middag for to voksne og ett barn(kjøpte sånn søtt sjørøver-servise til barn),og på tallerkenen hans stod en bamse med kort rundt halsen der det sto :gratulerer,pappa!,og ved siden av lå testene(måtte ta to,trodde ikke det jeg så!) Veldig kjedelig at det gikk galt i uke 11 da,hadde blitt så fin historie. Hadde da prøvd 1,5 år,så var litt utrolig at det lyktes akkurat på bryllupsnatta!
Fruen77.mamma-igjen.nr3 Skrevet 22. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 22. april 2007 Åh for en søt historie.... dette er mitt 2 svangerskap,vi mistet i uke 19 sist. Da under middagen gav jeg han testen og han sa åååå jenta mi jeg elsker deg! Det var koselig. Denne gangen er vi mer nervøse og tar en dag av gangen... Lykke til elli-karamelli!!! Klem
Serial mom Skrevet 22. april 2007 #4 Skrevet 22. april 2007 Enig med du! Tar alt ganske rolig,men må si at vi har stor tro på at det skal gå denna gangen! Så fælt å miste såpass sent,da tror man jo liksom automatisk at det skal gå bra...:-( Håper virkelig at det går bra for dere nå,jeg må si at jeg har litt ekstra stor plass i hjertet til dere som har gått igjennom ivf,for det er tøfft,altså! Dette SKAL gå bra,sånn er det bare! :-) *Masse klemmer*
Mosseline Skrevet 22. april 2007 #5 Skrevet 22. april 2007 He he... Vi har to som ikke er planlagt og èn som er planlagt (nr.3). Nr. 3 skulle vere den siste, så denne gangen kom det veldig uventet. Minsten er 8mnd og jeg er 10+1. Vi hadde mistanke om at jeg var gravid, men håpet det ikke var tilfelle. Jeg tok testen, gråt en skvett og ringte min mann. Første jeg sa da han tok tlf var kondolerer, så begynte jeg å gråte igjen. Han flirte og sa vi er galne. Det verste sjokket er over for en stund siden, så nå bare gleder vi oss, Veldig!!! Er jo koselig med mange barn/søsken!!
Anonym bruker Skrevet 22. april 2007 #6 Skrevet 22. april 2007 Første gang jeg ble gravid var det ikke planlagt og jeg tok en test tidlig en morgen før jeg gikk på jobb fordi jeg var blitt noen dager for sen. Da jeg så at det ble to streker ropte jeg inn til mannen min som lå og halvsov at han måtte komme inn. "Humf.... Må jeg?" "Eeehh.. Ja, kom hit!" "Er det noe jeg har gjort?" *flire* "Ja!" Vi har ledd godt av dette senere og komt fram til at det så definitivt var noe han hadde gjort som var årsaken til at han måtte stå opp ;o)
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 22. april 2007 #7 Skrevet 22. april 2007 De første gangene husker jeg faktisk ikke (har en dødfødsel og en frisk snuppe). Denne gangen spurte jeg han "har du lyst å bli pappa til en til?", han sa "ja, det er klart" og så sa jeg at det skulle han bli. Ikke så super romantisk det. Klarer ikke holde sånt hemmelig jeg...
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 22. april 2007 #8 Skrevet 22. april 2007 jeg fortalte samboer på forhånd at jeg skulle ta test, og litt før testen så ringte jeg han på jobb og spurte om han ville vite resultatet.. det ville han ikke da det var lite han kunne gjøre der og da uansett hva resultatet ble. da jeg tok testen og da de to strekene kom frem, kunne jeg ikke annet enn å ringe ham, og så sa jeg : "jeg vet du ikke ville vite noe, men jeg måtte bare ringe.. jeg er gravid" .. han ble helt stille og sa bare: "oi..." ikke akkuratt romantisk, men det ble det beste for meg å gjøre der og da, da jeg var i sjokk!
Cipra har 2 jenter Skrevet 22. april 2007 #9 Skrevet 22. april 2007 Mange hyggelige historier her! Vi hadde prøvd i vel 2 år, så jeg hadde tatt noen tester i løpet av den tiden. Denne gangen sendte jeg gubben inn på badet for å sjekke testen etter at jeg hadde tisset på den. Jeg satt på stua imens han gikk, det ble stille på badet en god stund, så roper gubben på meg - tror du må komme hit å se! Da sto han med tårer i øynene, og en positiv test i hendene
Engle barn Skrevet 22. april 2007 #10 Skrevet 22. april 2007 Jeg kom hjem fra jobb og hadde bestemt meg for å ta en test, var fire dager etter ikm. Tok testen og gikk i dusjen, mens jeg sto i dusjen kom min sambo hjem kom inn på badet for å høre om han skulle bynne på middagen. Han så testen ligge på vaskemaskinen, spurte hva ett kryss betydde.. Jeg sa at da var jeg gravid, han åpnet dusjen og dro meg ut og rørt til tårer sto vi der og holdt rundt hverandre.. Vi hadde en SA i januar, og han tok det veldig tungt. Så dro vi ut og spiste middag:)
Pimienta Skrevet 22. april 2007 #11 Skrevet 22. april 2007 Sendte en tekstmelding: Eg e smellde Da hadde jeg tisset på pinne på doen på jobb en mandag morgen, var litt dårligere form enn vanlig den helga og fikk en mistanke, så stakk innom apoteket og kjøpte test på vei til jobb...
