Gå til innhold

Når gir kvalmen seg??

Anbefalte innlegg

heisann :)

Jeg eg 27 år å gravid for første gang, har termin den 7.nov.. Det hele har gått ganske smertefritt fram til påske, så kom kvalmen!! har heletiden gått å trodd det skulle gå over til 12 uke, etter det jeg hadde lest.. men nå er den datoen kommet og gått uten at det har skjedd noen forandringer :(

Hår vert sykemeldt i 2 uker nå, å holler på å gå i spinn, orker ingenting. Blir svimmel og sliten så fort jeg prøver å gjøre no, så syntes utrolig synd på meg selv.. Lurer på om det er noen som har noen erfaringer på dette??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9062177-n%C3%A5r-gir-kvalmen-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg termin 6./7. november, og har kastet opp nesten hver dag i 50 dager nå. Synes jeg har blitt liiiiiitt bedre de siste dagene, så da krysser jeg fingrene for at kvalmen takker for seg.

Tror det er ganske individuelt for når det gir seg, men det står jo at her på bim at det som regel har gitt seg innen utgangen av uke 14, eller fosterets uke 12.

Så det er bare å holde ut og ta en dag om gangen:)

(Bestemor kastet opp hver dag i 9. måneder så jeg håper jeg ikke slekter på henne)

Det er hormoner som styrer kvalmen. Disse reduseres en gang mellom 10 og 12 uke. For noen går det over med en gang, mens det hos andre går gradvis. Dette gjelder ved vanlig svangerskapskvalme.

Noen er uheldige og er dårligere lengre. For de fleste av dem gir det seg etter uke 20, og det er bare noen ytterst få som er dårlige gjennom hele svangerskapet...

Jeg er drittlei selv...men vet at det plutselig er over og da er det glemt =)

Hei!

Jeg er nå i uke 10+5 og er sinnsykt kvalm (akkurat som med førstemann). Har spydd hver dag siden starten av uke 7. Man blir jo rett og slett deprimert av å føle seg så dårlig. Jeg håper at det roer seg litt de neste ukene. I forrige sv. skap varte det helt til uke 23 før kvalmen var helt borte (det gikk gradvis over). Men da var jeg også på en ganske anstrengende ferie i uke 10-12 som trolig forlenget kvalmen noe.

Krysser fingrene for at vi alle blir bedre snart :-)

Med mine to forrige svangerskap var jeg kval til uke 14 og uke 16.

Var også sykemeldt litt med nr 2. Det er ikke NOE gøy og jeg synes SÅ synd på deg. Men du får trøste deg med at det går over selvom det kanskje er en mager trøst akkuratt nå. Du får hvile mye og ha en pakke salt kjeks på sengekanten. Ristet brød uten noe på husker jeg også at jeg synes hjalp litt. Og prøv å drikke mye! Det blir jo værre vis man er sliten og sulten...

Nå er jeg gravid med tredjemann og er så heldig at jeg nesten ikke er kvalm. Nesten ikke til å tro.

Trøsteklem

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...