Gå til innhold

Brun utflod - var hos legevakten i dag. Noen flere som har hatt brun utflod i flere dager og uteblivende symptomer? Gikk det bra/ikke?


En til!

Anbefalte innlegg

Hei og takk for gode svar da jeg hadde innlegg om brun utflod... Var på legevakten i dag, traff på en fantastisk hyggelig lege som tok undersøkelse og ringte til sykehuset for mer info. De hadde ikke utstyr til innvendig UL, så må vente på svar til tirsdag, når jeg har time hos gynekolog.

 

Legen i dag sa at han hadde hatt mange kvinner på undersøkelse som hadde små blødninger i svangerskapet (både brun utflod og friskt blod) som fødte friske barn på tross av dette. I tillegg mange som heller ikke hadde symptomer. (Jeg har hatt få symptomer på graviditeten). Han sa det kan like gjerne gå bra som det kan bli SA. Selv om han ikke kunne gi meg et svar, fikk han meg roet ned, og det er så utrolig viktig å møte kyndig, imøtekommende personell når man er i en usikker situasjon i graviditeten. I tillegg tok han en undersøkelse som heldigvis utelukker svangerskap utenfor livmoren.

 

Jeg fikk i tillegg en sykemelding som jeg kan velge å bruke frem til tirsdag, hvis blødningene eller evt smerter skulle tilta.

 

Nå gleder jeg meg til å få et endelig svar, og er samtidig forberedt på det verste.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg har hatt blødninger i snart to uker, blitt mindre nå. Har vært på innvendig ultralyd en gang og da sto alt bra til. Må si at vi er veldig spente på om dette går bra. Hadde også blødninger i mitt første svangerskap og da gikk alt bra. Vet ikke om dette var til noe hjelp men sånn er ståa hos oss i hvertfall.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blødd en del brunlig i dette svangerskapet. Skal på UL til onsdag, så håper det er bra der. Har sluttet og blø nå og er mye sliten og kvalm, så jeg håper. Er 7 uker forresten!

 

Blødde en del i første svangerskap og. Var til om med på akutten i uke 16 pga store blødninger.. men fikk ei frisk og sunn jente=)

Så det kan gå bra=)

 

Lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde småblødninger i 5-6 uker fra uke 7 sist gang. Jeg hadde heller ingen symptomer på at jeg var gravid. Men fikk ei frisk og fin jente!

 

Etter som det jeg forstår er det VELDIG vanlig med sånne småblødninger, så det går sikkert bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg har også vært plaget med blødninger og kramper i magen. Er ca 15 uker nå og dro på legevakten forrige uke etter en natt med litt blødninger og mye kramper. Ble godt tatt i mot og de kranglet til meg en time på Haukeland samme dag, der jeg fikk bekreftet at alt sto bra til. Det er mange andre som har blødninger gjennom hele svangerskapet og føder friske barn. Men det er skremmende, jeg vet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ganske stor blødning i uke 6 og uke 9, fikk jo selvsagt panikk men det sto bra til. Nå er jeg i uke 10 og har stadig små brunrøde blødninger. Men jeg kan jo ikke løpe til legen hver gang så nå må en bare vente og se. Det kan visst være noe slimhinner som er skjøre, jeg aner ikke. men jeg er helt ødelagt i nervene snart det er sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at en ikke er alene om at man kan blø litt og likevel få et friskt barn og at det ikke er SA på gang.Ønsker ikke at andre skal oppleve det, men da er det jo hvertfall ikke noe unormalt. Går og er bekymra, er i uke 7 og begynte med noen små blødninger i går. Tenkte å oppsøke lege visst det tiltar.Var inne på "skravle" sida først så gikk jeg inn her og så innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Håper det går bra med oss begge.. (fire). Blødningene mine har ikke økt, men forsvinner heller ikke. Er veldig spent på hva gyneklogen sier i morgen. Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bergen79!

 

Håper absolutt det går bra for oss begge. Blir bare så bekymra hver gang jeg går på do og ser det er gammelrosa-farget slim på papiret og i trusa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er ikke noe kjekt. Føler at alt annet i livet mitt blir satt på hold frem til jeg får et svar. Er sykemeldt i dag og i morgen. Man kan trøste seg med statistikk; 20-30 % av alle som føder friske barn, har hatt blødning en eller flere ganger i løpet av svangerskapet. Håper så inderlig at vi blir med på den statistikken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...