Anonym bruker Skrevet 22. april 2007 #12 Skrevet 22. april 2007 ååå sitt me tåran i øyan nu når æ læs alle dm nydelie historian, dem hormonan altså=) hadde hadd på følelsn ei stund at æ va gravid, vi hadde prata om d å fant ut at vi måtte jo få sjekka det ut.. dagen kom å æ gikk inn på bade å gjorde mitt, la den på bordet inne på bade å sa at nu må han komme inn, så vi snudde begge ryggen til testn, lokka øyan godt å venta på at alarmen skulle ringe.. Da den ringte snudde vi åss,begge me øyan igjen, åpna dm, å vist va det en + der...=) æ bynte å grine(glae tåra å litt sånn ka e d som skjer nu tåra), mens typen tok rund mæ å sa,"ehh betyr det krysse der at vi ska ha baby", æ nikka så sto vi der lenge å bare holdt rundt kværandre...
Rosalie Skrevet 23. april 2007 #13 Skrevet 23. april 2007 Her var det mannen som ba meg om å ta en test, hadde vært dårlig (kvalm, smerter i underliv) i lang tid, heller ikke fått mensen. Men siden jeg aldri har hatt regelmessig mens var ikke det ett signal jeg tok. Vi har tross alt prøvd i 10 år på å få barn (hadde ett ivf forsøk for noen år siden og hadde planer om å starte nye forsøk til neste år). Mannen pratet med sin søster i tlf og fortalte henne at jeg var dårlig, han fikk da spørsmålet om jeg var gravid, noe han svarte nei på. Etter telefonsamtalen spurte han meg om vi kunne være gravide, neiiiiii tror ikke det :-) Heldigvis hadde vi en test liggende og bestemte oss for å ta den. Etter at testen var tatt, sa jeg til mannen at noe måtte være feil med testen, den viser jo to streker hehe. Har opp igjennom årene tatt utrolig mange tester og mine tester skal liksom bare ha en strek på seg. Så vi måtte frem med pakkningen for å sjekke hva to streker faktisk betydde. Så her fikk vi vite det i lag, ble både latter og tårer på meg en god stund fremover :-)))
Anonym bruker Skrevet 23. april 2007 #14 Skrevet 23. april 2007 Hadde egentlig tenkt litt på hvordan jeg skulle fortelle det, og kom fram til at jeg ville gi han en blomsterbukett med graviditetstesten oppi. Men dagen jeg tok test, var han borte på jobb. Så jeg tok bilde av testen og sendte den på mms. Det ble ikke mye konsentrasjon til jobb den dagen, har han fortalt:)
Khiara Skrevet 23. april 2007 #15 Skrevet 23. april 2007 Er innom å sniker fra 2 termin Vi fant det ut på valentines day! Synes det var en koselig dag å finne det ut på. Etter å ha prøvd å få barn i 1 1/2 år fikk vi beskjed fra legen at jeg trengte en operasjon. Derfor hadde vi slått oss til ro med at det ikke ble barn i år heller. Mensen var veldig uregelmessig, så det var aldri noe tegn på om jeg var gravid eller ikke. Etter å ha kastet opp i 2 dager og kroppen var helt tom for energi, fant vi ut at jeg skulle ta en test. For meg er det naturlig å fortelle nyheten med en gang til min samboer. Så jeg gikk rett ut i fra badet og visste han testen. Han så bare spørrende på meg: "hva betyr 2 streker?" Vi ble begge kjempe glade, endelig hadde vi klarte det! Var en lettelse å finne ut at vi faktisk kan få barn sammen.
En liten og snart en til Skrevet 23. april 2007 #16 Skrevet 23. april 2007 Jeg tok testen, han fikk i oppgave å gå på badet å sjekke antall streker. Så fikk han være litt delaktig han også... Etter nnoen tause sekunder kom han ut på stua og sa " Ja, nå skal det bli liv fremover". Så strengt tatt var det han som fortalte meg at vi skulle ha barn (selv om jeg var temmelig sikker i utgangspunktet).
Fruen77.mamma-igjen.nr3 Skrevet 23. april 2007 Forfatter #17 Skrevet 23. april 2007 Hihihi..... så mange fine historier.....
Dina1 Skrevet 23. april 2007 #18 Skrevet 23. april 2007 Eg va så utålmodig så eg tok graviditetstesten på dassen på jobb:) Blei helt skjelven å ante ikke ka eg skulle gjøre. Så istedetfor å ringe typen, som eg burde ha gjort, så ringte eg ei venninne hylte å skreik:) Når eg fikk summa meg litt, dro eg å kjøpte to søte babysokka, og pakka dem og testen inn i gavepapir. Han blei kjæmpegla, men trudde først han hadde fått sokka å en tannbørst! Dem e' no søt de her mannan vårres:)
Jordbæret <3 Skrevet 23. april 2007 #19 Skrevet 23. april 2007 Mange koselige historier her. Min samboer og jeg hadde prøvd fire mnd, men da ikke noe skjedde bestemte vi oss for å vente litt for å unngå å få baby helt inn i jula. Jeg begynte imidlertid å føle meg litt svimmel og hadde konstante menssmerter, men ingen mens. Så jeg tok en test uten at han visste det. Den slo ut med to streker med en gang. Så da min samboer kom hjem fra trening, sendte jeg han en mms med bilde av testen. Jeg ville jo se ansiktet hans da han åpnet den. Men akkurat da sviktet teknikken så jeg måtte sende 3 mms for at han skulle få den. Da han endelig fikk åpnet den, så han på bildet, så på meg, og så på bildet. Betyr det... sa han bare, Ja, svarte jeg, det betyr at vi skal bli foreldre. Og så ble resten av kvelden bare super romantisk og vi gikk på skyer i flere dager. Glemt var uønsket termin i jula og vinterbarn og alle betenkeligheter.
Fruen77.mamma-igjen.nr3 Skrevet 23. april 2007 Forfatter #20 Skrevet 23. april 2007 *DYTTER OPP* Så flere kan skrive historier.....
*~2barnsmamma~* Skrevet 23. april 2007 #21 Skrevet 23. april 2007 Jeg husker godt hvordan det gikk for seg!=) Det er jo bare 3 dager siden! Hehe! Jeg hadde vært litt utenfor noen uker. Kvalm, slapp, småsur, mensmurringer og utrolig trett. Vi var prøvere i ca 5 mnd. Siden jeg hadde mensmurringer var jeg sikker på at TR var rett rundt hjørnet, men den lot virkelig vente på seg. Så vi fikk en liten mistanke!=) Vi har kjøpt oss hus og fikk ta over huset på fredag. Vi ble derfor enige om at vi kunne teste på søndag når vi sikkert var ferdige med flyttinga. På fredag stakk jeg innom apoteket og kjøpte to ClearBlue-tester. Når klokka begynte å nærme seg 23 på kvelden begynte det å klø i fingrene etter å få tatt den testen, så vi fant ut at vi kunne ta en før vi la oss og så vente med den andre til morgenen etterpå. Jeg gikk inn på do, tisset på pinnen, og la den fra meg uten å se på den. Mens jeg vasket hendene sa jeg halvhøyt til meg selv. "Du er da ikke gravid. Bare innbilling!" Jeg ropte til sambo at han måtte ta tida. Når det hadde gått to minutter gikk jeg for å se, og da var det sannelig en ekstra strek!! Hjertet raste i vei og jeg ble helt skjelven. Jeg tok med testen ut på stua til sambo og sa: "Vennen...du skal bli pappa!!!". Han ble helt blank på øynene, skjøt frem brystkassa og svarte: "Da er jeg skikkelig mann likevel da!!" Han er bare så søt!=) Nå går jeg rundt og kaller ham Daddy, for da blir han så stolt!=) Hihi!
Tre tette! *07+10+11* Skrevet 23. april 2007 #22 Skrevet 23. april 2007 åh.. jeg sitter her å griner jeg:) hehe.. ble så rørt av alle historiene deres.. kunne ønske jeg kunne fortalt en oxo. men d var ikke planlagt og er derfor ikke så posetiv.. siden jeg er singel og greier.. men håper den kan bli mer posetiv m nestemann:)
Rakri Skrevet 24. april 2007 #24 Skrevet 24. april 2007 Vi hadde prøvd en stund, og hadde hatt nedtelling til den dagen vi kunne teste. Begge våknet tidlig på mårran, rundt halv åtte, det er jo tidlig på en lørdag iallefall. Så tok jeg testen, og tok den med tilbake på rommet. så ventet vi i to minutter, og så på den sammen. Gjett om vi ble glade :-) og så tok vi bilde av den, og sendte på MMS til søsken og nærmeste venner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå